به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی زمانیان، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری مشهد در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهار داشت: در سال ۱۳۷۹ عملیات اجرایی خط یک آغاز شد و همزمان با ادامه عملیات خط یک از سال ۱۳۸۷ عملیات خط دو آغاز شد و در ۱۲ سال پیش مثل چنین روزی خط یک مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
به گفته وی، تا امروز از مجموع ۸۴ کیلومترخط پیش بینی شده ۳۸ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است. هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است و ما از طرف شهرداری مشهد وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن خدمت ارائه دهیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه تعمیر ونگهداری خطوط و واگن ها از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: تحریمهای ظالمانه در همه حوزهها اثرگذار بوده است. سال ۱۳۹۴ پیرو منویات رهبرانقلاب موضوع مهندسی معکوس و تولید قطعات ساخت داخلدر دستور کار قرار گرفت. از سال ۱۳۹۶ شاهد تولید قطعات بودیم و امروز بعد از هفت سال توانستیم ۱۵۰ قطعه و ۳۰۰ تجهیز و ۲۰ دستگاه را مهندسی معکوس دهیم و ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم. همچنین ۲ دستگاه ثبت اختراع شده است و بحث خدمات مهندسی را توانستهایم بومی سازی کنیم.
به گفته وی، حاصل همکاری ما بین دانشگاههای فردوسی و شریف تعدادی سند تدوین شده است که امروز به صورت نمادین ۲ سند رونمایی میشود.
زمانیان خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۰ واگنی که در اختیار داشتیم در سال جاری تعمیرات اساسی ۱۱ واگنرا به پایان رساندیم. هشتمیلیارد تومان صرفه جویی در زمینه خدمات و در زمینه مهندسی نیز ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم.