جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه
سرخط خبرها

انجام بیش از ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی در ایستگاه میدان شهدای مشهد

  • کد خبر: ۱۵۵۰۲۷
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
انجام بیش از ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی در ایستگاه میدان شهدای مشهد
مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد گفت: در اسفند ماه سال جاری در ایستگاه میدان شهدا حدود ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۵۰ تن آرماتور بندی و حدود ۱۲۰۰ متر مکعب خاکبرداری انجام گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مقدم نیری، مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد در خصوص ایستگاه در حال احداث میدان شهدا گفت: با نزدیک شدن به انتهای سال عملیات اجرایی در عمیق‌ترین و بزرگترین ایستگاه خط ۳ یعنی ایستگاه میدان شهدا که محل تلاقی خطوط ۲ و ۳ و ۴ می‌باشد شدت گرفته است. این ایستگاه با زیر بنای حدود ۲۴۰۰۰ متر مربع در عمق ۴۵ متری از سطح زمین، محل تلاقی خطوط ۳ و ۴ بوده و با گالری ارتباط مسافری به ایستگاه شهدا خط ۲ نیز متصل می‌گردد که به دلیل عمق پائین ایستگاه، قرار گیری کامل ایستگاه در زیر تراز آب زیر زمینی و همجواری دو ایستگاه در کنار هم از صعوبت اجرایی بالایی برخوردار است.
مقدم نیری اضافه کرد: ایستگاه شهدا با عرض ۵۰ متر و طول ۱۶۰ متر در دو طبقه در زیر خیابان شیرازی از لحاظ فنی و اجرایی جزء پیچیده‌ترین ایستگاه‌های زیر زمینی در کل کشور است که حجم آرماتور مصرفی به میزان بیش از ۹۰۰۰ تن، بتن مصرفی به میزان بیش از ۵۷۵۰۰ متر مکعب و حجم خاکبرداری به میزان ۲۱۰.۰۰۰ متر مکعب آن هم در زیر زمین موید این مطلب است. با این حال طراحی و اجرای ایستگاهی با این عظمت تماما توسط متخصصان و مهندسان ایرانی انجام پذیرفته که جزو افتخارات مهندسی کشور به حساب می‌آید.
وی در خصوص رعایت نکات فنی و مهندسی در این ایستگاه گفت: یکی از پیچیدگی‌های این پروژه قرارگیری ایستگاه در زیر بافت فرسوده محدوده میدان شهدا است که جهت کنترل نشست سطح زمین و سازه‌های بافت بدنه به صورت روزانه عملیات نقشه برداری و کنترل ابزار دقیق انجام می‌پذیرد. همچنین وجود تاسیسات شهری معارض از جمله شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب، نهر نادری و... موجب نفوذ آب به داخل ایستگاه می‌شود که این مساله موجب تاخیر در عملیات اجرایی ایستگاه می‌گردد.
مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد همچنین گفت: فقط در اسفند ماه سال جاری حدود ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۵۰ تن آرماتور بندی و حدود ۱۲۰۰ متر مکعب خاکبرداری انجام گرفته است.

به گفته وی، نحوه بهره برداری از ایستگاه در بخش خط ۳ و اجرای همزمان عملیات اجرای بتن ریزی و خاکبرداری در بخش خط ۴ به نحوی که به برنامه بهره برداری از خط ۳ خللی وارد نیاید و در عین حال ایمنی مسافران حفظ گردد از جمله نکاتی مهمی است که مهندسین در این ایستگاه در حال بررسی و کارشناسی می‌باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->