به گزارش شهرآرانیوز، محمود مادرشاهیان رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی با اشاره به جزئیات برنامهریزیهای صورت گرفته در حوزه اسکان و اقامت زائران در ایام نوروز اظهار کرد: صنعت هتلداری نگین کار فرهنگی در حوزه گردشگری است، زیرا یکی از برنامههای معمول در حوزه هتلداری این است که تورهای گردشگری، مسافران را بهصورت دستهجمعی به مراکز فرهنگی و تمدنی یک شهر میبرند تا مسافران نسبت به گنجینههای تاریخی آنجا تهییج و آگاه شوند.
وی افزود: این ساختار اجرایی صنعت هتلداری است. بر این اساس، بهموازات برنامهریزیهایی که با محوریت ارتقای کمی و کیفی خدمات هتلها صورت گرفته، همچنین تلاش شده تا همه هتلهای سطح شهر، نشانی از حرم مطهر را داشته باشند و حال و هوای زیارت را به همه زائران منتقل کنند. همین که رأس ساعت ۸ صبح یا ۲۰، صلوات خاصه در لابی پخش شود یا پرچم حرم و نمادهای مختلفی پیش چشم زائر باشد، باعث میشود تا فضای هتلها رنگ و بوی معارف رضوی را پیدا کنند و این بهمنزله یک کار فرهنگی است.
رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه ۵۲ درصد ظرفیت هتلی کشور در اینجا قرار گرفته است، مشهد را پایتخت صنعت هتلداری و قطب خدمات گردشگری زیارت در کشور خواند و خاطرنشان کرد: به همه واحدهای اقامتی آمادهباش اعلام شده است؛ تا حدی که تا به امروز ۲۵۰ هتل از ۲۶۵ هتلی که در مشهدالرضا (ع) وجود دارند، مهیای پذیرایی و اقامت زائران هستند و علاوه بر این، ظرفیت صددرصدی حدود ۳۰۰ هتلآپارتمان و مهمانپذیر هم باعث شده تا تعداد تختها از ۱۳۰ هزار به ۱۶۰ هزار تخت ارتقا پیدا کند و امیدواریم تا در یک سیر صعودی، ظرفیت اسکان مراکز هتلی و اقامتی از این هم بیشتر شود.
وی ادامه داد: امسال پس از سه سال فراگیری کرونا و البته پشت سر گذاشتن زمستان سخت، شاهد استقبال حدود ۱۰ میلیون نفر از سفر زیارتی به مشهد خواهیم بود. این همان فرصت اقتصادی مؤثری است که میتواند با ایجاد زائرسراهای ارزانقیمت، بر تعداد زائران در پیکهای مختلف بیفزاید و صرفه اقتصادی هتلداری را با راهاندازی مراکز اقامتی باکیفیت و البته ارزان، رشد دهد.