آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

حداقل دستمزد ۱۴۰۲ کارگران ۲۷درصد افزایش یافت

  • کد خبر: ۱۵۵۸۳۱
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶
  • ۱
حداقل دستمزد ۱۴۰۲ کارگران ۲۷درصد افزایش یافت
جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال ۱۴۰۲، که از ساعت ۱۹ روز گذشته تا ۱.۳۰ بامداد امروز (۲۹ اسفند) تداوم داشت، به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حداقل دستمزدِ کارگران ۲۷درصد، افزایش یافت. با این اوصاف پایه مزد ماهانه کارگران به رقم ۵۳۰۸۲۸۴ تومان افزایش یافت.

جلسه شورایعالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده، که از ساعت ۱۹ روز گذشته تا ۱.۳۰ بامداد امروز (۲۹ اسفند) تداوم داشت، به کار خود پایان داد.

در این جلسه حداقل دستمزدِ کارگران ۲۷درصد، افزایش یافت. با این اوصاف پایه مزد ماهانه کارگران به رقم ۵۳۰۸۲۸۴۰ ریال افزایش یافت. همچنین بن کارگری به رقم ۱۱۰۰۰۰۰۰ریال، حق مسکن به رقم ۹۰۰۰۰۰۰ریال و حق اولاد به ۵۳۰۸۲۸۴ ریال افزایش یافت. پایه سنوات روزانه نیز به ۲۱۰۰۰۰۰ ریال رسید.

برای کارگران سایر سطوح، افزایش به این ترتیب است: ۲۱ درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت ۸۳۵۹۶ روزانه.

به گزارش شهرآرانیوز، این سومین جلسه‌ی شورایعالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۲ کارگران بود. حداقل دستمزد ۱۴۰۲ کارگران درحالی مشخص شد که فعالان جامعه کارگری بر این موضوع تاکید داشتند که سبد معیشت و‌تورم موجود در جامعه باید معیار تعیین حقوق و دستمزد باشد.

هادی ابوی، دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور درباره تعیین حقوق و دستمزد ۱۴۰۲ به شهرآرانیوز گفته بود: تورم معیار مشخصی برای تعیین سبد معیشت کارگری است. کاهش و افزایش آن در میزان تعیین حقوق و دستمزد تاثیر می‌گذارد.

به گفته وی، آنچه که اکنون هزینه‌های حقوق و کارگری را می‌بلعد اجاره مسکن و خرد و خوراک خانوار است. در بحث تعیین دستمزد مولفه‌هایی داریم که حتی تفریحات و رفاه کارگری و فرزندانشان هم باید درآن دیده شود.

حمیدرضا امینی، فعال جامعه کارگری درباره افزایش درصد حقوق و دستمزد کارگری گفته است: دستمزد ۱۴۰۲ نباید کمتراز ۵۷ درصد باشد. اگر مقرر به برقراری عدالت مزدی باشد و واقعیت آماری را در نظر بگیریم، درصورت افزایش ۱۰۰ درصدی دستمزد هم به سبد معیشت کارگری که ۱۸ میلیون تومان اعلام شده نخواهیم رسید. و رقمی زیر این درصد عقب گردمزدی است.

بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به کدام استان است؟

بر اساس گزارش بهمن ماه مرکز آمار ایران، در بهمن ماه ١٤٠١ شاخص کل قیمت مصرف­ کننده برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به عدد ٦٠٨,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ چهار محال و بختیاری با ٦.٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ کهگیلویه و بویر احمد با ٢.٠ درصد است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٥٣,٤ درصد می­باشد. بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (٦٧.٩ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٨.٦ درصد) است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٧,٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان آذربایجان غربی (٥٣.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ خوزستان (٤٢.٧ درصد) است.

در بهمن ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٥٩٨,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٤ درصد افزایش نشان می‌­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان چهار محال و بختیاری با ٥.٨ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ١.٩ درصد است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٥٢,٧ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٦٣.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٦.٢ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٦,٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (٥٢.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٤١.١ درصد) است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
مسیح
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
0
0
نمایندگان کارگران هم که مثل همیشه یه شوی قشنگ بازی کردن برای مردم،به شعور مردم توهین نکنید لطفا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->