برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش! ضرب‌الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت سلول درمانی، درمان «زخم پای دیابتی» را ممکن ساخت دومین جسد حادثه معدن شازند از زیر آوار بیرون کشیده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) بازگشایی جاده چالوس بعد از ۳ روز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل خونین به خاطر فحاشی! واکنش سردار کمالی به خبری در مورد کاهش مدت سربازی سودای شکار کبوتر بالای تیر برق، جان جوان مشهدی را گرفت! صدور مجوز تاسیس مرکز منطقه‌ای اقلیم سازمان جهانی هواشناسی در تهران ریزش معدن در محدوده جاده اراک-توره | ۴ نفر در زیر آوار (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات استخدام نیروی جدید در پلیس آیا گرمای هوا باعث تشدید میگرن می‌شود؟ ابتلای ۹۰ نفر به تب دنگی در کشور تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

ثبت یک مورد جدید مثبت فلج اطفال در افغانستان

  • کد خبر: ۱۶۳۷۴۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
ثبت یک مورد جدید مثبت فلج اطفال در افغانستان
آزمایشگاه فلج اطفال کودکان پاکستان، از ثبت نخستین واقعه مثبت فلج اطفال کودکان درسال ۲۰۲۳ در افغانستان خبر داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آزمایشگاه فلج کودکان پاکستان گزارش داد یک کودک ۴ ساله‌ مبتلا به فلج اطفال که باشنده ولایت ننگرهار می‌باشد، شناسایی شده است.

بربنیاد این گزارش، نمونه‌گیری این ویروس در ۲۸ حمل(۱۷ اپریل)، در شفاخانه ننگرهار انجام و پس از آن به پاکستان فرستاده شده بود. 

این دومین مورد فلج اطفال در سال‌جاری در جهان است که به ثبت می‌رسد.

تا کنون وزارت صحت عامه طالبان در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

گفتنی است سازمان بهداشت جهانی حدود ده روز پیش اعلام کرده بود که باوجود احتمال کاهش موارد فلج اطفال در افغانستان، ۲ واقعه فلج کودکان در سال ۲۰۲۲ در افغانستان به ثبت رسیده است.

افغانستان و پاکستان از جمله کشورهایی در جهان‌اند که هنوز ویروس فلج اطفال در این کشور‌ها محو نشده و از کودکان قربانی می گیرد.

منبع: yjc

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->