دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

افزایش قاچاق دام و دارو به خارج از کشور

  • کد خبر: ۱۵۶۵۸۰
  • ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
افزایش قاچاق دام و دارو به خارج از کشور
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در چند سال اخیر قاچاق معکوس و تعداد پرونده‌های قاچاق خروج کالا از کشور افزایش یافته است، گفت: در سال ۱۴۰۱ سه هزار و ۴۳۰ فقره پرونده قاچاق معکوس به ارزش ۱۷ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی اسفنانی با اشاره به منفعت قاچاق معکوس برای کشور‌های همسایه افزود: اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که شاهد قاچاق معکوس از ایران به کشور‌های دیگر هستیم و بیشترین آمار فراوانی پرونده‌های قاچاق خروجی در سال ۱۴۰۱مربوط به سوخت (نفت، بنزین، کپسول‌های گاز) و دام زنده بوده است.

وی هرگونه اقدام به خارج کردن کالا از کشور برخلاف تشریفات قانونی به شرط احراز در مراجع ذیصلاح را قاچاق خروجی عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۷۶۰ پرونده مختومه شده و ۲۲۶ پرونده نیز با ارائه مدارک قانونی حکم برائت دریافت کرده است و پرونده‌های دیگر نیز در جریان رسیدگی قرار دارد همچنین محکومان به پرداخت هشت هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

اسفنانی توضیح داد: قاچاق معکوس معمولا زمانی صورت می‌گیرد که تهیه کالایی در داخل نسبت به بیرون از مرز‌های کشور مناسب‌تر و از نظر قیمت پایین‌تر باشد؛ بنابراین با توجه به نوسانات بازار ارز و تفاوت ارزش پول کشور ما با ارز همچنین به لحاظ قیمت چند برابری سوخت در کشور‌های همسایه، بخش قابل توجهی از قاچاق صادراتی مربوط به سوخت است و عموما در استان‌های دارای مرز آبی انجام می‌شود البته در مرز‌های آبی جنوب به مراتب بیشتر از مرز‌های آبی در شمال کشور شاهد قاچاق معکوس سوخت هستیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره قاچاق دام زنده گفت: گزارش‌هایی مبنی بر قاچاق دام زنده دریافت کردیم و بخشی هم مربوط به قاچاق دام زنده از استان به استان دیگر بوده است، زیرا بخشنامه‌ای از سوی ستاد قاچاق کالا و ارز صادر شد و برمبنای این بخشنامه حمل دام زنده از یک استان به استان دیگر باید دارای مجوز باشد که گاهی از این موضوع غفلت می‌شود و عاملان این اقدام با عنوان قاچاق زنده دام تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی درباره قاچاق معکوس دارو اظهار داشت: تا این لحظه درباره این کالا گزارشی نداشتیم، ولی با توجه به تولید قابل توجه دارو در کشور و با توجه به تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نگهداری و عدم عرضه دارو به بازار وصف قاچاق دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->