ویدئو | تا زدن تیشرت توسط ربات انسان‌نمای تسلا چند درصد آدرس‌های اینترنتی دنیا برای کاربران ایرانی فیلتر است؟ چند درصد اینترنت کشور از فیلترشکن‌ها و VPNها می‌گذرد؟ جریمه ۱۵ میلیون دلاری «چت جی پی تی» در ایتالیا حسگر مینیاتوری برای تشخیص گاز آلاینده دی‌اکسید نیتروژن ساخته شد مشهد میزبان طرح رسانه‌ای رایانو | گامی برای تربیت نسل جدید کنشگران رسانه‌ای + فیلم ماه ممکن است ۱۰۰ میلیون سال پیرتر از چیزی باشد که تصور می‌کردیم گوشی جدید ریلمی با بالارفتن و پایین‌آمدن دما تغییررنگ می‌دهد! + ویدئو بعد از گذشت دوماه از آزادسازی رجیستری آیفون، هنوز این محصول به شیوه تجاری وارد کشور نشده است! بسته‌های ویژه همراه اول به مناسبت شب یلدا ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت یلدای ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بهترین و پرطرفدارترین بازی‌‌های اپ استور در سال ۲۰۲۴ + فهرست در One UI 7 می‌توان حین پخش موسیقی، فیلم‌برداری کرد چرا شب ۳۰ آذر تنها شب یلدای ۱۴۰۳ نیست؟! در بازی Elden Ring: Nightreign دشمنانی از بازی‌های قبلی «فرام سافتور» هم حضور خواهند داشت + تریلر اسنپ به صورت هوشمند بر انحراف از مسیر و طولانی‌شدن غیرعادی سفر نظارت می‌کند نظرات مدیرعامل اینستاگرام درباره هوش مصنوعی و بحران اعتماد به شبکه‌های اجتماعی اسنپ‌فود از دسترس خارج شد (۲۶ آذر ۱۴۰۳) [به‌روزرسانی: اختلال برطرف شد] شیائومی ۱۵ اولترا احتمالا قوی‌ترین باتری تاریخ این برند را داشته باشد آیا بورس فردا، دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳، تعطیل است؟
سرخط خبرها

نتایج یک تحقیق: کدام نسل زمان بیشتری را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۵۹۱۰۰
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
نتایج یک تحقیق: کدام نسل زمان بیشتری را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کند؟
۴۰ درصد از هزاره‌ها ۲۲ ساعت در هفته را صرف بازی می‌کنند، در حالی که این رقم در نوجوانان ۲۹ درصد است. هزاره‌ها بیشتر از نسل‌های دیگر مایل به صرف زمان برای بازی‌ها هستند.

شهرآرانیوز - طبق مطالعه‌ Fandom، نسل هزاره‌ها * بیشتر از هر نسل دیگری زمانشان را به بازی‌های می‌گذرانند. Fandom اخیرا گزارش سالانه صنعت بازی را منتشر کرده که در آن آمار جدیدی از عادات گیمر‌ها آشکار شده است. تقریباً ۵۲ درصد از هزاره‌هایی که توسط Fandom موردبررسی قرار گرفتند، بازی را به عنوان علاقه اصلی خود گزارش کردند و ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان هم بیش از ۲۲ ساعت در هفته را صرف بازی می‌کردند.

علاوه بر این هزاره‌ها بیشتر از سایر نسل‌ها برای بازی هزینه می‌کنند. طبق این گزارش، هزاره‌ها ۲۴ درصد بیشتر تحت‌تأثیر خرید یک بازی قرار می‌گیرند. این منطقی است، زیرا هزاره‌ها بسیار قدیمی‌تر هستند. آن‌ها افرادی هستند در اواخر دهه ۲۰ تا اوایل دهه ۴۰ زندگی خود. پس آن‌ها عموماً درآمد بیشتری درمقایسه با نسل‌های جوان دارند.

این گزارش همچنین به عادات مختلف گیمر‌ها هم اشاره کرده است. ۴۱ درصد هزاره‌ها بیشتر به بازی‌های آنلاین چندنفره تمایل دارند؛ ۲۷ درصد به بازی‌های استراتژیک و ۲۶ درصد به بازی‌های نقش‌آفرینی مثل Elden Ring، Skyrim, World of Warcraft، Fallout و ... . ۴۹ درصد نوجوانان هم بیشتر ژانر‌های رقابتی مانند بتل رویال را ترجیح می‌دهند.

نسل‌های مختلف انگیزه‌های متفاوتی هم برای بازی دارند. براساس این گزارش، نوجوانان برای گذراندن زمان و موفقیت بازی می‌کنند. نسل زد دوست دارد برای استراحت بازی کند، و هزاره‌ها دوست دارند برای اکتشاف و تحریک فکری بازی کنند. به طور کلی، جوانان برای ایجاد ارتباطات اجتماعی بازی می‌کنند، در حالی که نسل‌های قدیمی‌تر می‌خواهند آرامش داشته باشند.

همچنین در اینکه نسل‌های مختلف روی چه پلتفرمی بازی می‌کنند، تفاوت وجود دارد. هزاره‌ها بازی روی رایانه شخصی را به کنسول‌ها ترجیح می‌دهند، در حالی که گروه‌های نوجوانان ترجیح بیشتری برای بازی‌های موبایلی دارند.


نسلِ وای یا نسلِ ایگرگ که با نام نسلِ هزاره (به انگلیسی: Millennials یا Generation Y) نیز شناخته می‌شود، به نسلی‌ می‌گویند که پس از نسل ایکس و پیش از نسل زد زاده شده‌اند. برخی صاحب‌نظران بر این باورند که تولّد این نسل جایی در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ یا اوایل دههٔ ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است که در ایران برابر با شروع دههٔ شصت تا آغاز دههٔ هشتاد است. دهه‌شصتی‌ها اولین نسلی هستند که والدینشان از آن‌ها کمک و آموزش می‌گیرند. برای مثال پدر خانواده در انتظار فرزندش است تا برایش فیلترشکن نصب کند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->