بازداشت عاملان تیراندازی به مردم در ایرانشهر «ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود
سرخط خبرها

شورای امر به معروف، مانع ورود گردشگران به طبس

  • کد خبر: ۱۶۳۲۷
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
شورای امر به معروف، مانع ورود گردشگران به طبس
حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسانی جنوبی گفت: با مصوبه شورای امر به معروف و نهی از منکر این استان روز گذشته و همزمان با وفات فاطمه زهرا (س) از ورود تور‌های گردشگری به شهرستان طبس ممانعت شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رمضانی درباره مانع شدن ورود تورهای گردشگری از سوی عوامل انتظامی به استان خراسان جنوبی، گفت: سال گذشته در شهرستان طبس عده‌ای مسافر در ایام عزاداری محرم در کویر این شهرستان با رعایت نکردن حجاب و پخش موسیقی باعث اعتراض مردم شدند و این در حالی بود که این افراد جزو تورهای گردشگری نبودند.

وی افزود: به دنبال این موضوع شورای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی جلسه‌ای تشکیل و اعضای این شورا اعلام کردند اقامتگاه‌ها در روزهای وفات ائمه و ایام عزاداری باید تعطیل شوند و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری نیز که در این جلسه حضور داشتند اعلام کردند که این راه حل مناسبی در برخورد با موضوع پیش آمده نیست و در شرایطی باید این تصمیم گرفته شود که مستنداتی مبنی بر اینکه این افراد خاطی جزو گردشگران تور مجاز بوده و مرتکب خلاف شده اند وجود داشته باشد و ما به عنوان متولیان امر با افراد خاطی برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اما اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی توضیحات ما را نپذیرفتند و علیرغم مخالفت ما این طرح با رای گیری از اعضای شورا مصوب شد و گفتند این طرح لازم الاجرا است و اقامتگاه‌ها باید در ایام عزاداری‌های عمومی تعطیل شوند و هر کدام در این ایام تعطیل نکنند از سوی اماکن و نیروی انتظامی پلمپ می‌ شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در سفر اخیر آقای مونسان وزیر میراث فرهنگی‌کشور به شهرستان طبس در حضور امام جمعه این شهرستان در خصوص همین موضوع توضیحاتی ارائه دادیم که باید با افراد متخلف از سوی دستگاه های اجرایی برخورد شود نه اینکه با اصل موضوع گردشگری مخالفت و برخورد شود و با ارائه مستندات افراد متخلف را به ما معرفی کنید تا با آنها برخورد کنیم. ضمن اینکه تا امروز هیچکس هیچ مدرک مستندی مبنی بر اینکه یک تور مجاز و مجوزدار مرتکب تخلف شده باشد و یک اقامتگاه بومگردی مجوزدار قانون را رعایت نکرده باشد به اداره کل میراث فرهنگی استان ارائه نشده است.

شورای امر به معروف، مانع ورود گردشگران به طبس

 

رمضانی تاکید کرد: ما معتقدیم جامعه گردشگری در سایه همراهی و همکاری و احترام متقابل بین گردشگر و جامعه محلی است که رشد و توسعه پیدا می‌کند. اگر کسی تحت عنوان گردشگر به این استان آمده و ارزش‌ها و اعتقادات معنوی مردم را مد نظر قرار نداده و نادیده بگیرد مسلما این گردشگری هرگز منجر به توسعه اقتصادی در استان خراسان جنوبی نخواهد شد بلکه رنجیدگی مردم را در پی خواهد داشت.

وی گفت: متاسفانه روز گذشته نه تنها اقامتگاه‌های بومگردی شهرستان طبس را به استناد همان مصوبه شورای امر و به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس تعطیل کردند بلکه مانع ورود گردشگران به این شهرستان شدند ولی خوشبختانه با پیگیری‌های استاندار و رئیس کل دادگستری استان بعد از دو سه ساعت معطلی این اتوبوس‌های گردشگری برای بازدید وارد شهر شدند و در حال حاضر ما مشکلی در این زمینه نداریم ولی مصوبه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان همچنان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی در پایان گفت: برای برطرف‌شدن این مشکل از طریق استانداری به وزارت کشور نامه نگاری شده و اداره کل میراث فرهنگی استان از طریق سازمان پیگیر این مصوبه شده تا بتوان با همکاری همه دستگاه‌ها شیوه‌ای انتخاب کنیم که هم با متخلفان در حوزه گردشگری که ارزش‌های مردم را رعایت نکردند برخورد شود و هم مشکلات بر سر راه گردشگری برداشته شود.

 

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->