اعمال قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مشهد: در ماده ۴۱ قانون، از پرداخت مزایا به حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی خبری نیست

  • کد خبر: ۱۵۷۷۸۲
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
  • ۱۹
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مشهد: در ماده ۴۱ قانون، از پرداخت مزایا به حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی خبری نیست
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مشهد گفت: اگر حداقل‌بگیر شامل ماده ۴۱ می‌شود، باید مزایای این ماده را به بازنشستگان بدهند.

قربانعلی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز می‌گوید: مصوبات شورای عالی کار بر اساس ماده ۴۱ قانون کار شامل حداقل‌بگیران می‌شود. این حداقل‌بگیران تعریف دارد. چه در بخش اشتغال و چه در بخش حداقل‌بگیران بازنشسته، شامل می‌شود. با توجه به تورمی که در کشور حاکم است، این مصوبات با وضعیت موجود هم‌خوانی ندارد.

به گفته رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مشهد، در ماده ۴۱ که به حداقل‌بگیران اشاره شده است، مزایا شامل حال حداقل‌بگیران نمی‌شود و تنها حداقل مزد شامل بازنشستگان حداقل‌بگیر می‌شود. اگر حداقل‌بگیر شامل ماده ۴۱ می‌شود، باید مزایای این ماده را به بازنشستگان بدهند. هر آنچه که در آن ماده برای شاغلان در نظر می‌گیرند، به بازنشستگان هم بدهند.

رمضانی تصریح کرد: در ماده ۴۱ فقط حداقل مزد را به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند و مزایا را پرداخت نمی‌کنند و این خود تناقضی در قانون است.

وی یادآور شد: شورای عالی کار حق ورود به ماده ۹۶ و تصمیم‌گیری برای سایر سطوح را ندارد و متأسفانه تنها شورایی که در کشور تجدیدنظر ندارد، شورای عالی کار است که این نقص است و مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است که هر آنچه مصوب کرد، قابلیت اجرا دارد و قابل نقض نیست. دولت می‌تواند با وضعیت تورمی که وجود دارد در معیشت کارگری و بازنشسته کمک کند.

 وی افزود: ما از این میزان افزایش حقوق و دستمزد راضی نیستیم و حداقل‌بگیران ما دچار مشکل اساسی هستند که با این حداقل درآمد باید هزینه‌های زندگی را پوشش دهند.
 
