برو کار می‌کن، نگو بازنشسته‌ام! پدر در پدر پهلوان‌زاده‌ایم گذر‌های هنری به وسعت شهر | گزارشی از بخش جدید جشنواره هنر‌های شهری بهار ۱۴۰۴ درنگی در کم‌وکیف برگردان‌های منثور منظومه فردوسی، به‌مناسبت انتشار «شاهنامه منثور»، اثر گیتی فلاح‌رستگار رقابت ۲۴ گروه در جشنواره ملی سرود رضوی مستند «جانان» اثر فیلم‌ساز مشهدی، روی آنتن شبکه دو + زمان پخش انتشار مجموعه داستان «شرّ درونش» قسمت ۱۲ مسابقه مافیا دن، در شبکه خانگی رکوردشکنی تقاضا برای بلیت مشهد، هم‌زمان با پخش قسمت پایانی «پایتخت» حضور دیزنی با «زوتوپیا۲»، «الیو» و «داستان اسباب‌بازی ۵» در جشنواره انسی رکوردشکنی نمایش آنلاین | «پایتخت ۷» در تلوبیون ۱.۸۵ میلیارد دقیقه تماشا شد خانه منسوب به «سعدی» در حال ویرانی مجری مراسم جوایز امی ۲۰۲۵ را بشناسید زمان پخش فصل دوم سریال بی‌باک: تولدی دوباره صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۴ مروری بر حواشی سریال پایتخت ۷ | از جایگزینی سارا و نیکا تا سانسور چهار قسمت و پایان ناگهانی داستان
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: مردمی کردن بهترین روش برای حل مسائل شهر است

  • کد خبر: ۱۵۲۴۵۶
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: مردمی کردن بهترین روش برای حل مسائل شهر است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: مردمی کردن‌ها و استفاده از متخصصان و دلسوزان بهترین روش برای حل مسائل شهر است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در حاشیه آیین رونمایی از نخستین فراخوان روایت شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از کسانی که این ایده را به عملیات تبدیل کردند تشکر می‌کنم که اتفاق خوبی را رقم زدند. نقیصه‌ای که در مدیریت شهری داریم این است که کمتر، اسکن شهر با لنز دوربین مردمی و متخصص انجام شده است. بررسی مسائل و آسیب‌ها در مدیریت شهری براساس حاکمیت بوده که حاکمیت نیز براساس ایده‌ها و منابع خود ناهنجاری‌ها و کم‌و‌کاستی‌ها را بررسی، نسخه شفابخش طراحی و به برنامه و عملیات تبدیل می‌کند که این مدل موفق نبوده است. 

وی افزود: باید این روش را تغییر دهیم و لنزها را به دست مردم، متخصصان و هنرمندان دغدغه‌مند بدهیم. این کار بانک اطلاعاتی برای ما تهیه می‌کند که شامل موضوعات مردمی و دغدغه‌مند است، در نتیجه می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. این مدل کوچک‌تر را سال گذشته در پروژه‌های زودبازده انجام دادیم که یک‌سوم شهر را به عنوان محل‌های هدف بازآفرینی انتخاب کرده و به هر شورای اجتماعی محله ۱۰ میلیارد بودجه دادیم و خواستیم مشکل محله خود را حل کنند. 

منصوریان ادامه داد: کاری که مدیریت شهری در چندین سال با بودجه‌های فراوان نتوانست حل کند. این بودجه خیلی کم توسط مردم و معتمدین مسئله محله را حل کرد، بنابراین برای سال دوم این ایده را با مبلغ بیشتر تکرار کردیم. همین مردمی کردن‌ها و استفاده از متخصصان و دلسوزان بهترین روش برای حل مسائل شهر است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: مشکلی که ما در جمع‌آوری شبکه مسائل داریم این است که دلسوز کف میدان نداریم و اتصال ما با حلقه‌های میانی وصل نیست. این وصل شدن‌ها نیاز به نخ تسبیح و نیروی محرکه دارد. رسانه‌های فعال و خبرنگارانی که مهارتی در حوزه مدیریت شهری دارند می‌توانند مسائل شهری را حل کنند. 

وی اضافه کرد: تمام انگیزه، دلیل و حساسیت ما برای برگزاری چنین رویدادها و کلاس‌های آموزشی این است که خبرنگار را نیز نسبت به مسایل شهری، موقعیت‌ها، منابع، مخارج و مصارف آشنا کنیم تا به عنوان دستیار ویژه خودمان در آلبوم بودجه‌ای که داریم سهمی قائل شویم. قصد داریم سهم مداخله رسانه را در شهر بیشتر کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->