«جزر و مد» قربانی بی‌نظمی پلتفرم شد | منتظر ادامه سریال نباشید! واکنش تند حجت‌الاسلام قمی به جلد هم‌میهن: «رذالت خبری» به‌جای «رسالت خبری» اظهارات وکیل پژمان جمشیدی در خصوص سفر موکلش به ترکیه و گزارش روزنامه هم‌میهن (۶ آبان ۱۴۰۴) محمود پاک‌نیت: تداوم فعالیت گروه‌های مسجدی ضامن آینده هنر ایران است پژمان جمشیدی به ترکیه رفت + علت (۶ آبان ۱۴۰۴) خوراکیان: رسالت هنر متعهد، انعکاس حقیقت معارف اهل‌بیت(ع) است رسالت حوزه هنری، پرورش هنرمندان اخلاق‌مدار و انقلابی است تلاش وزارت ارشاد برای تقویت ارتباطات فرهنگی در شرایط تحریم رادیو تئاتر پس از چند دوره غیبت به جشنواره تئاتر فجر بازمی‌گردد «تنهاتر از من» در مسیر جهانی | حضور فیلم فریبا نادری در سه جشنواره بین‌المللی از پلی‌استیشن به پلتفرم | کراش باندیکوت به نتفلیکس می‌آید شبکه نمایش با فیلم‌های ضداستکباری به استقبال ۱۳ آبان می‌رود دواین جانسون به دنیای زوتوپیا پیوست مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) حمید لولایی با «قلب تصادفی» در راه سینما یک جایزه و یک نامزدی بین المللی برای «شال سیاه» نگاهی به قسمت سوم سریال «بامداد خمار» مارگو رابی در فیلم ترسناک «روانی آمریکایی» فروش ۵ میلیاردی فیلم‌های «غریزه» و «بچه مردم»
سرخط خبرها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور: در جهاد تبیین، همه باید تبیین گر باشند

  • کد خبر: ۱۶۳۸۵۸
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور: در جهاد تبیین، همه باید تبیین گر باشند
حجت الاسلام «رضا عزت زمانی گفت: در جهاد تبیین، همه باید تبیین گر باشند و اگر قرار باشد همه سخن بگویند، دستگاه تبلیغ باید علاوه بر گفتن، باید افراد توانمند در در عرصه تبلیغ را نیز وارد میدان جهاد تبیین کند.

 به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله اول طرح «نشر خوبی ها» و ارائه تجربیات موفق تبلیغی در این زمینه که عصر امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، حجت الاسلام «رضا عزت زمانی» معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، عنوان «نشر خوبی ها» را عنوانی برگرفته از اولین ابلاغ امام (ره) در حکم آیت الله جنتی به عنوان مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: «نشر خوبی ها» یک راهبرد کلیدی است. یکی از موانع بزرگ در جهاد تبیین، این است که ما بر خلاف مسلک انبیا، به جای دیدن زیبایی ها و خوبی ها، به سراغ زشتی ها و نقاط ضعف می رویم و گفتگو پیرامون خوبی ها و بیان خوبی ها را به سختی صورت می دهیم. اما باید تلاش کنیم این اخلاق تغییر پیدا کند.

وی افزود: برای این کار که مراحل مختلفی دارد، یک الزام وجود دارد. اگر قرار باشد تغییر رفتار در جامعه مخاطب صورت بگیرد، باید رفتار تبلیغی تغییر کند.

حجت الاسلام عزت زمانی تاکید کرد: در جهاد تبیین، همه باید تبیین گر باشند و در مورد خوبی ها سخن بگویند. اگر قرار باشد همه سخن بگویند، دستگاه تبلیغ باید علاوه بر گفتن، دست افرادی را که علاقمندی یا توانمندی در عرصه تبلیغ دارند را نیز بگیرد و آنها را نیز وارد میدان جهاد تبیین کند.

وی افزود: مسئله دیگر در تغییر رفتار تبلیغی، تغییر منش در تبلیغ است. رفتار یک سویه باید به گفتگو و مباحثه به معنای واقعی تبدیل شود. از سوی دیگر رفتار باید از «تحکم» به «اقناع» تغییر کند. نسل امروز نیازمند اقناع است و وقتی اقناع شد، با تمام قوت در حرکت حضور پیدا می کند. مبلغان باید آموزش ببینند تا خوبی های جامعه منتشر شود

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام «محمد جنتی» مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این مراسم با اشاره فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که مهمترین عرصه درگیری ما با دشمن تهاجم تبلیغاتی و رسانه ای است، خاطرنشان کرد: با توجه به این تاکید مقام معظم رهبری، اگر مسئولان و فعالان و مبلغان ما مدل فعالیت تبلیغی خود را تغییر ندهند و بر روال گذشته باقی بمانند، ما محکوم به شکست خواهیم بود. وی افزود: در این تهاجم ترکیبی، دشمن از همه ابزارها استفاده می کند تا ما را در یک محاصره تبلیغاتی قرار دهد و در این صورت، جهاد تبیینی که محاصره تبلیغاتی را بشکند ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام جنتی خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله در این صحنه درگیری جدید، این است که ما در یک جنگ رسانه ای قرار داریم. به این معنا که با یک سوژه کف میدان، به گونه ای کار رسانه ای انجام شود که موجب هراس اکثریت جامعه شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهمترین مسئله ما در «نشر خوبیها»، روایت خوبی ها و نشان دادن خوبی ها است. ما در خلق روایت از خوبی ها ضعف داریم و مبلغان باید آموزش ببینند تا این در محاصره تبلیغاتی، خوبی های جامعه منتشر شود. ضعف های رسانه ای را باید با آموزش برطرف کنیم تا خوبی ها در جامعه به درستی نمایش داده شود.

حجت‌الاسلام جنتی تاکید کرد: کار فرهنگی و تبلیغاتی و خدمات اجتماعی صرف، مفید نیست. این کارها باید مبدل به سوژه تبلیغاتی شود تا محاصره تبلیغاتی دشمن علیه ما شکسته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->