حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟
سرخط خبرها

بازگشت شهرخودرو و استقلال به لیگ برتر

  • کد خبر: ۱۶۳۹۶
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
بازگشت شهرخودرو و استقلال به لیگ برتر
شهرخودرو و استقلال امروز در خانه به‌مصاف حریفان خود می‌روند.
هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور از دیروز با انجام ۵ بازی آغاز شد که در بازی‌های دیروز سپاهان ۲ بر ۱ ازسد فولاد گذشت، پیکان در تهران با نتیجه عجیب ۳ بر ۱ مغلوب شاهین بوشهر شد. نساجی در قائمشهر ۳ بر ۱ به سایپا باخت. تراکتور در تبریز ۲ بر ۱ ذوب‌آهن را شکست داد و بالاخره دیدار گل گهر و پارس با تساوی یک بر یک به پایان رسید. این رقابت‌ها امروز نیز با برگزاری ۳ مسابقه به پایان می‌رسد که سرخابی‌های پایتخت قبل از شهرآورد حساس هفته آینده مقابل نفتی‌های جنوب قرار می‌گیرند و شهرخودرو مشهد هم میزبان ماشین‌سازان تبریزی خواهد بود.

سرخ‌پوشان به‌دنبال هفتمین برد
پرسپولیس با ۶ برد متوالی که در لیگ برتر به دست آورده، به‌تن‌هایی در صدر جدول لیگ ایستاده است. سرخ‌پوشان تهرانی هفته گذشته نیز توانستند با ارائه یک بازی هوشمندانه، تراکتور تبریز را شکست دهند. این هفته شاگردان گل‌محمدی میهمان تیم صنعت‌نفت آبادان هستند که هفته قبل در شهرآورد نفتی خوزستان شکست خورد، اما بااین‌حال هنوز با ۳۰ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد. البته دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم صنعت‌نفت، یک‌باره اعلام کرد به دلایل شخصی نمی‌تواند در این تیم حضور داشته باشد و احتمال دارد در این مسابقه هم مقابل پرسپولیس روی نیمکت ننشیند.
 
به‌هر‌حال اینکه تیم صنعت‌نفت دچار چالش مربیگری شده، خیلی خوشایند هواداران متعصب نفت آبادان نیست و آن‌ها امیدوارند همان تیم سرحال و آماده‌شان مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. پرسپولیس هم قبل از شهرآورد پایتخت به‌دنبال برد در این مسابقه است تا در بهترین شرایط مقابل حریف سنتی خود قرار بگیرد. پرسپولیس حتی اگر در این بازی بازنده هم بشود، همچنان صدرنشین خواهد ماند؛ اما سرخ‌پوشان دوست دارند با برد به شهرآورد وارد شوند، کاری که البته آسان نیست. تیم صنعت‌نفت با حمایت تماشاگران خوبش می‌تواند از هر حریفی در آبادان امتیاز بگیرد. مسابقه رفت ۲ تیم با نتیجه ۱ بر ۰ به سود پرسپولیس به پایان رسید.

نبرد با یک پرسپولیسی قبل از شهرآورد
استقلال ایران در ۲ مسابقه پلی‌آف آسیا باوجود محرومیت از میزبانی، ۸ گل زد و با ۲ برد، مقتدرانه به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. آبی‌پوشان بدون استراماچونی، سرمربی سابق ایتالیایی خود، نیز تیمی دوست‌داشتنی هستند که فوتبال را زیبا، جذاب و تماشاگرپسند ارائه می‌دهند. آبی‌پوشان در لیگ برتر هم با ۳۳ گل زده قوی‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. زوج دیاباته و قائدی، خطرناک‌ترین زوج حمله فوتبال ایران و آسیا شده‌اند.
 
استقلال قبل از شهرآورد پایتخت به‌مصاف تیم نفت مسجدسلیمان خواهد رفت که یک مربی پرسپولیسی به نام مهدی تارتار دارد. نفت مسجدسلیمان در این فصل با تارتار نتایجی فراتر از انتظار گرفته و اکنون می‌خواهد مقابل آبی‌پوشان تهرانی خودنمایی کند. استقلال نیز باوجود خستگی از ۲ مسابقه پلی‌آف و سفر‌های طولانی، اصلا دوست ندارد مقابل هوادارانش و قبل از شهرآورد به یک مربی پرسپولیسی امتیاز بدهد، به‌همین‌دلیل این مسابقه می‌تواند از جذاب‌ترین بازی‌های هفته تلقی شود.

مجیدی: یک باشگاه ورشکسته هستیم
فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر نفت مسجدسلیمان گفت: من چند بازی نفت را آنالیز کرده‌ام. با توجه به اینکه زمانی را در نقل‌وانتقالات از دست دادیم و باید بازیکن آزاد جذب می‌کردیم، من بازی بازیکن بلغاری را دیدم و باتوجه به شرایط موجود و بازی او در لیگ برتر انگلیس و زسکاصوفیه بلغارستان، تصمیم به جذب او گرفتیم. قرارداد او پنج‌ماهه است که با شرایطی که دارد، قابل تمدید است.
 
وی درباره وضعیت بازیکنانش گفت: بازیکنان ما با توجه به ۲ بازی سنگین و پرواز‌های طولانی، خسته هستند. چیزی که باعث می‌شود خستگی بازیکنانم به چشم نیاید، انگیزه بازیکنانم است. بازی بعدی ما برابر پرسپولیس است و بازی مهمی برای هواداران و باشگاه است و به‌خاطر محروم‌نشدن بازیکنانم، شاید به بعضی از بازیکنان استراحت بدهم. مجیدی درباره شرایط مصدومان تیمش گفت: قطعا غلامی و یزدانی به شهرآورد نمی‌رسند، اما اسماعیلی می‌تواند شرایط بازی در دربی را پیدا کند.
 
