سرخط خبرها

دستگیری اعضای باند سارقین منازل غرب مشهد + عکس

  • کد خبر: ۱۵۲۲۹۱
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
دستگیری اعضای باند سارقین منازل غرب مشهد + عکس
سارقینی که خود را نماینده شرکت‌های ایمنی معرفی می‌کردند، دستگیر شدند.

لیلا دندانساز | شهرآرانیوز؛ اعضای باند سرقت‌های سریالی از هجده مجتمع مسکونی غرب مشهد که خود را نماینده شرکت‌های ایمنی معرفی می‌کردند، از سوی پلیس شناسایی و در دام قانون گرفتار شدند.
فرمانده انتظامی مشهد در توضیحات تکمیلی این پرونده به شهرآرا گفت: در بررسی گزارش سرقت‌های سریالی کپسول‌های آتش‌نشانی از مجتمع‌های مسکونی در محدوده‌های الهیه و مجیدیه، مشخص شد سارقان در پوشش نماینده شرکت‌های خدماتی برای شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی وارد این واحدهای مسکونی می‌شدند و کپسول‌ها را سرقت می‌کردند.

دستگیری اعضای باند سارقین منازل غرب مشهد + عکس

سرهنگ احمد نگهبان بیان کرد: کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی با پایش دوربین‌های مداربسته در محدوده‌های سرقت به دو سرنشین جوان یک دستگاه پژو آردی با پلاک مخدوش مظنون شدند و با استعلام شماره پلاک این سواری، مالک خودرو را شناسایی و او را به پایگاه غرب پلیس آگاهی احضار کردند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد افزود: مظنون به سرقت که مردی میان‌سال است، از هرگونه جرمی اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما در بازجویی‌ها درباره تردد خودرواش در محدوده‌های وقوع جرم اعلام کرد که گاهی پسرش خودرو را از منزل خارج می‌کرده است. در ادامه این عملیات، پسر این فرد شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی‌های پلیسی به سرقت کپسول‌های آتش‌نشانی با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

سرهنگ نگهبان گفت: متهم اعتراف کرد که اواخر ماه‌مهر بعد از آشنایی با جوانی بیست‌وپنج‌ساله در پاتوق معتادان در منطقه اسماعیل‌آباد مشهد به پیشنهاد او و برای تأمین هزینه مواد با یک دستگاه موتورسیکلت، پنج عدد کپسول آتش‌نشانی را از دو مجتمع مسکونی در خیابان حامد سرقت می‌کنند و هر کپسول را که قیمتش حدود ۶۰۰ هزار تومان بوده، به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به فردی مال‌خر در بولوار شهید موسوی قوچانی می‌فروشند. بعد هم برای سهولت جابه‌جایی کپسول‌ها از خودرو پدرش استفاده می‌کند و با معرفی خودشان به عنوان نماینده شرکت‌های خدماتی از مجتمع‌های مسکونی کپسول‌های آتش‌نشانی را سرقت می‌کنند.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: با اطلاعات به‌دست‌آمده از همدست متهم و مال‌خر پنجاه‌ساله این پرونده هر دو دستگیر شدند. همچنین در بازرسی از مغازه فرد مال‌خر، صد کپسول آتش‌نشانی مسروقه نیز کشف شد. علاوه بر این در تحقیقات تکمیلی پرونده، متهمان به سرقت ۱۴۹ دستگاه کپسول آتش‌نشانی از هجده مجتمع مسکونی در محدوده بولوار مجیدیه، الهیه، فرامرز عباسی، جانباز، فردوسی، توس، امامت، دانشجو، وکیل‌آباد، حافظ، سجاد، فارغ‌التحصیلان و خیابان شهید ستاری اعتراف کردند. پرونده پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->