اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد! بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۵۵۳ پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ممنوعیت خرید و فروش طلا و سکه در فضای مجازی

  • کد خبر: ۱۶۲۱۹
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
ممنوعیت خرید و فروش طلا و سکه در فضای مجازی
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در حال حاضر خرید و فروش طلا و سکه در فضای مجازی ممنوع است.
به گزارش شهرآرانیوز،  محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره فروش آنلاین طلا و سکه در بازار اظهار کرد: در حال حاضر خرید و فروش طلا و سکه در فضای مجازی ممنوع است و مجوزی از طرف اتحادیه و ارگان‌های رسمی صادر نشده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه هیچ دستورالعملی از سوی اتحادیه برای فعالیت آن‌ها صادر نشده است، تصریح کرد: مشتریان دائمی صنف طلا در نظر داشته باشند، این خرید و فروش‌ها خارج از ضوابط اتحادیه طلا و جواهر بوده و هرگونه سو استفاده از این روش، متوجه خود خریدار است. چرا که ما این نوع معامله را تایید نمی‌کنیم.

کشتی آرای از مردم در خواست کرد که از خرید و فروش آنلاین طلا و سکه در فضای مجازی پرهیز کنند چرا که امکان تقلب در آن‌ها زیاد است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه مجوزی برای فعالیت آن‌ها در فضای مجازی صادر کرده است یا خیر؟ اظهار کرد: اتحادیه هیچ مجوزی برای فعالیت آن‌ها نداده است؛ اما متاسفانه شکایات زیادی به اتحادیه در این خصوص می‌رسد.

پلیس فتا پیگیر کلاهبرداران فروش اینترنتی طلا
کشتی آرای در پاسخ به این پرسش که چه ارگانی مسئول رسیدگی به فعالیت این ارگان هاست؟ افزود: طبق قانون، در فضای مجازی، رسیدگی به این پرونده بر عهده پلیس فتاست.

عضو اتحادیه طلا و جواهر گفت: بحث خرید و فروش طلا در فضای مجازی و به صورت اینترنتی همچنان ممنوع است و هیچ دستورالعملی جدیدی هم در این خصوص صادر نشده است.

گفتنی است، در معاملات اینچنینی بار‌ها و بار‌ها شاهد ایجاد مشکلات و کلاهبرداری از مردم بودیم، اما همواره این افراد به فعالیت خود ادامه می‌دهند. کم فروشی، فروش طلا تقلبی، کلاهبرداری‌هایی همچون ماجرای سکه ثامن و بسیاری از این موارد، همگی ناشی از عدم توجه مردم به هشدار‌ها و همچنین برخورد جدی با فعالیت اینگونه واحد‌ها است. اما بحث خرید و فروش آنلاین طلا و جواهر و سکه در فضای مجازی و برنامه‌هایی مثل اینستاگرام و تلگرام بسیار متفاوت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->