چند درصد مردم ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟ ترک اینترنت چه تأثیری بر سلامت مغز می‌گذارد؟ استفاده ابزاری از زنان در ایتا ممنوع شد نحوه پیدا کردن اکانت اینستاگرام با شماره تلفن: روش‌ها و نکات آیا طراحی دوربین آیفون ۱۷ پرو تغییر می‌کند؟ ویدئو | اولین ویدئو نگاه نزدیک به گلکسی S25 اج و جزئیات آن فاش شد! رونمایی از خودرو پرنده‌ای که قابلیت نشست و برخاست عمودی دارد + فیلم همه چیز درباره گروک ۳، به‌روزترین هوش مصنوعی جهان + مقایسه با مدل‌های دیگر جنگ هوش مصنوعی آمریکا و چین داغ‌تر شد رونمایی از تراشه محاسباتی کوانتومی جدید شرکت مایکروسافت رونمایی از یک ربات انسان‌نمای ترسناک با شباهت بی‌نظیر به انسان + ویدئو استفاده از هوش مصنوعی Grok ۳ برای مدت کوتاهی رایگان شد اوپو فایند N۵، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان، معرفی شد + مشخصات و قیمت مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور با محوریت هوش مصنوعی توسعه می‌یابد توکن پای نتورک (Pi coin) لیست شد + قیمت اولیه بسته حمایتی جدید مجلس برای دانش‌بنیان‌ها | ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی واحد‌های فناور کشور چالش‌های هم‌افزایی علم و ثروت ویدئوی کامل معرفی iPhone ۱۶e، ارزان‌ترین گوشی اپل مقایسه مشخصات آیفون ۱۶E و آیفون ۱۶ + قیمت آیفون ۱۶E رونمایی شد + ویژگی‌ها و مشخصات خودرو صفر و کارکرده به محصولات دیجی کالا اضافه شد
سرخط خبرها

نتایج یک تحقیق: کدام نسل زمان بیشتری را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۵۹۱۰۰
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
نتایج یک تحقیق: کدام نسل زمان بیشتری را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کند؟
۴۰ درصد از هزاره‌ها ۲۲ ساعت در هفته را صرف بازی می‌کنند، در حالی که این رقم در نوجوانان ۲۹ درصد است. هزاره‌ها بیشتر از نسل‌های دیگر مایل به صرف زمان برای بازی‌ها هستند.
کاظم کلانتری
خبرنگار کاظم کلانتری

شهرآرانیوز - طبق مطالعه‌ Fandom، نسل هزاره‌ها * بیشتر از هر نسل دیگری زمانشان را به بازی‌های می‌گذرانند. Fandom اخیرا گزارش سالانه صنعت بازی را منتشر کرده که در آن آمار جدیدی از عادات گیمر‌ها آشکار شده است. تقریباً ۵۲ درصد از هزاره‌هایی که توسط Fandom موردبررسی قرار گرفتند، بازی را به عنوان علاقه اصلی خود گزارش کردند و ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان هم بیش از ۲۲ ساعت در هفته را صرف بازی می‌کردند.

علاوه بر این هزاره‌ها بیشتر از سایر نسل‌ها برای بازی هزینه می‌کنند. طبق این گزارش، هزاره‌ها ۲۴ درصد بیشتر تحت‌تأثیر خرید یک بازی قرار می‌گیرند. این منطقی است، زیرا هزاره‌ها بسیار قدیمی‌تر هستند. آن‌ها افرادی هستند در اواخر دهه ۲۰ تا اوایل دهه ۴۰ زندگی خود. پس آن‌ها عموماً درآمد بیشتری درمقایسه با نسل‌های جوان دارند.

این گزارش همچنین به عادات مختلف گیمر‌ها هم اشاره کرده است. ۴۱ درصد هزاره‌ها بیشتر به بازی‌های آنلاین چندنفره تمایل دارند؛ ۲۷ درصد به بازی‌های استراتژیک و ۲۶ درصد به بازی‌های نقش‌آفرینی مثل Elden Ring، Skyrim, World of Warcraft، Fallout و ... . ۴۹ درصد نوجوانان هم بیشتر ژانر‌های رقابتی مانند بتل رویال را ترجیح می‌دهند.

نسل‌های مختلف انگیزه‌های متفاوتی هم برای بازی دارند. براساس این گزارش، نوجوانان برای گذراندن زمان و موفقیت بازی می‌کنند. نسل زد دوست دارد برای استراحت بازی کند، و هزاره‌ها دوست دارند برای اکتشاف و تحریک فکری بازی کنند. به طور کلی، جوانان برای ایجاد ارتباطات اجتماعی بازی می‌کنند، در حالی که نسل‌های قدیمی‌تر می‌خواهند آرامش داشته باشند.

همچنین در اینکه نسل‌های مختلف روی چه پلتفرمی بازی می‌کنند، تفاوت وجود دارد. هزاره‌ها بازی روی رایانه شخصی را به کنسول‌ها ترجیح می‌دهند، در حالی که گروه‌های نوجوانان ترجیح بیشتری برای بازی‌های موبایلی دارند.


نسلِ وای یا نسلِ ایگرگ که با نام نسلِ هزاره (به انگلیسی: Millennials یا Generation Y) نیز شناخته می‌شود، به نسلی‌ می‌گویند که پس از نسل ایکس و پیش از نسل زد زاده شده‌اند. برخی صاحب‌نظران بر این باورند که تولّد این نسل جایی در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ یا اوایل دههٔ ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است که در ایران برابر با شروع دههٔ شصت تا آغاز دههٔ هشتاد است. دهه‌شصتی‌ها اولین نسلی هستند که والدینشان از آن‌ها کمک و آموزش می‌گیرند. برای مثال پدر خانواده در انتظار فرزندش است تا برایش فیلترشکن نصب کند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->