سرخط خبرها

ماجرای مسمومیت دانش آموزان مشهدی از کجا آغاز شد؟ + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۳۴۷۹
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
ماجرای مسمومیت دانش آموزان مشهدی از کجا آغاز شد؟ + فیلم
صبح امروز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ یکی از خبرنگاران مشهدی در فضای مجازی خبر از مسمومیت دانش آموزان یک مدرسه دخترانه در منطقه رسالت خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ یکی از خبرنگاران مشهدی در فضای مجازی خبر از مسمومیت دانش آموزان یک مدرسه دخترانه در منطقه رسالت خبرداد.

خبری که دقایقی بعد از انتشارش در فضای مجازی و پیگیری‌های خبرنگاران شهرآرانیوز از مدیران علوم پزشکی، اورژانس و آموزش و پرورش نه تایید و نه تکذیب شد.

اما ساعتی بعد خبر از مسمومیت دانش آموزان چند مدرسه دیگر در مناطق مختلف مشهد توسط والدین دانش آموزان در فضای مجازی، این خبر تایید و با انتشار تصاویر مختلف از در مدارس که عوامل اورژانس و آتش نشانی در مقابل آن‌ها حضور داشتند مسئولان مشهد مسمومیت دانش آموزان را تایید کردند.


حتما بخوانید

دانش آموزان ۶ مدرسه مشهد دچار مسمومیت شده‌اند

ویدئو | روایت شاهدان عینی یکی از مدارس دخترانه مشهد درباره مسمومیت دانش‌آموزان

همه احتمالات درباره نوع گازی که موجب مسمومیت دانش‌آموزان مدارس کشور می‌شود | گاز N2 یا گاز ترکیبی؟


محسن داوری، فرماندار مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار داشت: از صبح امروز دانش آموزان ۶ مدرسه در سطح شهر مشهد دچار مسمومیت شده اند که دانش آموزان علائمی همچون تنگی نفس و حالت تهوع داشته اند.

وی افزود: بخشی از این دانش آموزان در محل توسط اورژانس درمان شدند و تعدادی دیگر به بیمارستان‌های اطراف منتقل و تحت درمان قرار گرفته اند.

فرماندار مشهد افزود: این مدارس در مناطق مختلف مشهد مانند شریعتی، سیدرضی، موسوی قوچانی، رسالت و ... بوده است.

داوری تصریح کرد: موضوع توسط نهاد‌های امنیتی و علوم پزشکی در دست بررسی است.

مدیران مدارس مشهد در برابر موضوع مسمومیت دانش آموزان دختر توجیه شدند

مسمومیت دانش آموزان مشهدی در حالی از صبح امروز در سطح شهر گزارش شده است که چندی پیش شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز اعلام کرد تا کنون مورد خاصی از مسمومیت دانش آموزان در مشهد گزارش نشده است.

او همچنین اعلام کرده بود که مراقبان سلامت و سفیران سلامت در مدارس توجیه کامل هستند و مدیران نیز موظف هستند هرجا با مورد خاص و مشکوکی مواجه شدند، گزارش کنند که تا کنون موردی گزارش نشده است.

شوشتری در حالی این سخنان را اعلام کرده بود که به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اولین نفری بود که موضوع مسمومیت دانش آموزان مشهدی را تایید کرد.

سریال مسمومیت‌های دانش آموزان در خراسان رضوی

همزمان با ماجرای مسمومیت‌های دانش آموزان مشهدی، اما از نیشابور نیز خبر می‌رسد که ۵۰ دانش آموز در این شهرستان هم دچار مسمومیت شده اند.

این خبر را فرماندار نیشابور اعلام کرد و گفت که این موضوع نیز در دست بررسی است.

بوی سم در مدرسه

در این میان یکی از دانش آموزان مدرسه دخترانه صداقت درباره این اتفاق گفته بود وقتی زدند بوی بدی در مدرسه راه افتاد. چند نفر از همکلاسی‌ها روی زمین افتادند و آن‌ها را با یک اتوبوس آمبولانس بردند. فقط در مدرسه بو می‌آمد.

بقیه دانش آموزان روی زمین می‌افتادند و حالت تهوع داشتند. آتش نشان‌ها به آن‌ها ماسک دادند و به اتوبوس منتقل کردند.

تعدادی از دانش آموزان علائم شبیه کرونا و آنفولانزا داشتند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در گفتگو با شهرآرانیوز درباره مسمومیت دختران مدرسه صداقت گفت: هنوز اینکه مسمومیت باشد قابل تایید نیست و باید بررسی شود.

جواد حسینی ادامه داد: تعدادی از دانش آموزان این دبیرستان دخترانه علائمی شبیه کرونا و آنفولانزا داشته اند و نیاز به بررسی بالینی دقیق تری دارد.

وی تاکید کرد: این ماجرا در دست پیگیری است و اخبار تکمیلی بعد از پیگیری‌های نهایی اعلام خواهد شد.

بیش از ۱۰۰ روز از ماجرای مسمومیت دانش آموزان دختر در کشور گذشت

ماجرای مسمومیت دانش آموزان دختر در سطح کشور در حالی همچنان ادامه دارد که بیش از ۱۰۰ روز از آن می‌گذرد و هنوز منشا آن و عامل یا عاملان این اقدام مشخص نشده است.
اما امروز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره مسئله مسمومیت دانش آموزان اظهار داشت: نگرانی والدین دانش‌آموزان را درک و بابت این اتفاقات عذرخواهی می‌کنیم. منتظر اعلام نتایج آزمایش‌ها هستیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در استان‌های مختلف به طور جد پیگیر ماجرا هستیم و کمیته فوریت‌ها در ادارات مختلف آموزش و پرورش استان‌ها تشکیل شده است.

نوری خاطرنشان کرد: براساس دستورالعملی که صادر شده مدیران مدارس اولیا و دانش‌آموزان را توجیه کنند تا از این مرحله نیز بتوانیم بگذریم.

اسم اقدام تروریستی را «خرابکاری شرافتمندانه» گذاشتند

همچنین علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در گفتگویی درباره مسمومیت دانش‌آموزان اظهار داشت: اسم اقدام تروریستی را «خرابکاری شرافتمندانه» گذاشتند و می‌خواهند مدارس را به تعطیلی بکشانند.

وی افزود: فضاسازی گسترده‌ای انجام شد تا اقدامات ترویستی همانند تخریب، آتش سوزی، چاقوکشی و توهین، درست و اخلاقی جلوه داده شود. مسئله مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان در ادامه پروژه شکست خورده آشوب آفرینی است و هدف جلوگیری از رشد علمی کشور است.

سخنگوی دولت همچنین حضور شکنجه‌گر معروف ساواک در تجمعات ضد انقلاب را گواهی دیگری بر شعار دروغین حمایت از زن و حقوق انسان برشمرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->