پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات
سرخط خبرها

آیا آیفون ۱۵ پرو و اولترا به ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند شد؟

  • کد خبر: ۱۵۱۵۵۱
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
آیا آیفون ۱۵ پرو و اولترا به ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند شد؟
مدت‌هاست که گوشی‌های قدرتمند آیفون (مدل پرو) از ۶ گیگابایت حافظه‌ رم بهره می‌برند، اما آیا اپل بالاخره گوشی‌هایش را به رم گیگابایت مجهز می‌کند؟

به گزارش شهرآرانیوز - اپل قرار است بالاخره در آیفون ۱۵ از رم بیشتری در مقایسه با نسل‌های قبل استفاده کند و این میزان را از ۶ گیگابایت به ۸ گیگابایت در مدل‌های قدرتمندتر و گران‌تر ارتقا دهد.

سال‌های زیادی است که گوشی‌های قدرتمند آیفون (مدل پرو) از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. درست است که سیستم‌عامل iOS به خاطر مدیریت درست و بهینه‌ی رم نیازی به رم‌هایی با ظرفیت بالا ندارند اما با وجود پیشرفت فناوری و افزایش نیاز کاربران و همچنین سنگین‌تر شدن اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها، طبیعتا نیاز است تا این میزان به زودی افزایش پیدا کند. شایعه شده بود این اتفاق با سری آ‌یفون ۱۴ رخ می‌دهد که اینطور نشد. حالا گفته می‌شود آیفون ۱۵ قرار است این تحول را با خود به همراه داشته باشد.

ظاهرا اپل می‌خواهد در سری آیفون ۱۵ میزام رم را افزایش دهد. متأسفانه در این خبر هیچ جزئیات خاصی در رابطه با گوشی‌های این سری منتشر نشده اما ظاهرا ارتقای رم فقط مربوط به دو مدل پرو و اولترا از این سری خواهد بود. این یعنی به احتمال زیاد آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس همچنان به ۶ گیگابایت رم مجهز خواهند شد.

البته اپل عدم ارتقای میزان حافظه‌ی رم در دو مدل استاندارد و پلاس را می‌تواند با ارتقای آن‌ها به فناوری LPDDR5 جبران کند. این فناوری به شکل قابل توجهی از نسل گذشته سریع‌تر است و می‌تواند در انجام کارهای مختلف کاربران را به شکل بهتری همراهی کند. اپل در تمام مدل‌های سری آیفون ۱۴ از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده کرده اما آنچه که دو مدل گران‌تر را از مدل استاندارد و پلاس متمایز می‌کند، همین فناوری حافظه است که برای دو مدل پرو و پرو مکس از LPDDR5 استفاده شده است.

اگر این اتفاق رخ دهد، عملکرد آیفون‌های آینده در انجام کارهای همزمان یا همان مولتی تسکینگ به شکل قابل توجهی بهتر خواهد شد. برای مثال کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های بیشتری را در پس‌زمینه در حالت اجرا بگذارند و بدون هیچ محدودیت، کندی یا لگی به سراغ آن‌ها بروند.

به صورت کلی در رابطه با سری آیفون ۱۵ اطلاعات خوبی وجود دارد که از جمله این موارد می‌توان به حذف پورت لایتنینگ و اضافه شدن پورت USB-C اشاره کرد. هرچند گفته می‌شود این پورت در دو مدل استاندارد و پلاس سرعت به مراتب کمتری از نمونه‌ی به کار رفته در پرو و اولترا خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود کیفیت دوربین این گوشی‌ها هم به لطف استفاده از یک لنز قدرتمند ساخت سونی افزایش خواهد داشت.

منبع: دیجی کالا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->