سرخط خبرها

کشف ۳ تن شیرینی و بیسکویت فاسد در باغ ویلای پلمب در مشهد + عکس

  • کد خبر: ۱۵۷۶۹۲
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کشف ۳ تن شیرینی و بیسکویت فاسد در باغ ویلای پلمب در مشهد + عکس
۳ هزار کیلو شیرینی و بیسکویت فاسد در باغ ویلای مهر و موم شده در مشهد کشف شد.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز، صبح دیروز نیرو‌های گشتی پاسگاه انتظامی سد کارده در حال رصد یکی از مناطق تحت حفاظت خود بودند که به یک دستگاه خودرو نیسان آبی مشکوک شدند و او را زیر نظر گرفتند.
سرنشینان این خودرو زن و مردی جوان بودند که پس از ورود به جاده اصلی به سمت مشهد پس از طی مسافتی کوتاه مأموران خودروشان را متوقف کردند. در بررسی قسمت بار این خودرو باری سبک مقدار زیادی شیرینی که در شرایط نامناسبی در کیسه‌های بزرگ پلاستیکی بسته‌بندی شده بودند، کشف شد.

در همان ابتدا مجریان قانون خودرو نیسان را به همراه سرنشینانش به پاسگاه انتظامی سد کارده انتقال دادند و بررسی موضوع در دستور کار عوامل دایره تجسس این مجموعه انتظامی قرار گرفت. اگرچه راننده خودرو حرفی نمی‌زد، اما در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که شیرینی‌های مکشوفه همگی بدون مجوز‌های بهداشتی و فاسد بوده‌اند.

با برملا شدن این موضوع بلافاصله مراتب به مقام قضایی اطلاع داده شد و دستور بررسی دقیق این پرونده و شناسایی محل فعالیت متهمان صادر شد.

کشف ۳ تن شیرینی و بیسکویت فاسد در باغ ویلای پلمب در مشهد

پرونده سیاه متهمان دستگیر شده

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: مأموران ما در مرحله اول این عملیات یک تن شیرینی غیر بهداشتی را از نیسان کشف و توقیف کردند. عوامل انتظامی در ادامه این مأموریت مراتب را به اطلاع مرکز شبکه بهداشت مشهد اعلام کردند و طولی نکشید که بازرسان واحد مربوط خود را به محل پاسگاه سد کارده رساندند.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: در استعلام کارشناسان و تأیید فاسد بودند محموله یک‌تنی شیرینی‌های توقیف شده، مشخص شد متهمان پرونده در اسفند سال گذشته نیز به دلیل ایجاد کارگاه غیر‌بهداشتی تولید شیرینی و بیسکویت شناسایی و دستگیر شده‌اند و برای آن‌ها پرونده قضایی نیز تشکیل شده بود. بنا بر اعلام کارشناسان شبکه بهداشت مشهد متهمان سال گذشته در یک باغ‌ویلا واقع در روستایی در شمال شهر مشهد فعالیت داشته‌اند که کارگاه مورد نظر نیز با دستور قضایی پلمب شد.

شناسایی کارگاه پلمب شده

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: مأموران ما با هماهنگی قضایی به محل فعالیت متهمان مراجعه کردند و با بررسی این مکان که باغ‌ویلا بود دریافتند متهمان با فک ماهرانه پلمب و ورود به داخل اقدام به بازگشایی کارگاه و تولید شیرینی و بیسکویت کرده‌اند.

سرهنگ نگهبان بیان کرد: مجریان قانون در مرحله دوم این عملیا ت، طی بازرسی از این کارگاه هزار و ۵۰۰ کیلو گرم شیرینی، ۳۰۰ کیلوگرم بیسکویت و ۲۰۰ کیلوگرم مواد اولیه تولید شیرینی فاسد را در محیطی کاملاً غیر بهداشتی و بدون مجوز کشف کردند. متهمان که زن و مردی چهل‌وپنج و سی‌وهشت ساله هستند پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند. هنوز مشخص نیست که این افراد چه میزان شیرینی را با مواد فاسد تولید کرده و در بازار به فروش رسانده‌اند.

فرمانده انتظامی مشهد از شهروندان خواست که به هیچ وجه مواد خوراکی را بدون نشان‌های قانونی و از مراکز غیر بهداشتی خریداری نکنند. وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف صنفی مربوط به فروش مواد غذایی مشکوک و غیر بهداشتی موضوع را به پلیس اعلام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->