گرما در خراسان رضوی به بالاترین حد خود در یک سال اخیر می‌رسد (۵ مرداد ۱۴۰۳) سقوط چرخ و فلک در تربت حیدریه | ۷ نفر مصدوم شدند (۵ مرداد ۱۴۰۳) آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از فردا شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) | میزان افزایش قیمت‌ها مشخص نیست زلزله نسبتا شدید گهواره کرمانشاه را لرزاند + جزئیات(۵ مرداد ۱۴۰۳) اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید
سرخط خبرها

افغانستانی‌ها سالانه ۵۰۰ میلیون دلار برای درمان در خارج از کشور هزینه می‌کنند

  • کد خبر: ۱۵۴۶۸۴
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
افغانستانی‌ها سالانه ۵۰۰ میلیون دلار برای درمان در خارج از کشور هزینه می‌کنند
وزیر بهداشت طالبان اعلام کرد که سالانه افغان‌ها میلیون ها دلار برای درمان در خارج از کشور هزینه می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قلندر عباد، وزیر بهداشت طالبان گفت: سالانه افغان‌ها نیم میلیارد دلار برای درمان بیماران در خارج از کشور هزینه می کنند. 

وی در یک نشست خبری گفت: سالانه نیم میلیارد دلار برای درمان مردم افغانستان در خارج از کشور به مصرف می رسد که این هزینه سنگین برای کشور است. 

قلندر ادامه داد: با افزایش دانش پزشکان و فراهم کردن خدمات درمانی در داخل کشور می توان بخش زیادی از بیماران را در افغانستان درمان کرد و نیازی به سفر به خارج از کشور نباشد. 

اخیرا نیز ویدیویی از قلندر عباد، وزیر بهداشت طالبان در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن وی می‌گوید که این گروه تصمیم دارد نظام آموزشی افغانستان به خصوص رشته پزشکی را بر اساس قوانین آموزشی پاکستان تغییر دهد.

وی در ادامه می‌گوید: بهتر است به جای این‌که دانشجویان افغانستان برای تحصیل به پاکستان سفر کنند، رشته‌های مختلف پزشکی به افغانستان منتقل شود.

قلندر عباد در اردیبهشت ماه سال جاری به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان سفر کرده بود. وی در این سفر با شماری از مقامات پاکستان از جمله صادق خان، نماینده پیشین پاکستان برای افغانستان و مسئولان بنیاد بیمارستان بین‌المللی شفا دیدار کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->