آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

«مهر فاطمی»؛ الگوی موفق وقف مشارکتی در مشهد

  • کد خبر: ۱۶۱۶۹
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
«مهر فاطمی»؛ الگوی موفق وقف مشارکتی در مشهد
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: از میان موقوفات کشور تنها ۵۵۴ موقوفه به حضرت زهرا (س) اختصاص دارد.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام نوروزپور گفت: می‌توان با وقف‌های مشارکتی همچون وقف «مهر فاطمی» در مشهد مقدس کمبود موقوفات فاطمی را کاهش داد و برطرف کرد.
وی اظهار کرد: از میان موقوفات کشور تنها دو‌دهم درصد به نیاتی همچون بزرگداشت فاطمیه و تعزیه داری آن حضرت (ع) و امثال آن اختصاص دارد که آمار کمی است.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: با توجه به کمیت پایین موقوفات ثبت شده با نیات فاطمی، لازم است خیران نیک اندیش نسبت به ثبت موقوفات جدید برای آن حضرت (س) اهتمام داشته باشند.
حجت الاسلام نوروزپور موقوفه «مهر فاطمی» در مشهد مقدس را یکی از وقف‌های ارزشمند با نیت احیاء و بزرگداشت فاطمیه معرفی کرد و افزود: متدینان شهر مشهد با ایجاد موقوفه مهر فاطمی، اقدام به خریداری پاساژی به صورت سهامی و در قالب وقف مشارکتی کرده اند؛ بدین ترتیب که هر کس به قدر وسع مالی، سهام خریداری کرده و آن را وقف می‌کند.
وی با بیان اینکه این پاساژ در حال حاضر خریداری شده و درآمد آن برای مراسم‌های حضرت زهرا (س) در شهر مشهد هزینه می‌شود، تصریح کرد: هموطنانی که علاقه‌مند به وقف مشارکتی هستند، می‌توانند به این طریق اقدام به ایجاد موقوفه با نیت بزرگداشت مقام حضرت فاطمه (س) و ترویج فرهنگ فاطمی کنند.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با برنامه این سازمان برای تشویق خیرین به وقف در حوزه‌هایی همچون عزاداری فاطمی و تعظیم شعائر آن حضرت (س)، خاطرنشان کرد: ما به واقفان و خیرانی که تمایل به وقف دارند، پیشنهاد می‌دهیم که به حوزه‌های کم‌تعداد توجه و از راهنمایی اتاق‌های مشاوره در امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده کنند.
منبع:شبستان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->