وی درباره شرایط زمین تمرین تیمش گفت: من روز پنجشنبه می‌خواستم وسط تمرین، تمرین را لغو کنم؛ زیرا شرایط تمرین خوب نبود و بازیکنان با توجه به خستگی امکان داشت مصدوم شوند، اما بازی حساس تیم مانع از این شد. من با باشگاه صحبت کردم تا یک زمین خوب برای تیم پیدا کنند تا ما تمرین‌های در طول هفته خود را در آن انجام دهیم، اما باشگاه هنوز این کار را انجام نداده است.
 
وی افزود: پیش از بازی با الکویت و الریان در داخل رختکن یک جمله از گواردیولا به بازیکنانم گفتم و آن این بود که سرمربی اسپانیایی همیشه می‌گوید من ناراحت نمی‌شوم اگر بازیکنم نتواند وظیفه‌اش را درست انجام دهد، اما کسی که تمام تلاشش را نمی‌کند، جایی در تیم من ندارد. این شعار من در عرصه مربیگری است و بازیکن باید تمام تلاشش را بکند و نمی‌دانم کیفیت تیمم خوب یا بد باشد، اما تمام تلاشمان را خواهیم کرد.
 
مجیدی درباره مشکلات تیمش و مشکلات مدیریتی گفت: ما در فوتبال مشکل مدیریتی داریم. شاید مدیران ما در عرصه‌های دیگر موفق باشند، اما کار در فوتبال باید با تخصص باشد. اگر موسوی در پرواز‌ها همراه ما نبود، نمی‌دانستیم باید چه‌کار کنیم. من شنیده‌ام از او انتقاد می‌شود که دنبال شهرت است، اما در این چند سال کدام مدیر استقلال دنبال شهرت نبوده است؟ اگر پرواز‌های استقلال اختصاصی نبود، ما به بازی‌ها نمی‌رسیدیم. او در این چند ماه ۱۰میلیارد به تیم کمک کرده است، درحالی‌که مدیران قبلی بیش‌ازیک‌سال بودند و ۱۰میلیارد هم با خود از تیم برده‌اند. من به‌عنوان سرمربی استقلال و حتی به‌عنوان هوادار استقلال، نمی‌گذارم آدم‌های سودجوحتی از نزدیک استقلال هم رد شوند. تازمانی‌که در استقلال باشم، نمی‌گذارم این افراد در تیم باشند.
 
او همچنین گفت: یکی از بهترین بازیکنان من شیخ دیاباته است که ۲ ماه است به باشگاه اعلام کرده حقوقش را پرداخت کنند، اما باشگاه هنوز کاری نکرده است. همه بازیکنان و مربیان به‌گونه‌ای قرارداد امضا کرده‌اند که اگر پولشان را نگرفتند، بتوانند فسخ کنند. اگر این بازیکن برود، همه می‌خواهند بسیج شوند و او را بیاورند و در این وسط یکسری دلال، بازیکن دومیلیون‌دلاری به باشگاه پیشنهاد می‌دهند. من نمی‌دانم هنوز که پول بازیکنان را ندادند،
 
چطور می‌خواستند دی‌بیاسی را بیاورند! وی درباره قرارداد خودش گفت: قرارداد من یک‌سال‌ونیمه است که برای نیم‌فصل یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون قراردادم بسته‌ام که مثل بازیکنان ۴۰درصد گرفته‌ام. البته یک‌میلیارد‌و۲۰۰میلیون هم از سال۹۰ طلب دارم که به صورت چک در گاوصندوقم است و هنوز بانک هم نرفته‌ام. من صدقه‌سر استقلال به همه‌جا رسیده‌ام و دلی کار می‌کنم؛ البته نه اینکه حقم را نخواهم گرفت.

شهرخودرو به‌دنبال بازگشت به اوج
نماینده مشهد بعد از صعود دراماتیک به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، حالا باید در بازگشت مجدد به لیگ برتر و در چهارچوب هفته هجدهم امروز از ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه امام‌رضا مشهد از ماشین‌سازان تبریز پذیرایی کند. شهرخودرویی‌ها تا پیش‌از‌این ۵ بار برابر ماشین‌سازی به میدان رفته‌اند که ۴ پیروزی و یک تساوی، سهم مشهدی‌ها از این دیدار‌ها بوده است. شاگردان سرآسیایی هم‌اکنون با ۲۹ امتیاز در مکان ششم جدول هستند و ماشین‌سازان بیست‌وسه‌امتیازی بر پله نهم ایستاده‌اند.
 
سرمربی شهرخودرو در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ماشین‌سازی گفت: در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر قاطع و محکم می‌جنگیم و نمی‌خواهیم در هیچ‌کدام از بازی‌ها ازپیش‌بازنده باشیم. مجتبی سرآسیایی افزود: هم باشگاه و هم کادر فنی، در تلاش هستند تا برای ۳۰روز آینده برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم. در ۳۰ روز باید ۷ بازی برگزار کنیم و شرایط سختی داریم.
 
وی با اشاره به جدایی چوچو از جمع عنابی‌ها، اظهار کرد: فکر می‌کنم دیگر دل او با ما نبود، اگر توانستیم در این ۶ سال به موفقیت نسبی دست پیدا کنیم، به‌خاطر همدلی بوده است. اگر احساس کنیم حتی یک سلول بازیکنی هم با تیم نیست، اجازه نمی‌دهیم چنین‌تفکری خللی در تیم وارد کند. وی یادآور شد: سخت‌ترین بازی فصل ما امروز مقابل ماشین‌سازی رقم می‌خورد. باید امروز مهر تأییدی بر استمرار راه خود در لیگ بزنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->