تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: مشهدی‌ها، خادمان صدیق و با اخلاص اهل‌بیت (ع) هستند + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۸۹۷۰
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
معاون اجرایی رئیس‌جمهور: مشهدی‌ها، خادمان صدیق و با اخلاص اهل‌بیت (ع) هستند + فیلم
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در همایش تجلیل از خدمتگزاران میزبانی از زائران نوروزی مشهد گفت: به جرأت می‌توان ادعا کرد که همه مشهدی‌ها، خادمان صدیق و بااخلاص اهل‌بیت (ع) هستند، زیرا میزبان اصلی در مقوله زیارت، همین مردم بودند که در منازل خود، در حسینیه‌ها، در مساجد و هر مکان و مجموعه‌ای، از مهمانان امام هشتم (ع) پذیرایی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن منصوری در همایش «شکرانه خدمت» که عصر امروز با محوریت تجلیل از خدمتگزاران میزبانی از زائران نوروزی مشهد برگزار شد، با اشاره به بخشی از سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: رهبری عظیم‌الشأن انقلاب تصریح داشتند که مشهدالرضا (ع) ارزشمندترین نقطه از کشور است و بر این اساس، به جرأت می‌توان ادعا کرد که همه مشهدی‌ها، خادمان صدیق و بااخلاص اهل‌بیت (ع) هستند.

وی افزود: همه عرصه‌های خدمت‌گزاری به مردم شیرین است، اما شاید بتوان خدمت به زائران اهل‌بیت (ع) را گواراترین بخش از خدمت دانست که پدیده مبارک سفر را به‌عنوان نماد امید و زنده ‎بودن جامعه، به خوبی مدیریت کرد. سفر می‌تواند نشانه رو به رشد بودن و امیدواری مردم باشد، اما در مشهدالرضا (ع) بحث از این فراتر است و حقیقت آن است که هیچ اقدام فرهنگی و اجتماعی مؤثرتر از امر زیارت وجود ندارد. به برکت زیارت است که زیرساخت‌های اجتماعی جامعه ما شکل می‌گیرد و ایمان مردم در قالب‌های مختلف به منصه ظهور می‌رسد تا در کنار آن، منطق اقتصادی کشور را هم تقویت کند.

سفر‌های زیارتی، نماد امید و پویایی در جامعه

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد تا ملت ما را ناامید جلوه دهد و چنین القا کند که همه‌چیز در ایران اسلامی به‌کندی و با رخوت صورت می‌گیرد. با این حال، رشد فزاینده آمار سفر‌های نوروزی ثابت کرد که مردم ما با وجود همه مشکلات و کاستی‌هایی که در عرصه‌های مختلف اقتصادی و معیشتی دارند، همچنان پویا و بانشاط هستند و در یک قلم ثابت می‌کنند که بیش از ۱۰ میلیون نفر برای عرض ادب به ساحت قدسی امام رضا (ع)، نوروز خود را رهسپار مشهد می‌شوند.

وی ادامه داد: سفر‌های زیارتی، نماد قدرت نظام و پویایی جامعه است و در این عرصه باید همه‌چیز در خدمت رونق این فضا قرار بگیرد تا با همت‌های بلند مسئولان استانی در خراسان رضوی و مدیران شهری در مشهد و با اتخاذ روش‌های مختلف، کمبود‌های ناشی از محدودیت سرمایه و بودجه جبران شود.

منصوری با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی گفت: میزبان اصلی در مقوله زیارت، مردم هستند. این مردم هستند که در منازل خود، در حسینیه‌ها، در مساجد و هر مکان و مجموعه‌ای، از مهمانان امام هشتم (ع) پذیرایی می‌کنند و براساس همین کارآمدی است که باید ساز و کاری طراحی شود تا مردم در هر عرصه همچون زیارت، میدان اصلی ماجرا باشند.

وی یادآور شد: تسهیل جابجایی مسافر به مقصد مشهد، از جمله راهبرد‌هایی است که دولت به صورت جدی در دستور کار قرار داده است. علاوه بر این، کارگروه ملی زیارت هم متمرکز است تا با حمایت از مراکز اقامتی، زمینه را برای راه‌اندازی هتل‌های ارزان‌قیمتی فراهم کند که به قشر متوسط جامعه، خدمات مطلوب و باکیفیتی ارائه دهد. در این شرایط البته همه شما باید توجه داشته باشید که نباید معطل بودجه‌های کلان دولتی بمانید، زیرا امکانات کشور محدود است و باید با مانع زدایی از سرمایه‌گذاری، فرصت را برای مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کرد. این رمز گشایش گره‌های کور در عرصه تسهیل فرهنگ زیارت است.

در انتهای این همایش از فعالان حوزه سازمان‌دهی، پذیرایی و اسکان زائران نوروزی تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->