Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

نتایج یک تحقیق: کدام نسل زمان بیشتری را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۵۹۱۰۰
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
نتایج یک تحقیق: کدام نسل زمان بیشتری را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کند؟
۴۰ درصد از هزاره‌ها ۲۲ ساعت در هفته را صرف بازی می‌کنند، در حالی که این رقم در نوجوانان ۲۹ درصد است. هزاره‌ها بیشتر از نسل‌های دیگر مایل به صرف زمان برای بازی‌ها هستند.

شهرآرانیوز - طبق مطالعه‌ Fandom، نسل هزاره‌ها * بیشتر از هر نسل دیگری زمانشان را به بازی‌های می‌گذرانند. Fandom اخیرا گزارش سالانه صنعت بازی را منتشر کرده که در آن آمار جدیدی از عادات گیمر‌ها آشکار شده است. تقریباً ۵۲ درصد از هزاره‌هایی که توسط Fandom موردبررسی قرار گرفتند، بازی را به عنوان علاقه اصلی خود گزارش کردند و ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان هم بیش از ۲۲ ساعت در هفته را صرف بازی می‌کردند.

علاوه بر این هزاره‌ها بیشتر از سایر نسل‌ها برای بازی هزینه می‌کنند. طبق این گزارش، هزاره‌ها ۲۴ درصد بیشتر تحت‌تأثیر خرید یک بازی قرار می‌گیرند. این منطقی است، زیرا هزاره‌ها بسیار قدیمی‌تر هستند. آن‌ها افرادی هستند در اواخر دهه ۲۰ تا اوایل دهه ۴۰ زندگی خود. پس آن‌ها عموماً درآمد بیشتری درمقایسه با نسل‌های جوان دارند.

این گزارش همچنین به عادات مختلف گیمر‌ها هم اشاره کرده است. ۴۱ درصد هزاره‌ها بیشتر به بازی‌های آنلاین چندنفره تمایل دارند؛ ۲۷ درصد به بازی‌های استراتژیک و ۲۶ درصد به بازی‌های نقش‌آفرینی مثل Elden Ring، Skyrim, World of Warcraft، Fallout و ... . ۴۹ درصد نوجوانان هم بیشتر ژانر‌های رقابتی مانند بتل رویال را ترجیح می‌دهند.

نسل‌های مختلف انگیزه‌های متفاوتی هم برای بازی دارند. براساس این گزارش، نوجوانان برای گذراندن زمان و موفقیت بازی می‌کنند. نسل زد دوست دارد برای استراحت بازی کند، و هزاره‌ها دوست دارند برای اکتشاف و تحریک فکری بازی کنند. به طور کلی، جوانان برای ایجاد ارتباطات اجتماعی بازی می‌کنند، در حالی که نسل‌های قدیمی‌تر می‌خواهند آرامش داشته باشند.

همچنین در اینکه نسل‌های مختلف روی چه پلتفرمی بازی می‌کنند، تفاوت وجود دارد. هزاره‌ها بازی روی رایانه شخصی را به کنسول‌ها ترجیح می‌دهند، در حالی که گروه‌های نوجوانان ترجیح بیشتری برای بازی‌های موبایلی دارند.


نسلِ وای یا نسلِ ایگرگ که با نام نسلِ هزاره (به انگلیسی: Millennials یا Generation Y) نیز شناخته می‌شود، به نسلی‌ می‌گویند که پس از نسل ایکس و پیش از نسل زد زاده شده‌اند. برخی صاحب‌نظران بر این باورند که تولّد این نسل جایی در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ یا اوایل دههٔ ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است که در ایران برابر با شروع دههٔ شصت تا آغاز دههٔ هشتاد است. دهه‌شصتی‌ها اولین نسلی هستند که والدینشان از آن‌ها کمک و آموزش می‌گیرند. برای مثال پدر خانواده در انتظار فرزندش است تا برایش فیلترشکن نصب کند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->