واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ | ارتقای شبکه انتقال در شهرستان‌ها اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد نتایج تحقیقات جدید: هوش مصنوعی نمی‌تواند همزمان بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد دانشمندان وجود هاله نور برای انسان را ثابت کردند! بررسی دغدغه‌های فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در میزگرد شهرآرا | دانش و سرمایه، ترکیب برنده جت‌های «ایر فورس وان» به سیستم‌های ارتباطی و دفاعی پیشرفته مجهز می‌شوند اپراتور‌های موبایل: هفته آینده قیمت بسته‌های اینترنت را افزایش می‌دهیم! (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) فعال‌سازی فناوری 5G روی گوشی‌های سامسونگ در ایران + جزئیات و زمان انتقاد سخت بیل گیتس از ایلان ماسک و دونالد ترامپ تریلر جدید بازی Mafia: The Old Country منتشر شد + زمان عرضه گلکسی F56 سامسونگ رونمایی شد + مشخصات و قیمت
سرخط خبرها

نتایج یک تحقیق: کدام نسل زمان بیشتری را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۵۹۱۰۰
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
نتایج یک تحقیق: کدام نسل زمان بیشتری را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کند؟
۴۰ درصد از هزاره‌ها ۲۲ ساعت در هفته را صرف بازی می‌کنند، در حالی که این رقم در نوجوانان ۲۹ درصد است. هزاره‌ها بیشتر از نسل‌های دیگر مایل به صرف زمان برای بازی‌ها هستند.
کاظم کلانتری
خبرنگار کاظم کلانتری

شهرآرانیوز - طبق مطالعه‌ Fandom، نسل هزاره‌ها * بیشتر از هر نسل دیگری زمانشان را به بازی‌های می‌گذرانند. Fandom اخیرا گزارش سالانه صنعت بازی را منتشر کرده که در آن آمار جدیدی از عادات گیمر‌ها آشکار شده است. تقریباً ۵۲ درصد از هزاره‌هایی که توسط Fandom موردبررسی قرار گرفتند، بازی را به عنوان علاقه اصلی خود گزارش کردند و ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان هم بیش از ۲۲ ساعت در هفته را صرف بازی می‌کردند.

علاوه بر این هزاره‌ها بیشتر از سایر نسل‌ها برای بازی هزینه می‌کنند. طبق این گزارش، هزاره‌ها ۲۴ درصد بیشتر تحت‌تأثیر خرید یک بازی قرار می‌گیرند. این منطقی است، زیرا هزاره‌ها بسیار قدیمی‌تر هستند. آن‌ها افرادی هستند در اواخر دهه ۲۰ تا اوایل دهه ۴۰ زندگی خود. پس آن‌ها عموماً درآمد بیشتری درمقایسه با نسل‌های جوان دارند.

این گزارش همچنین به عادات مختلف گیمر‌ها هم اشاره کرده است. ۴۱ درصد هزاره‌ها بیشتر به بازی‌های آنلاین چندنفره تمایل دارند؛ ۲۷ درصد به بازی‌های استراتژیک و ۲۶ درصد به بازی‌های نقش‌آفرینی مثل Elden Ring، Skyrim, World of Warcraft، Fallout و ... . ۴۹ درصد نوجوانان هم بیشتر ژانر‌های رقابتی مانند بتل رویال را ترجیح می‌دهند.

نسل‌های مختلف انگیزه‌های متفاوتی هم برای بازی دارند. براساس این گزارش، نوجوانان برای گذراندن زمان و موفقیت بازی می‌کنند. نسل زد دوست دارد برای استراحت بازی کند، و هزاره‌ها دوست دارند برای اکتشاف و تحریک فکری بازی کنند. به طور کلی، جوانان برای ایجاد ارتباطات اجتماعی بازی می‌کنند، در حالی که نسل‌های قدیمی‌تر می‌خواهند آرامش داشته باشند.

همچنین در اینکه نسل‌های مختلف روی چه پلتفرمی بازی می‌کنند، تفاوت وجود دارد. هزاره‌ها بازی روی رایانه شخصی را به کنسول‌ها ترجیح می‌دهند، در حالی که گروه‌های نوجوانان ترجیح بیشتری برای بازی‌های موبایلی دارند.


نسلِ وای یا نسلِ ایگرگ که با نام نسلِ هزاره (به انگلیسی: Millennials یا Generation Y) نیز شناخته می‌شود، به نسلی‌ می‌گویند که پس از نسل ایکس و پیش از نسل زد زاده شده‌اند. برخی صاحب‌نظران بر این باورند که تولّد این نسل جایی در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ یا اوایل دههٔ ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است که در ایران برابر با شروع دههٔ شصت تا آغاز دههٔ هشتاد است. دهه‌شصتی‌ها اولین نسلی هستند که والدینشان از آن‌ها کمک و آموزش می‌گیرند. برای مثال پدر خانواده در انتظار فرزندش است تا برایش فیلترشکن نصب کند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->