حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها
جنگ نابرابر AFC با ایران

کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا، چقدر جریمه خواهد داشت؟

  • کد خبر: ۱۵۲۰۵
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا، چقدر جریمه خواهد داشت؟
‏درصورتی‌که تا ظهر امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کند که تیم‌های ایرانی حق میزبانی از رقبای خود در لیگ قهرمانان آسیا را ندارند، این باشگاه‌ها به‌صورت رسمی از مسابقات انصراف خواهند داد.
در‌صورتی‌که تا ظهر امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کند که تیم‌های ایرانی حق میزبانی از رقبای خود در لیگ قهرمانان آسیا را ندارند، این باشگاه‌ها به صورت رسمی از مسابقات انصراف خواهند داد. مدیران باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو به‌عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا دیروز در جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری راجع به اقدام جدید کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) مبنی بر سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها گردهم آمدند. در این جلسه مقرر شد ‏درصورتی‌که تا ظهر امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کند که تیم‌های ایرانی حق میزبانی از رقبای خود در لیگ قهرمانان آسیا را ندارند، این باشگاه‌ها به‌صورت رسمی از مسابقات انصراف خواهند داد.
 
در صورت قبول بازی در کشور سوم، به‌مرور میزبانی رقابت‌های دیگر فوتبال و همچنین ورزش‌های دیگر هم از ایران گرفته می‌شود که ضربه سنگینی به ورزش ایران وارد می‌کند. از چند روز پیش رسانه‌های عربی با بیان دلایل واهی تأکید کردند که میزبانی تیم‌های ایرانی از آن‌ها گرفته شده است و باشگاه‌های ایرانی باید در زمین بی‌طرف میزبان رقبای خود باشند. این‌همه درحالی است که شیخ سلمان و همتایانش در مقر AFC به‌خوبی به این نکته واقف‌اند که این جوسازی‌ها صرفا یک جنگ روانی است و شرایط داخلی ایران اصلا آن‌طور که نمایندگان بحرینی و کویتی ادعا می‌کنند، نیست.

کناره‌گیری از لیگ قهرمانان، چقدر جریمه خواهد داشت؟
باتوجه به فرصت کم باقی‌مانده تا شروع لیگ قهرمانان آسیا، نمایندگان ایران با انصراف از این مسابقات هرکدام حداقل به مبلغ ۲۰هزار دلار جریمه می‌شوند و محرومیتشان در گرو تصمیم کمیته انضباطی است. AFC در بخش ۳ آیین‌نامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، انصراف و کناره‌گیری تیم‌ها از مسابقات قبل از شروع بازی‌ها را پیش‌بینی و جرائم و محرومیت‌هایش را قید کرده است. در ماده ۵.۲ بخش سوم آیین‌نامه آمده است: در صورت انصراف یا محرومیت از مسابقات، کمیته مسابقات AFC مسئول تصمیم‌گیری لازم بدون محدودیت است؛ از جمله ۵.۲.۱ جایگزینی یک باشگاه، ۵.۲.۲ تغییر سیستم مسابقات و / یا ۵.۲.۳ تغییر قوانین. AFC در ماده بعدی خود تأکید کرده که تمام تصمیمات کمیته مسابقات در این ارتباط نهایی است و قابل استیناف و دادخواهی نیست.
 
در ماده ۵.۴ و ۵.۵ این بخش از آیین‌نامه به صراحت جریمه نقدی در صورت انصراف تیم‌ها قید شده است: هر باشگاه درصورتی‌که بیش از ۳۰ روز مانده به اولین مسابقه‌اش انصراف بدهد، حداقل ۱۰هزار دلار جریمه می‌شود. هر باشگاهی که کمتر از ۳۰ روز تا شروع اولین دیدارش انصراف بدهد، حداقل ۲۰هزار دلار جریمه خواهد شد. در ماده ۵.۶ هم احتمال جرائم بیشتر پیش‌بینی شده است: کمیته انضباطی و اخلاق AFC می‌توانند حتی محرومیت‌های بیشتری را طبق صلاحدید، اعمال کنند. باتوجه به اینکه کمتر از ۳۰ روز تا شروع بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان باقی مانده است، قاعدتا ماده ۵.۵ آیین‌نامه، شامل جریمه تیم‌های کشورمان می‌شود؛ یعنی حداقل جریمه بیست‌هزار‌دلاری در انتظار هر یک از باشگاه‌ها خواهد بود. همچنین AFC نحوه تغییر گروه‌هایی را که تیم‌های ایرانی در آن حضور دارند، به ۳ ماده‌ای که در بالا به آن اشاره شد، محول کرده است، یعنی جایگزینی تیم‌های دیگر، تغییر سیستم مسابقات یا تغییر قوانین.

میزبانی تیم ملی هم در خطر است؟
مدیران فدراسیون فوتبال اعتقاد دارند که تصمیم احتمالی AFC درباره گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی، فقط مربوط به لیگ قهرمانان است، اما این نگرانی وجود دارد که تیم ملی هم نتواند از یکی از حریفان خود در تهران میزبانی کند. داستان از این قرار است که تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی به‌خاطر حریف بحرینی شهرخودرو در پلی‌آف بوده که گفته برای بازی به ایران نخواهد آمد، وگرنه طبق توئیت حامد افضلی، مسئول بین‌الملل باشگاه استقلال، الکویت هیچ مشکلی برای سفر به ایران نداشته است.
 
حالا گفته می‌شود تیم ملی بحرین که ۱۵ خرداد سال آینده باید در تهران و در مرحله انتخابی جام‌جهانی به‌مصاف تیم ملی ایران برود، قصد ندارد به ایران بیاید و از طریق لابی‌هایش در آسیا، فیفا را مجبور خواهد کرد که بازی با ایران در کشور ثالث برگزار شود؛ خبری نگران‌کننده که فدراسیون آن را رد کرده، اما بد نیست از الان به فکر مقابله با نقشه احتمالی بحرینی‌ها باشد تا مبادا یک نمره منفی دیگر در کارنامه مدیران فوتبال و ورزش ایران ثبت شود. رئیس ای‌اف‌سی هم که شیخ‌سلمان آل خلیفه بحرینی است، به محرومیت ایران رضایت داده است. او در ماجرای بازی نمایندگان ایران و عربستان در زمین ثالث، طرف عربستان را گرفت و کاملا ردپای عربستان در ناامن‌جلوه‌دادن ایران برای میزبانی مشخص است! بهتر است او را به‌جای شیخ‌سلمان آل خلیفه، شیخ سلمان آل سعود بنامیم!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->