دانشگاه علوم پزشکی گناباد با یک دانشگاه در افغانستان تفاهمنامه همکاری امضا کرد

  • کد خبر: ۱۵۵۳۶۷
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
دانشگاه علوم پزشکی گناباد با یک دانشگاه در افغانستان تفاهمنامه همکاری امضا کرد
تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی گناباد و موسسه تحصیلات عالی اهل بیت افغانستان طی مراسمی (ع) در محل این دانشگاه منعقد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دانشگاه علوم پزشکی گناباد از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این دانشگاه و دانشگاه اهل بیت افغانستان خبر داد و گفت در این تفاهم نامه که به امضای رییس این دانشگاه و رییس موسسه تحصیلات عالی اهل بیت (ع) افغانستان رسید، در زمینه های تولید منابع علمی مشترک برای پاسخ به نیازهای توسعه ارزش‌های اسلامی و انسانی، ارتقای ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی ۲ طرف و بهبود ارتقای همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی تاکید شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد دیگر بخشهای این تفاهم نامه را پذیرش و تبادل دانشجویان و اساتید در رشته مقطع تحصیلی و تخصصی مورد نیاز ۲ طرف، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و مهارتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای اساتید مؤسسه تحصیلات عالی اهل بیت(ع) افغانستان، همکاری در خصوص تحصیل متقاضیان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برشمرد. 

اسماعیلی افزود: در بخش همکاری‌های پژوهشی این تفاهم‌نامه نیز بر اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک اعم از تدوین منابع درسی، کمک درسی، پژوهشی و فرهنگی مورد نیاز جامعه افغانستان، استفاده از ظرفیت‌های استادان و پژوهشگران دو طرف در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و نشست‌های علمی پژوهشی مشترک تاکید شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری نمایشگاه مشترک محصولات پژوهشی، علمی و فرهنگی تولید شده، جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی، مسابقات قرآنی، کتابخوانی و سایر برنامه های فرهنگی مشترک نیز از اهداف همکاری های فرهنگی در قالب این تفاهم‌نامه است.

هم اکنون حدود ۵۰ دانشجو از سه کشور افغانستان، ترکمنستان و عراق در دانشگاه علوم پزشکی گناباد مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.

بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستانها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->