مسیر نو در مهندسی؛ آغاز تحول هوشمند در ساخت‌وساز مشهد فناوری eSIM به‌زودی به‌صورت گسترده در کشور اجرا می‌شود نوجوان ۱۲ ساله کانادایی با همکاری ناسا دو سیارک جدید کشف کرد موسیقی خطر زوال عقل را در سالمندان تا ۳۹ درصد کاهش می‌دهد تعرفه‌ بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ بحران وجودی مشق شب در عصر هوش مصنوعی آیا گراکی‌پدیای ایلان ماسک یک کپی از ویکی‌پدیاست یا یک ارتقای بزرگ؟ افشای جزئیاتی جدید از باتری و نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۸ اولین ویدئو از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ منتشر شد + فیلم راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ساعت اتمی کشور طی یک سال آینده آمار عجیب OpenAI از تعداد کاربرانی که با ChatGPT درباره خودکشی صحبت می‌کنند فرایند تأیید سن کاربران پلی استور در برخی مناطق آغاز شد پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد (۵ آبان ۱۴۰۴) دانشمندان: احتمالا قارچ‌ها حافظه کامپیوترهای آینده باشند! تاریخ عرضه ناتینگ فون (3a) لایت مشخص شد + مشخصات و قیمت تصویب آیین‌نامه فضای مجازی خراسان رضوی با تأکید بر چابک‌سازی قوانین و ارتقای سواد دیجیتال دانشمندان روشی کاملاً جدید برای نگهداری مواد غذایی در یخچال اختراع کردند احتمال افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، بعد از گران‌شدن چیپ‌های حافظه چرا میلیاردر‌های حوزه فناوری در حال ساخت پناهگاه‌های آخرالزمانی هستند؟ چاپلوسی چت‌بات‌ها، تهدیدی برای جوامع انسانی است برگزاری رویداد هوش مصنوعی، کسب‌وکارهای نوین و خلاق در مشهد | تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد با انجمن ملی هوش مصنوعی منعقد شد
سرخط خبرها

نتایج یک تحقیق: کدام نسل زمان بیشتری را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۵۹۱۰۰
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
نتایج یک تحقیق: کدام نسل زمان بیشتری را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کند؟
۴۰ درصد از هزاره‌ها ۲۲ ساعت در هفته را صرف بازی می‌کنند، در حالی که این رقم در نوجوانان ۲۹ درصد است. هزاره‌ها بیشتر از نسل‌های دیگر مایل به صرف زمان برای بازی‌ها هستند.

شهرآرانیوز - طبق مطالعه‌ Fandom، نسل هزاره‌ها * بیشتر از هر نسل دیگری زمانشان را به بازی‌های می‌گذرانند. Fandom اخیرا گزارش سالانه صنعت بازی را منتشر کرده که در آن آمار جدیدی از عادات گیمر‌ها آشکار شده است. تقریباً ۵۲ درصد از هزاره‌هایی که توسط Fandom موردبررسی قرار گرفتند، بازی را به عنوان علاقه اصلی خود گزارش کردند و ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان هم بیش از ۲۲ ساعت در هفته را صرف بازی می‌کردند.

علاوه بر این هزاره‌ها بیشتر از سایر نسل‌ها برای بازی هزینه می‌کنند. طبق این گزارش، هزاره‌ها ۲۴ درصد بیشتر تحت‌تأثیر خرید یک بازی قرار می‌گیرند. این منطقی است، زیرا هزاره‌ها بسیار قدیمی‌تر هستند. آن‌ها افرادی هستند در اواخر دهه ۲۰ تا اوایل دهه ۴۰ زندگی خود. پس آن‌ها عموماً درآمد بیشتری درمقایسه با نسل‌های جوان دارند.

این گزارش همچنین به عادات مختلف گیمر‌ها هم اشاره کرده است. ۴۱ درصد هزاره‌ها بیشتر به بازی‌های آنلاین چندنفره تمایل دارند؛ ۲۷ درصد به بازی‌های استراتژیک و ۲۶ درصد به بازی‌های نقش‌آفرینی مثل Elden Ring، Skyrim, World of Warcraft، Fallout و ... . ۴۹ درصد نوجوانان هم بیشتر ژانر‌های رقابتی مانند بتل رویال را ترجیح می‌دهند.

نسل‌های مختلف انگیزه‌های متفاوتی هم برای بازی دارند. براساس این گزارش، نوجوانان برای گذراندن زمان و موفقیت بازی می‌کنند. نسل زد دوست دارد برای استراحت بازی کند، و هزاره‌ها دوست دارند برای اکتشاف و تحریک فکری بازی کنند. به طور کلی، جوانان برای ایجاد ارتباطات اجتماعی بازی می‌کنند، در حالی که نسل‌های قدیمی‌تر می‌خواهند آرامش داشته باشند.

همچنین در اینکه نسل‌های مختلف روی چه پلتفرمی بازی می‌کنند، تفاوت وجود دارد. هزاره‌ها بازی روی رایانه شخصی را به کنسول‌ها ترجیح می‌دهند، در حالی که گروه‌های نوجوانان ترجیح بیشتری برای بازی‌های موبایلی دارند.


نسلِ وای یا نسلِ ایگرگ که با نام نسلِ هزاره (به انگلیسی: Millennials یا Generation Y) نیز شناخته می‌شود، به نسلی‌ می‌گویند که پس از نسل ایکس و پیش از نسل زد زاده شده‌اند. برخی صاحب‌نظران بر این باورند که تولّد این نسل جایی در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ یا اوایل دههٔ ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است که در ایران برابر با شروع دههٔ شصت تا آغاز دههٔ هشتاد است. دهه‌شصتی‌ها اولین نسلی هستند که والدینشان از آن‌ها کمک و آموزش می‌گیرند. برای مثال پدر خانواده در انتظار فرزندش است تا برایش فیلترشکن نصب کند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->