خبر فوری
علم و ورزش

آسیب کشاله ران، چالش همیشگی فوتبالیست‌ها

  • کد خبر: ۱۵۳۳۴
  • ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
آسیب کشاله ران، چالش همیشگی فوتبالیست‌ها
کشاله ران یک ناحیه درگیر در بدن برای فوتبالیست‌هاست که درمعرض آسیب قرار دارد و در صورت ضعف در این ناحیه و تحمل فشار، مشکل‌آفرین خواهد شد. درد‌ها و آسیب‌های ناحیه کشاله ران یکی از مشکلات شایع فوتبالیست‌ها محسوب می‌شود و در حدود ۸ تا ۱۸ درصد فوتبالیست‌ها به این جراحت دچار می‌شوند. علت این امر، تغییر ناگهانی و سریع جهت حرکت به‌همراه چرخش ناحیه لگن و ران است که در این ورزش بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. از لحاظ آناتومی، در این ناحیه عضلات شکمی، عضلات نزدیک‌کننده ران، عضلات خم‌کننده ران، مفصل ران و مفصل جلوی لگن ممکن است دچار آسیب شود. این آسیب‌ها باعث ایجاد درد‌های مزمن ناحیه کشاله ران، طولانی‌شدن درمان و دورماندن ورزشکار از مسابقات و تمرینات و کاهش عملکرد فرد در زمین مسابقه می‌شود و در روش‌های جدید بر معاینه فیزیکی دقیق، شروع سریع درمان و نیز اصلاح تکنیک‌های نادرست حین تمرین تأکید زیادی می‌شود.

نقش عضلات ناحیه مرکزی در کاهش آسیب
تحقیقات و تجربیات نشان می‌دهد قوی‌بودن عضلات ناحیه کمری لگن و شکم به‌عنوان یک ناحیه کلیدی در پیشگیری از آسیب‌های این ناحیه نقش عمده‌ای دارد. سفتی عضلات ناحیه باسن، سفتی عضلات بزرگ همچون سرینی بزرگ و میانی می‌تواند ایجاد درگیری ناحیه کشاله ران را بیشتر کند. درواقع سفتی این عضلات با محدودکردن چرخش مفصل ران، بار اضافی را به کشاله وارد کرده و باعث آسیب می‌شود و شیوه‌های جدید درمانی همچون سوزن‌زدن می‌تواند در برطرف‌کردن سریع نقاط ماشه‌ای عضلات سرینی میانی مؤثر باشد.

جلوگیری از آسیب
فوتبال، ورزشی است که در آن بیشتر از پا استفاده می‌شود؛ بنابراین قوی‌کردن ماهیچه‌های پا برای فوتبالیست‌ها بسیار اهمیت دارد، همچنین این کار باعث جلوگیری از آسیب‌دیدگی می‌شود. ماهیچه‌های ناحیه کشاله ران، ۵ نوع هستند؛ ازجمله ماهیچه‌های بلند، کوتاه، بزرگ و باریک. همه این ماهیچه‌ها به پشت استخوان ران منتهی می‌شوند. این ماهیچه‌ها اجازه حرکت به کشاله ران را می‌دهند. تحقیقات نشان داده‌اند که آسیب‌دیدگی‌های وارده به کشاله ران باعث کمبود قدرت در این ماهیچه‌ها می‌شود و قوی‌کردن این ماهیچه‌ها از آسیب‌دیدگی‌ها جلوگیری می‌کند. باید دید که چه حرکات و ورزش‌هایی باعث قوی‌شدن ماهیچه‌ها می‌شود. گذاشتن یک توپ بین پا و فشار‌آوردن به آن، گذاشتن یک توپ بین زانو‌ها و فشارآوردن به آن، ورزش‌دادن و کشیدن پا با کش و ورزش‌دادن به‌وسیله دستگاه، ازجمله ورزش‌های مفید است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}