سرخط خبرها

ارائه جدیدترین خدمات درمان ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • کد خبر: ۱۶۲۴۲۷
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
ارائه جدیدترین خدمات درمان ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
مدیر جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد جدیدترین خدمات درمان ناباروری را به زوجین جوان در قالب حمایت‌های دولت با کمترین هزینه و بهترین کیفیت ارائه می‌کند.

محمد احمدیان با بیان اینکه سبک زندگی بزرگترین مشکل جامعه ما در ناباروری است در گفتگو با شهرآرانیوز، گفت:موفقیت درمان ناباروری به عواملی همچون سلامت جسم، سن، اقدام به موقع و ... بستگی دارد،گاهی برای درمان ناباروری لازم است چند عمل جراحی صورت گیرد تا به نتیجه مورد نظر رسد که بدین منظور بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افراد در نخستین عمل جراحی به نتیجه مثبت می‌رسند.

وی با بیان اینکه درمان ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سه سطح بهداشت، درمان تخصصی و درمان فوق تخصصی انجام می‌شود ادامه داد:در سال ۹۵ طی یک پیمایش ملی مشخص شد خراسان رضوی بین ۱۵ تا ۱۷ درصد زوجین نابارور دارد، باتوجه به بالارفتن سن ازدواج و تاخیر در فرزندآوری و سبک زندگی غلط، ناباروری در استان ما تشدید شده است.

 مدیر جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد:در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت درمان ناباروری دو اقدام جدی شده  است:عموم مردم در پایگاه‌های بهداشت و مراکز سلامت به صورت رایگان می‌توانند چکاپ رایگان ناباروری و خطر سنجی بیماری‌های قلبی و عروقی را انجام دهند، اطلاعات پزشکی این فرد به پزشک مرکز داده می‌شود و به صورت ماهیانه و سالیانه مورد مراقبت قرار میگیرد و درصورت لزوم تحت عنوان غربالگری ناباروری شناسایی می‌شوند.

احمدیان گفت: پس از طی این مراحل متخصص طب سنتی، متخصص اورولوژی و متخصص زنان ویزیت میکنند و با اصلاح سبک زندگی، دارو درمانی شروع می شود اما درصورتیکه از این مسیر به هدف نرسیدند تکنیک‌های کمک باروری در مراکز سطح فوق تخصصی آغاز می شود.
او افزود:هم زمان مرکز فوق تخصصی میلاد در مشهد  و همچنین  ۵ مرکز تخصصی دیگر در مشهد فعالیت میکنند که درمان ناباروری در مرکز تخصصی میلاد بالای ۳۵ درصد موفقیت داشته است.

وی بیان کرد:طبق قانون جوانی جمعیت هر زوج ناباروری باید بیمه شوند پس از بیمه شدن به شرط اینکه متخصص اورولوژی و متخصص زنان در موقع ویزییت تیک تشخیص ناباروری را بزنند در سیستم هوشمند بیمه سلامت تمام دارو‌ها رایگان انجام می شود و از بسته حمایتی ناباروری استفاده میکنند و حتی در مرحله درمان فوق تخصصی فقط ده درصد هزینه را میپردازند.

احمدیان گفت: نظارت بر تعرفه‌های درمان ناباروری وجود دارد و شهروندان اگر شکایتی از هزینه بالا و غیر متعارف داشته باشند میتوانند با سامانه تلفنی ۱۹۱ مطرح کنند .

به گفته وی، طب سنتی ایرانی از سال ۸۸ به عنوان یک ترم آکادمیک در نظام اموزش پزشکی ما ادغام شده است بطوریکه پزشک عمومی بعد از کسب مدرک،ملزم به شرکت در این آزمون هستند که پس از قبولی و شرکت در دوره چهار ساله طب سنتی می توانند طبابت کنند.
 
وی ادامه داد: به جوانان توصیه بر ازدواج به‌موقع و فرزندآوری به‌هنگام داریم، زیرا توسعه پایدار جامعه و حیات ملت منوط به جوانی جمعیت بوده و باید کمک کنیم تا شرایط ازدواج برای جوانان فراهم شود و ما نیز در حیطه‌های کاری خودمان و در حوزه‌های بهداشت و درمان حمایت لازم را در موضوعاتی همچون درمان ناباروری از مراکز بهداشت محلات تا مرکز تخصصی میلاد داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->