شروع بحران سرما در روستاهای بدون گاز خراسان رضوی یادی از آسیاب‌های مشهد قدیم که نان مردم در گرو چرخیدن آن‌ها بود | «نهر نادری» و خاطره‌های آبی خراب‌شده پروژه تعریض بزرگراه آزادی مشهد، فروردین ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود برقراری عدالت در توزیع غرفه بازار‌های سیار مشهد با ثبت‌نام الکترونیکی منطقه ۴ مشهد، رکورددار کاهش زمان صدور پروانه ساخت در شهر ۱۶۵ واگن مترو در مسیر مشهد درج تمام خدمات شهرداری مشهد در نرم‌افزار «شهرمن» | لزوم افزایش سرعت هوشمندسازی شهر درگذشت نیروی فضای سبز شهرداری مشهد بر اثر تصادف با خودرو (۲۶ آبان ۱۴۰۳) نگاهی به شیوه‌های مختلف مبارزه مردم با رژیم پهلوی در بررسی اسناد ساواک| شعارنویسی؛ از روی اسکناس تا نسخه داروخانه شهروند خبرنگار | پاییز در پارک رجا مشهد از منظر دوربین شهروند آغاز فروش بلیت قطار مشهد - سرخس در سکو‌های اینترنتی (۲۶ آبان ۱۴۰۳) افزایش دوبرابری تعداد روز‌های هوای پاک در مشهد کلاهبرداری میلیاردی با ترفند سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال در مشهد آتش سوزی انبار کاغذ در بخش رضویه دردسر‌های سکونت در محدوده محله سرشور مشهد پیکرتراشی ۲۰ درخت خشکیده مشهد توسط هنرمندان | روح هنر در کالبد خشکیده پژمان‌فر: شورا و شهرداری مشهد با سختی و جدیت تلاش می‌کنند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود شهردار مشهد مقدس: در حوزه حمل‌ونقل، هیچ حمایتی از شهرداری مشهد نمی‌شود بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه اتوبوس در محور رسالت مشهد به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان + فیلم معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: روزانه هفت میلیون سفر درون‌شهری در مشهد داریم شهردار مشهد: گرامیداشت یاد شهدا از دستور کار‌های اصلی مدیریت شهری است
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است

  • کد خبر: ۱۵۱۳۰۴
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
  • ۱
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: یکی از شاخصه‌های‌ شهرهای‌ مدرن امروز، موضوع حمل و‌نقل‌ است، مترو و قطار شهری از این‌جهت که شاخصه‌های مختلفی دارد مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است. 

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی زمانیان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهار داشت: در سال ۱۳۷۹ عملیات اجرایی خط یک آغاز شد و همزمان با ادامه عملیات خط یک از سال ۱۳۸۷ عملیات خط دو آغاز شد و در ۱۲ سال پیش مثل چنین روزی خط یک مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 
به گفته وی، تا امروز از مجموع ۸۴ کیلومتر‌خط پیش بینی شده ۳۸ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است. هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر خط مترو است و ما از طرف شهرداری مشهد وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن خدمت ارائه دهیم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه تعمیر و‌نگهداری خطوط و واگن ها از اهمیت زیادی‌ برخورد‌ار است، افزود: تحریم‌های ظالمانه در همه حوزه‌ها اثرگذار بوده است. سال ۱۳۹۴ پیرو منویات رهبرانقلاب موضوع مهندسی معکوس و تولید قطعات ساخت داخل‌در دستور کار قرار گرفت. از سال ۱۳۹۶ شاهد تولید قطعات بودیم و امروز بعد از هفت سال توانستیم ۱۵۰ قطعه و ۳۰۰ تجهیز و ۲۰ دستگاه را مهندسی معکوس دهیم و ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم. همچنین ۲ دستگاه ثبت اختراع شده است و بحث خدمات مهندسی را توانسته‌ایم بومی سازی کنیم. 

به گفته وی، حاصل همکاری ما بین دانشگاه‌های فردوسی و شریف تعدادی سند تدوین شده است که امروز به صورت نمادین ۲ سند رونمایی‌ می‌شود. 

زمانیان خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۰ واگنی که در اختیار داشتیم در سال جاری تعمیرات اساسی ۱۱ واگن‌را به پایان رساندیم. هشت‌میلیارد تومان صرفه جویی در زمینه خدمات و در زمینه مهندسی  نیز ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
به نظرم باید واگن های خط یک مترو تعدادش بیشتر بشه چون واقعا خیلی جوابگو جمعیت نیست در ساعت های پیک بهتر هر لوکوموتیو پنج واگن داشته باشه لطفا مسئولین این رو مد نظر داشته باشن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->