ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: سیاست اقتصادی در استان مبتنی بر مساله محوری و مزیت محوری است

  • کد خبر: ۱۵۱۹۹۹
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
استاندار خراسان رضوی: سیاست اقتصادی در استان مبتنی بر مساله محوری و مزیت محوری است
استاندار خراسان رضوی گفت: سیاست اقتصادی در خراسان رضوی مبتنی بر مساله محوری و مزیت محوری است و باید از مزیت‌های استان مانند مرز، صادرات و واردات، ترانزیت، معادن، کشاورزی و دام‌پروری بهره گرفته شود

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز؛ یعقوبعلی نظری امروز در یکصدمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که در اتاق مشهد برگزار شد، در زمینه موانع و مشکلات حوزه جرثقیل داران در زمینه اخذ معاینه فنی و تخصیص سوخت اظهار کرد: از آنجایی که موضوع نظارت در ارتباط با خودرو‌های جرثقیل بسیار مهم است، اگر نظارتی صورت نگیرد، خسارت ایجاد می‌شود. در این زمینه باید نظارت مستمر انجام شده و ساز و کار آن باید فراهم شود. همچنین در زمینه تامین سوخت این خودرو‌ها نیز باید اقداماتی صورت گیرد. این مسائل مورد تایید و تصویب جلسه هم است.

وی درباره با موانع و چالش‌های کارخانجات قند استان افزود: موارد زیادی بر قیمت شکر داخلی تاثیر دارد. همچنین واردات شکر، نوع کشت و حمایت بر قیمت این محصول موثر است. پیشنهادات فعالان این حوزه و اتحادیه را در اولویت قرار می‌دهیم. بسیار خوب است که اختیارات در دست اتحادیه قرار گرفته است.

نظری تصریح کرد: با نرخ گذاری منطقه‌ای برای شکر مخالف هستیم و این موضوع باید حذف شود. به نظر بنده اگر پایه تصمیمات واگذاری اختیارات به انجمن باشد، بهتر است. تمام موارد مربوط به توزیع، تولید، واردات و ... همه باید در دست انجمن باشد. همچنین قراداد‌های منعقد شده با چغندرکار‌ها بر اساس شرایط و وضعیت تنظیم می‌شود و در این زمینه خود انجمن باید تصمیم گیرنده باشد.

استاندار خراسان رضوی در زمینه مطالبات کارخانه جات قند بیان کرد: مطالبات باید دو بخش شود. آنچه مربوط به استان است انجام شده و مابقی تهاتر شود. در ارتباط با مساله گاز نیز که پیشنهاد تقسیط است که قابل بحث است.

وی درباره موضوعات گمرکی و توقف چند روزه ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی در پایانه‌های مرز دوغارون گفت: فرماندار تایباد به عنوان نماینده دولت در مرز مستقر شده و مدیریت واحد در مرز دوغارون توسط وی اعمال شده و مشکلات یکی یکی در حال حل است. یکی از مشکلات پیاده‌سازی طرح جامع پایانه مرزی دوغارون بود که عملیات اجرایی آن در دهه فجر آغاز شده است. اکثر مباحث اجرایی است، اما برخی نیازمند زمان برای اجرا است.

نظری گفت: باید یک هئیت ترکیبی مرکب بخش خصوصی و حاکمیتی برای بررسی و رفع همه موانع ورودی و خروجی در مرز‌ها ایجاد شود. این گروه باید مسائل متفاوت مربوط به هر کدام از مبادی را حل کنند و در این خصوص نباید معطل تشکیل جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی شویم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه ما به تناسب میزان ورودی و خروجی از مرز نیرو‌ها را تطبیق می‌دهیم، لذا ماموریت دستگاه‌ها باید درست انجام گیرد تا اینکه معطلی نداشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه رویکرد اساسی ما در استان روان‌سازی و تسهیل امور است، گفت: این مساله در همه بخش‌ها از جمله گمرکات در حال انجام است. طبیعی است در این عملیات‌ها نظارت در اجرا داشته باشیم.

در ادامه ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تسهیل تردد خودرو‌ها در مرز‌های استان، بیان کرد: از ابتدای امسال کار بر روی تسهیل تردد در مرز‌ها را آغاز کردیم که نتایج آن در نیمه دوم سال مشاهده شد و تردد در مرز‌ها ۲۰ برابر افزایش پیدا کرد. همچنین در مرز دوغارون عملیات احداث بازارچه مرزی را پس از ۲۲ سال آغاز کردیم.

وی ادامه داد: از آنجا که بسیاری از این مشکلات مطرح شده، اکنون رفع شده یا در حال رفع است، لذا پیشنهاد می‌کنیم به منظور نظارت بر روند کار و مشاوره در امور چهار نماینده از چهار تشکل در مرز‌ها مستقر شوند و برآیند کار را مشاهده کنند.

در ادامه جواد جعفری، ناظر گمرکات خراسان رضوی با اشاره به آخرین وضعیت گمرکات استان، بیان کرد: از دی ماه خواب خودرو‌ها از بین رفته و خروج خودرو‌ها از گمرک به‌روز است و توقفی در مرز نداریم. با پیاده‌سازی طرح جامع و بهینه‌سازی، همه اقدامات را تجمیع کردیم و لذا آینده روشنی خواهیم داشت. اتفاقات خوبی دارد در گمرکات استان رقم می‌خورد و ترکمنستان نیز اعلام کرده در آینده نزدیک یکی از مرز‌ها را به صورت ۲۴ ساعته فعال می‌شود.

در ادامه استاندار خراسان رضوی درباره، تفویض اختیارات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور حل‌وفصل موانع و مشکلات اقتصادی بخش خصوصی اظهار کرد: ما اساساً با تفویض اختیار موافقیم و بر آن تاکید داریم. سیاست‌ها باید در سطح ملی متمرکز باشد، اما اجرا باید غیر متمرکز صورت بگیرد. بسیاری از مشکلات ما در استان مربوط به همین مساله است. پیشنهاد بنده این است که جمعی از استان نزد وزیر بهداشت رفته و تفویض اختیار در خصوص ثبت و صدور پروانه‌های دارویی، بازرسی‌های فنی و انجام آزمایش‌های تخصصی و همچنین تمدید پروانه صدور مجوز فعالیت یا صدور پروانه مسوول فنی را به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری کنند. رفع گره این کار در شخصی نیست و ما باید مجوز خود را در سطح استان بگیریم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تشکیل قرارگاه مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی که از سال گذشته در استان آغاز شده است، افزود: در این راستا تاکید شده است که به هیچ وجه نباید دستگاه‌های دولتی تصدیگری امور را برعهده گیرند و مداخلات آنان باید حداقل باشد و تنها در بخشی که حضورشان می‌تواند گره گشا باشد وارد شوند.

وی ادامه داد: سیاست اقتصادی در خراسان رضوی مبتنی بر مساله محوری و مزیت محوری است و باید از مزیت‌های استان مانند مرز، صادرات و واردات، ترانزیت، معادن، کشاورزی و دام‌پروری بهره گرفته شود و وجود امام رضا (ع) نیز در این استان یک مزیت استثنایی است. لازم است بخش خصوصی خراسان رضوی پیشنهاد‌های لازم را به مجموعه مدیریتی استان ارائه دهد و تشکل‌های مردمی و بخش خصوصی وجوه عملیاتی را در دست گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->