تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تردد روان در پایانه مسافربری مشهد (۱۳ فروردین ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۵۶۸۶۰
  • ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
تردد روان در پایانه مسافربری مشهد (۱۳ فروردین ۱۴۰۲)
معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تردد در پایانه مسافربری روان است، مشکل خاصی وجود ندارد و چاپ بلیت نیز انجام می‌شود. 

رضا صحراگرد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در خصوص اقدامات انجام شده در ایام نوروز اظهار کرد: ما امسال نوروز متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشتیم، زیرا طرح ملی از ۲۴ اسفند ماه شروع شد، اما ما از ۱۵ اسفند به دلیل همزمانی با نیمه شعبان کار را شروع کردیم. در حال حاضر تردد در پایانه مسافربری روان است، مشکل خاصی وجود ندارد و چاپ بلیت نیز انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد افزایش مسافر را پیش‌بینی کرده بودیم، بنابراین باید برای بخش ریل، هو‌ایی و‌ جاده‌ای برنامه‌ریزی می‌کردیم، عنوان کرد: در زمینه قطار تصمیم این شد رام‌های ثابتی که تردد داشتند به فعالیت خود ادامه دهند و مازاد آن به عنوان فوق‌العاده استفاده شود. در زمینه تردد هوایی نیز پروازهای فوق‌العاده در نظر گرفته شد. ما در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای کمبود داشتیم، در نتیجه مکاتباتی با استان‌هایی مانند اصفهان، تهران، شیراز، کرمان و مازندران که بیشترین تقاضای سفر با خراسان رضوی را داشتند انجام دادیم. آسیب‌ها نیز احصا و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی شد.

صحراگرد افزود: با سازمان اتوبوسرانی شهرداری مکاتباتی انجام دادیم و آن‌ها نیز اعلام آمادگی کردند، قرار شد ۱۰۰ دستگاه که صلاحیت تردد در جاده را دارند در اختیار ما قرار گیرد. ۵۰ دستگاه در حالت استندبای گذاشته شد تا اگر مسیری کمبود پیدا کرد دوباره تزریق شود. از طریق معاونت عمرانی استانداری با مراکز تولید مانند ایران‌خودرو، خانگیران سرخس و مرامز مشابه هماهنگی‌هایی انجام شد تا ناوگانی که صلاحیت تردد در جاده را دارند برای کمک در اختیار حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دهند و از اتوبوس‌های واحد برای حمل‌و‌نقل پرسنل خود استفاده کنند. برنامه‌ریزی‌ها موجب شد از ناوگان اتوبوسرانی و مراکز تولید استفاده نشود.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: اطلاع‌رسانی‌هایی انجام شد تا زائری که قصد عزیمت به مشهد را دارد بلیت برگشت خود را از مبدا تهیه کند. فروش اینترنتی بلیت نیز مطرح بود که لیست‌های پیش‌فروش را باز کردیم تا زائر جز در زمان سوار شدن به پایانه تردد نداشته باشد. از لیست انتظار نیز استفاده شد، به این صورت که اگر در زمان تهیه بلیت، اتوبوس تکمیل بود به صورت خودکار در لیست انتظار ثبت نام می‌شدند و در زمان خالی شدن ظرفیت ثبت نام بلیت برای آن‌ها انجام می‌شد. تا الان با لیست‌های پیش‌فروشی که باز کردیم در مسیرهایی مانند اصفهان، مازندران و تهران مشکلی نداشتیم. 

وی با اشاره به اینکه در انتهای سال افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس به دلیل یک سر خالی بودن ناوگان اعلام شد، تصریح کرد: ما برای اینکه زوار دغدغه نداشته باشند، جلسه‌ای با تعزیرات و سازمان صمت برگزار کردیم و این قضیه حل شد. از بلیت‌هایی که در آن‌ها علی‌الحساب درج شده بود اضافه را دریافت می‌کردند، اما از بلیت‌هایی که علی‌الحساب نبود حق دریافت وجه نداشتند. موارد کمی برای این موضوع شکایت کردند که همان موارد نیز در ترمینال رفع و پول به زوار عودت داده شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->