تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد ۷ درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۱۶۰۳۶۶
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
رشد ۷ درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در خراسان‌رضوی
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در حوزه بیمه بیکاری، کل مقرر بگیران بیمه بیکاری تا پایان سال ۱۴۰۱، ۱۳۵۱۵ بوده که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در نشست خبری که صبح امروز ۴ اردیبهشت ماه در این اداره برگزارشد گفت: در سال گذشته رتبه خراسان رضوی در حوزه روابط کار ۱۷ بود، امسال از لحاظ عملکردی رتبه هفتم را در کشور داریم که امیدواریم با شناسایی واحد‌های مشکل دار بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

محمد امین بابایی تصریح کرد: در بحث پاسخگویی، اقدامی که در حوزه خدمات دهی به جامعه هدف داشتیم تاکید بر میز خدمت است. در دوشنبه‌های پاسخگویی، ارتباط مستقیمی داریم از سال گذشته این میز خدمت راه اندازی شد. در اداره مشهد هم به این شکل بود و باعث شد دلال‌هایی که در اداره حضور داشتند دور کنیم و این از مزایای تشکیل میزخدمت بود. اطلاع رسانی کردیم که کارگران برای دریافت حق و حقوق نیاز نیست وکیل بگیرند و این وظیفه اداره کار است با نیروی محدود کار در اداره و جامعه یک میلیونی بیمه شده خدمات دهد.

وی افزود: در جذب نیروی کار به خصوص بازرسان مشکل نیرو داریم. حدود ۴۵ درصد پست‌های سازمانی ماخالی است که مسلما کمبود نیرو در اداره در ارایه خدمت ضعف ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه کارگری حق و حقوق کارگری و ایمنی کارگری اهمیت دارد. اگر این فضا در واحد بر قرار باشد هیچوقت نیرو ترک کار نمیکند و مشکلات واحد تولیدی را درک می‌کند.

به گفته بابایی، گزارشی که در حوزه روابط کار در خصوص اعلام استاندارد مدت زمان رسیدگی به تخلفات و شکایات داریم بین ۳۰ تا ۴۰ روز است که بر اساس گزارش‌ها حتی رسیدگی‌ها در این مدت زمان کمتر است مگر اینکه پرونده خاصی باشد 

این مسئول افزود: بیش از ۷۰ درصد شکایات مربوط به واحد‌های صنفی است تا واحد‌های بزرگ که نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.

وی در پاسخ به سوال روند کاهشی اشتغال زایی گفت: در خصوص تعداد ریزش نیروی کار نمی‌توان امار شفافی گفت. در حوزه بیمه بیکاری کل مقرر بگیران بیمه بیکاری تا پایان سال ۱۴۰۱، ۱۳۵۱۵ بوده که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است. مجموع گزارشات ثبت شده و در خوایت برای برقراری بیمه بیکاری ۱۵۷۰۳ درخواست بوده که ۱۳۵۱۵ برقرار شده و مابقی فاقد شرایط بوده است.

وی در خصوص اعلام میزان افراد شاغل کارگری در استان گفت: بهترین اماری که درباره خالص اشتغال می‌توان گفت باید از مرکز امار ایران گرفته شود.

 مدیر کل اداره کار و تعاون خراسان رضوی در رابطه با مشکل شرکت تعاونی تاکسیرانان که با حضور نماینده آن‌ها مطرح شد که عنوان شده بیش از ده سال است که پیگیر مطالبات خود هستند و متاسفانه تعاونی تخلفات زیادی انجام شده گفت: وظیفه بازرس اداره کار است که اگر مستندات قابل قبولی مبنی بر تخلف شرکت تعاونی عنوان شده به دادگستری ارجاع دهد. شرکت‌های تعاونی شخصیت حقوقی مستقلی دارد.

 وی اشاره کرد: عمده‌ترین ضعف در تعاونی‌ها ضعف اطلاعات بوده که مشکلات به وجود می‌آید و حل آن را زمان بر می‌کند. 

ابوی، نماینده کارگری در شورای عالی کار با حضور در این حلسه تاکید کرد: در مشهد ۱۲۰ هزار مجوز صنفی داریم، اما خیلی واحد صنفی هم مجوز ندارند.

توقع این است مطالبات کارگری از سوی اشخاص حقیقی هم انجام شود. امنیت و معیشت دو موضوع مهم در بحث حقوق کارگری است. سازمانی مثل اداره کار مسئول اجرای قوانین دارد و این وظیفه کارگر است که برای دریافت حق و حقوق به حق خود مطالبه گر باشد.. در بحث مسکن کارگری که بخش عمده‌ای از درامد کارگری را می‌بلعد، ایجاد تشکل‌های کارگری و مطالبه گری کارگر می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.

بابایی با اشاره به برنامه‌های هفته کارگری گفت: امسال تصمیم بر این است اجرای برنامه‌ها حول موضوع کارگری با محوریت شهرستان‌های استان برگزار شود؛ لذا از مدیران درخواست شده در این برنامه‌ها حضور داشته باشند و پای صحبت کارگران بنشینند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->