رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

روحانی: باید از تفکرات کودکانه فاصله گرفت/ دولت جز خدمت به مردم مسئولیت دیگری ندارد

  • کد خبر: ۱۶۱۶۰
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
روحانی: باید از تفکرات کودکانه فاصله گرفت/ دولت جز خدمت به مردم مسئولیت دیگری ندارد
فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران با حضور رئیس جمهور در شهرستان پاکدشت افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران روز سه شنبه، هشتم بهمن ماه، با حضور رئیس جمهور در شهرستان پاکدشت افتتاح شد.

رئیس جمهور پس از پرده‌برداری از لوح افتتاح، از بخش‌های مختلف این تصفیه‌خانه آب بازدید کرد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش همه کارگران و مهندسان ایرانی که برای ایرانی توسعه یافته و آباد تلاش می‌کنند، تصریح کرد: افتتاح ۱۳۳ پروژه مهم آب و برق در ۲۲ استان با ارزش حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از مهرماه تاکنون، بیانگر قدرت مردم و دولت و تلاش ارزشمند همه ایرانیان است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه هفتم اب تهران و همچنین طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران گفت: آرزو‌ها و آرمان‌های بلندتری در این دولت داشتیم، اما به‌رغم فشار‌های دشمنان، از امید و آرزوهایمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم و برای رفاه و سعادت مردم و رشد و تولید و گسترش عدالت در کشور، بی وقفه به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.
دکتر  روحانی ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران گفت: در سال ۹۴ واحد اول این تصفیه خانه افتتاح شد که در آن روز‌ها نگرانی شدیدی برای تأمین آب مردم تهران داشتیم و اگر این واحد در آن زمان افتتاح نمی‌شد، در تابستان سال ۹۵ برای تأمین بخش بزرگی از آب جنوب و شرق تهران دچار مشکل می‌شدیم.

رئیس جمهور افزود: فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران در هر ثانیه ۵ متر مکعب آب بهداشتی و سالم را برای جمعیت بزرگی حدود ۲ میلیون نفر در منطقه جنوب و شرق تهران و نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا، باقر آباد و روستا‌ها و شهر‌هایی که در این منطقه هستند، تأمین می‌کند.

دکتر روحانی با بیان اینکه مردم منطقه ورامین، پیشوا و باقرآباد حق بزرگی بر گردن مردم ایران در انقلاب اسلامی دارند، اظهارداشت: در روز‌های غربت انقلاب، کاری که مردم این منطقه در ۱۵ خرداد سال ۴۲ انجام دادند، اقدامی فراموش ناشدنی است.

رئیس جمهور ادامه داد: استکبار جهانی و رژیم مستبد کشور در آن مقطع می‌خواستند امام را مظلوم و تنها گذاشته و حتی تصمیماتی برای حیات امام (ره) داشتند و مشخص بود که برای روند نهضت اسلامی نیز برنامه‌هایی داشتند که در آن ایام مردم قم، تهران، پیشوا و این منطقه و در بسیاری از شهر‌های دیگر، قیام و فداکاری کردند و آن اولین قدم برای حرکت پرشتاب نهضت اسلامی بود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز به طور مضاعف خوشحالم که توانسته‌ایم برای مردم این منطقه خدمتی را به انجام برسانیم. البته این خدمات وظیفه ماست که باید برای مردم عزیزمان که همواره در کنار انقلاب و منافع ملی خود بوده‌اند، انجام دهیم.

رئیس جمهور افزود: ملت ایران در روز‌هایی که دشمنان چشم طمع به کشور ما داشته‌اند، یکپارچه به صحنه آمده و ایستادگی و مقاومت کردند و امروز نیز پس از ۲ سال از شدیدترین تحریم‌ها و فشار اقتصادی، مردم دلاورانه ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

دکتر روحانی اظهار داشت: در این ۲ سال زندگی سخت و البته شرایط برای همه غیرقابل پیش‌بینی بود. تمام عقلای دنیا و همه کشور‌ها و مسئولین کمتر فکر می‌کردند که یک دولتی که ادعای تمدن، دمکراسی و حقوق بشر می‌کند، بخواهد یک پیمان و توافق را زیرپا گذاشته و ظلم و ستم بی حد و مرزی را نسبت به ملتی بزرگ آغاز کند.

رئیس جمهور ادامه داد: از سوی دیگر هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که ملت ایران تا این حد مظلوم باشند. به طوری که خود ترامپ به رهبران کشور‌های اروپایی که برخی از آن‌ها برای بنده به طور مستقیم نقل کردند، گفته بود که شما ۳ ماه صبر کنید دیگر جمهوری اسلامی در ایران وجود نخواهد داشت.