به گزارش شهرآرانیوز، طبق ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار باید هر سال برای تعیین مبلغ حداقل دستمزد، برخی از اقدامات و شرایط لازم را اجرا کند. شورای مذکور باید درصد تورمی را که از طرف مراجع رسمی و بانک مرکزی اعلام می‌شود، کاملا در نظر بگیرد.
همچنین در ماده ۹۶ به‌منظور اجرای صحیح این قانون و ضوابط حفاظت فنی، اداره کل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی با وظایف ذیل تشکیل می‌شود:
۱.     نظارت بر اجرای مقررات ناظر به شرایط کار به‌ویژه مقررات حمایتی مربوط به کار‌های سخت و زیان‌آور و خطرناک، مدت کار، مزد، رفاه کارگر، اشتغال زنان و کارگران نوجوان.
۲.      نظارت بر اجرای صحیح مقررات قانون کار و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به حفاظت فنی.
۳.      آموزش مسائل مربوط به حفاظت فنی و راهنمایی کارگران، کارفرمایان و کلیه افرادی که در معرض صدمات و ضایعات ناشی از حوادث و خطرات ناشی از کار قرار دارند.
۴.     بررسی و تحقیق پیرامون اشکالات ناشی از اجرای مقررات حفاظت فنی و تهیه پیشنهاد لازم جهت اصلاح میزان‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به موارد مذکور، مناسب با تحولات و پیشرفت‌های تکنولوژی.
۵.      رسیدگی به حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های مشمول و تجزیه و تحلیل عمومی و آماری این گونه موارد به‌منظور پیشگیری از حوادث.
•    تبصره ۱- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول برنامه‌ریزی، کنترل، ارزشیابی و بازرسی در زمینه بهداشت کار و درمان کارگری بوده و موظف است اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورد.
•    تبصره ۲- بازرسی به‌صورت مستمر، همراه با تذکر اشکالات و معایب و نواقص در صورت لزوم تقاضای تعقیب متخلفان در مراجع صالح انجام می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
1
9
حق این سالمندان خوردن نداره دیر یا زود از اونهایی که سنگ میاندازن که ما به حقمون نرسیم توان می‌دهند اونهم از نوع سختش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
میخورن خیلی راحت هیچکس هم نمیتونه جلوشونو بگیره! مگه تا حالا کسی تونسته جلوی اینهارو بگیره؟
نگار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
2
مادره من بازنشسته حداقل بگیر تامین اجتماعی.با کارکرد بیست و پنج سال.پدرم فوت شده و یه زنه تنها و مستاجره.آخه با این گرونی و تورم بالای قیمت ها می‌تونه با حقوق پنج میلیون و چهارصد زندگی کنه و اجاره خونه بده؟سره کارم نمیتونه بره و از کار افتاده هست.اونوقت دولت ما فقط ۲۵ درصد به حقوق بازنشسته ها اضافه کرده! این عدالته؟فقط خدا به داد بازنشسته ها برسه وگرنه دولت ما که اصلن به فکر مردمش نیست.
@
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
2
وزیر کار طرف سرمایه دار است و به ضد کارگر ودم از عدالت اسلام می زند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
دو یتان درست میگن کسی به فکر مانیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
0
باسلام وعرض خسته نباشید : آقایان مسئولین حتما اطلاع دارندکه سال ۱۴۰۰مجلس محترم مصوبه ای را برای تمامی بازنشسته ها تصویب کرد بنام همسانسازی که هر ساله مبلغی به نسبت تورم ایجاد شده‌ به تمامی بازنشستگان پرداخت کنند حتی تصویب شده که حقوق بازنشسته ها باید درصدخیلی کمی کمتر ازحقوق و مزایای شاغلین باشد ولی متاسفانه مثل اینکه دولتمردان و مسئولین محترم گمان گردن که این مصوبه فقط برای بازنشستگان لشکری و کشوریها است و دیگر بازنشسته ها سهمی از این مصوبه همسانسازی ندارند یعنی کشور به این بزرگی فقط بدست اقایان لشکری و کشوری و بازنشستگان آنها اداره میشود و دیگران هیچ سهمی ندارند خواهشمند است لااقل به گفته ها و مصوبه های خودتان ارزش قائل باشید. ممنونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
1
0
ممنونیم از بانوی خبرنگارکهموضع رادقیق وبدون تکرارجمله ها وتکرارصفحات توضیح دادن.سپاس.خانم همتی موفق باشید
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
3
اشکال ازاین است که تعیین حقوق بازنشستگان را شوراعالی کار تعیین میکندوباید قانون اصلاح وشورای دیگری که نمایندگان کارگروکارفرما نداشته باشد چون بازنشسته کارفرما ندارد اصل مطلب همین است منفک شدن
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
0
آقای رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مشهد
چه کسانی بايد به این نتیجه قانون اعتراض کند؟ البته امثال جنابعالی والا پیرمرد بازنشستگان را که حرفش دررو نداره
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
0
آقای رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مشهد
چه کسانی بايد به این نتیجه قانون اعتراض کند؟ البته امثال جنابعالی والا پیرمرد بازنشستگان را که حرفش دررو نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
0
آیا با حقوق جدید ۱۴۰۲ حداقل بگیر ۵/۳۰۰ می‌شود زندگی کرد ؟معيشت و مسکن که دومیلیون می‌شود به ما بازنشسته ها کامل نمی‌دهند مثل شاغل ۲۵ درصد متناسب سازی دوسال گذشته ولی خبری نیست . احکام صادر نشده با این تورم مثل اسفند حقوق واریز می‌کنند چون دوستان احکام را صادر نکردن در یکی دوتا نیست اصولا کسی بفکر بازنشسته تامین اجتماعی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
2
مسئولین در مورد بازنشسته تامین اجتماعی دستور دهند حق مسکن و بن را مثل شاغل به بازنشسته کامل پرداخت کنند حقوق ۵میلیون سیصد هزارتومان بخدا که نمی‌شود زندگی کرد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
1
بعد از گذشت دوسال۲۵درصد متناسب سازی برای بازنشسته تامین اجتماعی اجرایی نشده اگر قبلا پرداخت شده بود در افزایش حقوق تاثیر داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
1
بازنشسته تامین اجتماعی هستم با حداقل حقوق شاغل اضافه کاری ومزایای دارد ولی بازنشسته همان 5/300حقوق 10روز هم نمی‌شود زندگی کرد با این حقوق حداقل معيشت و حق مسکن بما بازنشسته ها کامل پرداخت کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
1
بیشتر بازنشسته ها اولاد زیر ۱۸ سال ندارند همسر مرحوم شده بعد گفتن برای کمک به بازنشستگان حق عائله مندی بدهند به قشر کمی تعلق می‌گیرد معيشت و حق مسکن را کامل پرداخت کنید اگر وافعا میخواهید کمکی به حداقل بگیر بشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
0
آقابازاری است جیب مردم راباتورم گرانی خالی میکندآخرسرباپرداخت بالاترین حق حقوق بیمه تامین اجتماعی در۲ سال آخربالاترین حقوق رابرای خودرقم میکندکارگرباهمه تلاش چندین ساله حداقل بگیراین اخرسربه ورشکستگی تامین اجتماعی تمام میشودکسیکه کارمیکندبایدبیمه شودقانون خویش فرما غلط وخطاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
0
ماده ۴۱ که بماند، همه حرفها تون دروغه، حناتون دیگه رنگ نداره
توکلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
0
واقعا ی فکری به حال ما که ازکارافتادایم بکنید واقعاشرایطمون سخته
محمد
Netherlands
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
0
0
با سلام من بازنشسته تامین اجتماعی هستم با ۳۵ سال سابقه آخه با حقوق ۶۴۰۰ میشه زندگی کرد قانون های مسخره سازمان که میگه دو سال آخر کار پس اون ۳۰ سال قبر پدر کی رفته به امید روزی که سازمان ورشکست بشه انشا الله
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->