حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها
علم و ورزش

تأثیر حرکت «پلانک» در بهبود آمادگی جسمانی عمومی

  • کد خبر: ۱۵۴۲۰
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
تأثیر حرکت «پلانک» در بهبود آمادگی جسمانی عمومی
تمرینات با وزن در دنیای فیتنس به‌دلیل عملی‌بودن و به‌سادگی فرم‌گرفتن اندام با استفاده از وزن بدن، جایگاه خاصی پیدا کرده‌اند. پلانک یکی از تمرینات با وزن بدن است و یکی از تمرینات مؤثری است که می‌توانید انجام دهید. به وقت کمی نیاز دارد و فرصتی است برای رسیدن به نتایج اصولی و واقعی در زمانی نسبتا کوتاه. اگر هر روز ۵ تا ۱۰دقیقه وقت بگذارید و تمرینات پلانک را انجام دهید، تغییرات چشمگیری را در چند ماه آینده شاهد خواهید بود.

تقویت میان‌تنه
پلانک، تمرینی ایده‌آل برای عضلات شکمی است؛ زیرا تمام گروه عضلات اصلی میانه را در برمی‌گیرد که شامل عضلات عرضی شکمی، عضلات راست شکم، عضلات مایل خارجی شکم و عضلات سرینی می‌شود. انجام پلانک به شما اجازه می‌دهد به‌جز عضله‌سازی مطمئن شوید که فشار زیادی به ستون فقرات و لگن‌ها وارد نمی‌کنید.

افزایش سوخت‌وساز عمومی
تمرینات پلانک راهی عالی برای به‌چالش‌کشیدن تمام بدنتان است، چون انجام روزانه آن، کالری‌سوزی بیشتری نسبت به هر تمرین شکمی سنتی دیگری مانند کرانچ یا درازونشست دارد. عضلاتی که با انجام روزانه پلانک تقویت می‌شوند، تضمینی برای کالری‌سوزی بیشتر حتی در حالت نشسته هستند. اگر بیشتر روزتان را پای کامپیوتر نشسته‌اید، این تمرینات از اهمیت خاصی برخوردارند.

اصلاح وضعیت بدن‌
پلانک تا حدود زیادی توانایی شما را در حفظ وضعیت راست و ثابت بدن بالا خواهد برد. با تقویت میان‌تنه، خواهید توانست وضعیت مناسب بدنتان را همیشه حفظ کنید، زیرا عضلات شکمی، تأثیری بنیادی روی شرایط عمومی گردن، شانه‌ها، سینه و کمر دارند. تعادل بدنی و انعطاف‌پذیری عضلات و اندام‌ها از فواید دیگر پلانک است.

بهبود ارتباطات عصبی و ذهنی
تمرینات پلانک، تأثیرات خاصی روی اعصاب و روحیه عمومی‌مان دارند. روی صندلی‌تان نشسته‌اید، در خانه یا در محل کار، تمام روز عضلات رانتان منقبض شده، پاهایتان به‌خاطر ساعت‌های متمادی خمیده‌بودن، سنگین شده و تنش و فشار به‌دلیل تمام روز قوز‌کردن به شانه‌هایتان رسیده است. این‌ها تمام موقعیت‌هایی است که روی عضلات و اعصاب فشار زیادی وارد می‌کند. خبر خوب اینکه تمرینات پلانک نه‌تن‌ها به مغزتان آرامش می‌دهد، بلکه علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد؛ البته اگر پلانک را جزئی از زندگی روزمره‌تان کنید.
گزارش خطا
برچسب ها: علم و ورزش
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->