دکتر روحانی با بیان اینکه آنها عده‌ای سبک مغز هستند که منطقه و ملت ایران را نمی‌شناسند، گفت: آنها نمی‌دانند که استقلال چقدر برای مردم ما حائز اهمیت است؛ آنها نمی‌خواهند که در حافظه تاریخی‌شان بماند که این مردم سالیان دراز ظلم، استبداد و تحقیر را در دوران ستم‌شاهی تجربه کردند و برای استقلال و مردم‌سالاری‌شان آن همه شهید داده و ایستادگی کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز حکومتی که چندصباحی در آمریکا به قدرت رسیده، نه تنها به ملت ایران، بلکه به سایر ملت‌ها، مانند عراق، افغانستان، یمن، سوریه و لبنان نیز ظلم می‌کند و کمتر کشوری در منطقه وجود دارد که سایه ظلم و ستم آن‌ها را ندیده باشد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: آن‌ها نمی‌دانستند که مردم ایران و حتی مردم سایر کشور‌های منطقه ملت‌های مقاومی هستند و ایستادگی می‌کنند و ان‌شاء الله خداوند پیروزی و موفقیت را برای همه ملت‌ها بوجود خواهد آورد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات بزرگ و ملی در دوم اسفند هستیم، گفت: امیدواریم همه مردم ایران پای صندوق آراء آمده و در این مسیر تلاش داشته باشند.

دکتر روحانی تأکید کرد: این انتخابات در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و قدرت ملی ما تأثیرگذار است و اگر در گوشه و کنار اشکال و ایرادی می‌بینیم و برخی مسیر را به خطا رفته باشند، به هر حال هم باید نصیحت کنیم، هم بگذریم و هم هدف بلند خود را از یاد نبریم که آن حضور در صحنه انتخابات است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ممکن است عده‌ای به آن صدی که می‌خواستند نرسیده باشند، اما نباید این وظیفه مهم را فراموش کنیم، گفت: باید در این مقطع تاریخی بدانیم حضور ما در صحنه تأثیر فراوانی دارد.

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خوشحالیم که در سال‌های سخت تحریم و فشار همه مردم، کارگزاران نظام، شرکت‌ها، مهندسین، کارگران، کشاورزان و همه و همه اقدامات بسیار مهمی انجام دادند، گفت: افتتاح بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در یک روز در تهران، کار بسیار مهمی است، اما مهم‌تر از آن این است که این افتتاح‌ها در شرایط تحریم و فشار‌های اقتصادی انجام شده است.

رئیس جمهور افزود: دشمنان ایران فکر می‌کردند که در سال ۹۷ که فشار حداکثری وارد کردند، دولت حداکثر می‌تواند نان و غذای مردم را تأمین کند و از پیشرفت و توسعه در ایران خبری نخواهد بود، اما اینکه در ماه‌های اخیر  ۱۳۳ پروژه مهم آب و برق ظرف ۴ ماه در ۲۲ استان کشور با ارزش ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان فقط در حوزه آب و برق افتتاح شده است، به معنی قدرت دولت و مردم است و تلاش ارزشمندی است که انجام شده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه متأسفانه دستگاه‌های تبلیغاتی برای بیان این موفقیت‌های به دست آمده مقداری کم کاری دارند، تأکید کرد: باید توضیح و شرح دهیم که چگونه همه دست به دست هم دادند تا این موفقیت‌ها در کشور در این شرایط سخت به دست آمده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید از تفکرات و تخیلات کودکانه فاصله بگیریم، گفت: بعضی‌ها می‌گویند برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها را توضیح ندهید چرا که دولت محبوب می‌شود در حالی که دولت خادم و نوکر ملت و نماینده ملت است.

