پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم
سرخط خبرها

۱۸۰۰ واحد صنفی طبخ کباب و رستوران مشهدی در حال ورشکست شدن است

  • کد خبر: ۱۵۱۴۵۲
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
۱۸۰۰ واحد صنفی طبخ کباب و رستوران مشهدی در حال ورشکست شدن است
رئیس اتحادیه رستوران‌داران و کباب و حلیم‌پزان مشهد با بیان اینکه ۱۸۰۰ واحد این صنف در آستانه ورشکستگی قرار دارند، گفت: هم‌اکنون ۵۰ درصد این واحد‌ها واقعا ورشکست شده‌اند. این در حالی است که برخی از واحد‌های صنف ما تا ۱۰۰ نفر کارگر در اختیار دارند. ۱۰۰ کارگر به معنای ۱۰۰ خانواده است.

حسین امیریان در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: بر اساس قانون نظام‌صنفی هر آشپزخانه و کباب‌فروشی باید فاکتور‌های خرید خود را به اتحادیه ارائه دهد تا اتحادیه با احتساب ۱۵ درصد سود، قیمت محصولاتش را تعیین کند. این در حالی است که چند سالی می‌شود که این قانون نقض می‌شود، چون کبابی‌ها با رستوران‌داران ادغام شده‌اند. اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اما تاکید دارند که قیمت‌ها را باید انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تعیین کند.

وی ادامه داد: البته ما روی این موضوع حساسیتی نداریم، اما سال گذشته که حقوق کارگر و همچنین هزینه‌های مربوط به انرژی افزایش زیادی یافت، از انجمن تقاضای تعیین نرخ جدید کردیم، ولی ۶ ماه طول کشید تا انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نرخ جدید را ارائه کند. دلیل‌شان نیز این بود که قیمت‌ها را باید تنظیم بازار مشخص کند.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران و کباب و حلیم‌پزان مشهد خاطرنشان کرد: نهایتا آذر امسال و پس از گذشت ۶ ماه نرخ‌های جدید به ما اعلام، ولی ۲۰ روز بعد گوشت گران شد. در حقیقت زمانی که نرخ‌ها به دست ما رسید، گوشت گوسفندی کیلویی ۲۵۰ هزار تومان بود، ولی الان قیمت آن به ۴۸۰ هزار تومان در هر کیلو رسیده است. چه کسی ضرر و زیان ما را پرداخت می‌کند؟

امیریان با بیان اینکه هنگامی که دامداران مشاهده کردند مسئولان به وعده‌های خویش بابت قیمت گوشت عمل نمی‌کنند، دام‌شان را نفروختند و قیمت گوشت به ۴۵۰ هزار تومان رسید، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت مخصوص کباب برگ به ۷۴۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که زمانی که نرخ‌ها اعلام شد، قیمت این نوع از گوشت ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر کیلو بود.

وی اضافه کرد: نمونه دیگر قیمت گوشت قلوه‌گاه است که پیش‌تر ۱۲۰ هزار تومان بابت هر کیلو بود، ولی هم‌اکنون قیمت آن برای کباب کوبیده به ۲۸۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران و کباب و حلیم‌پزان مشهد تصریح کرد: از طرف دیگر علی‌رغم ارائه فاکتور مهر شده خرید گوشت از سوی واحد‌های صنفی، باز هم مسئولان تعزیرات نیز با واحد‌ها برخورد می‌کنند.

امیریان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت قیمت گوشت مانند دلار شده و گوشت گوسفندی روزانه ۲۰ هزار تومان گران می‌شود، عنوان کرد: در شرایط کنونی تقاضای نرخ فایده‌ای هم ندارد، چون توان خرید مردم کاهش پیدا کرده است. البته ما مخالف گران‌تر شدن قیمت‌ها هستیم، چون اگر نرخ‌ها ارزان باشد، مشتری نیز بیشتر خواهد شد. دولت باید به واردکنندگان گوشت اجازه واردات بدهد و یا خود این کار را انجام دهد چرا که در حال حاضر دام مولد نداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->