دکتر روحانی افزود: بعضاً حرف ناصحیحی زده می‌شود که مثلاً آن نماینده وکیل المله یا وکیل الدوله است. اگر رژیم سابق بود این حرف درست بود، اما امروز که دولت منتخب مردم است چنین حرفی از اساس و بنیان غلط است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه همه انقلاب برای این بود تا دولت و ملت کنار هم قرار گیرند، گفت: وکیل الدوله همان وکیل المله است و دولت جز خدمت به مردم سمت و مسئولیت دیگری ندارد.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در طول ۶.۵ سال فعالیت دولت تدبیر و امید، گفت: براساس گزارش وزیر نیرو ساخت تصفیه‌خانه در کشور در این دولت تاکنون ۲.۶ دهم برابر بیشتر از دولت‌های قبل بوده و با اجرای طرح‌های باقیمانده این رقم ۳ برابر دولت‌های قبلی خواهد شد و اهمیت این کار این است که در شرایط سخت و فشار‌های سنگین اقتصادی انجام شده است. در سدسازی و فاضلاب هم وضعیت به همین گونه بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در روستا‌ها آمار درخشان‌تر است، گفت: در این دولت ۷ میلیون نفر در روستا‌ها تاکنون تحت پوشش آب آشامیدنی سالم قرار گرفته اند که تا پایان دولت این رقم به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید. این در حالی است که قبل از دولت تدبیر و امید تأمین آب آشامیدنی سالم برای کمتر از یک میلیون نفر جمعیت در روستا‌ها بوده است. یعنی در این دولت ۱۰ برابر شده است که کار بسیار بزرگ و عظیمی است و باید به کار مهندسان، کارگران و تلاشگران کشور افتخار کنیم که برای مردم خدمت و تلاش می‌کنند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه این کار‌های انجام شده را برای مردم کافی نمی‌دانیم و چیز دیگری در ذهن ما بوده است، گفت: فکر نمی‌کردیم دولت دغلکار و طرفدار تروریسمی در آمریکا روی کار بیاید که بدتر از تمام دولت‌های تاریخ این کشور باشد و با اقدامات خود برای مردم جهان، متحدین و دوستان و حتی مردم خودش نیز مشکل ایجاد کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط سخت انجام کار مشکل می‌شود، گفت: ما آرزو‌های بلندتری در این دولت داشتیم، اما از امید و آرزو‌های خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد و کار بزرگ را برای رفاه و سعادت مردم و رشد کشور و همچنین اجرای عدالت ادامه خواهیم داد.

دکتر روحانی با اشاره به افتتاح طرح تصفیه خانه آب در شهرستان پاکدشت گفت: اینکه در منطقه جنوب تهران و شهرستان‌های جنوب تهران مردم از آب آشامیدنی با کیفیت بالا برخوردار می‌شوند و کیفیت این آب برابر با کیفیت آب شمال تهران است، این یعنی عدالت و خدمات انجام شده در این منطقه برای مردمی است که طی سال‌ها با محرومیت مواجه بودند و مشکلات زیادی را تحمل کردند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز باید با احساس مسئولیت تحقق اهداف مد نظر را دنبال کنیم، گفت: در فصل زمستان قرار داریم. قبل از دولت تدبیر و امید و حتی سال اول فعالیت این دولت ناچار بودیم در این فصل گاز برخی مناطق را قطع کنیم و خانواده‌ها با مشکل مواجه می‌شدند، اما امروز روزانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز گاز مصرف می‌شود که رقم بسیار بالایی است و خوشبختانه با مشکلی مواجه نیستیم و با اقداماتی که در آینده انجام می‌شود سال آینده تولید گاز ما روزانه به یک میلیارد متر مکعب خواهد رسید که این یک موفقیت بزرگ است.

دکتر روحانی گفت: در دولت گذشته ناچار شدیم در فصل زمستان از یک کشور همسایه گاز را به ۹ برابر قیمت بخریم، همان کشور همسایه در دولت ما ۲ سال قبل تصمیم به گران کردن گاز گرفت که ما خودمان گاز وارداتی را قطع کردیم و از گاز تولید شده در کشور استفاده کردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید فکر کنیم که قدرت فقط در برابر جباران و کشور‌هایی مثل آمریکا به درد می‌خورد، زیرا این قدرت در برابر دوست و همسایه هم مفید است. پس باید تلاش کنیم، توانمند و قدرتمند شویم. مقام معظم رهبری نیز در خطبه نماز جمعه خود تأکید کردند که باید قدرتمند باشیم.

دکتر روحانی افزود: افتتاح همین نیروگاه خورشیدی که امروز در منطقه شهر ری در استان تهران، شاهد آن بودیم به معنای توان و قدرت ملی ما و گامی در جهت توانمند شدن است.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم توفیق خدمت به مردم بزرگ کشور و این منطقه و موفقیت‌های کشور همچنان ادامه یابد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، دکتر اردکانیان وزیر نیرو در سخنانی با بیان اینکه طرح‌های ارزنده و مهمی در رابطه با تامین و توزیع آب باکیفیت برای استان تهران اجرا شده است، گفت: حضور جمعیت ۱۴ میلیونی در استان تهران نشان از اهمیت توجه به پروژه‌های آب این استان دارد.

وزیر نیرو اظهار داشت: در پویش الف ب ایران در سطح کشور و در ۲۲ استان ۱۳۳ پروژه مهم آب فاضلاب و برق با سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح شده است.

دکتر اردکانیان با بیان اینکه مجموع پروژه‌های بهره‌برداری شده امروز ۱۰۷۹ میلیارد تومان است، گفت: در این دولت ۲ برابر آنچه تا پیش از این دولت، اجرا شده، تصفیه خانه احداث شده است، و با ۳۱ تصفیه خانه دیگری که طبق برنامه تا نیمه سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود این رقم به ۳ برابر افزایش خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->