تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳) ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد
سرخط خبرها

بلیت هواپیما برای معلولان و مددجویان بهزیستی نایاب شد

  • کد خبر: ۱۶۴۹۷۹
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
  • ۱
بلیت هواپیما برای معلولان و مددجویان بهزیستی نایاب شد
مشاهده و رصد سایت فروش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نشان می‌دهد هم‌زمان با افزایش نرخ بلیت پرواز، سهمیه‌های ویژه معلولان و مددجویان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی کشور نیز با کمبود مواجه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، تنها شرکت داخلی ایران است که اقدام به فروش بلیت‌های پرواز در مقاصد داخلی برای ۴ گروه‌ شهروندان بالای ۶۰ سال، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی و جوانان به‌صورت نیم‌بها‌ می‌کند.

افراد دارای معلولیت و جانبازان، گروه‌هایی هستند که با توجه به شکل معلولیت و ناتوانی‌های جسمی‌ای که دارند، عموما باید از پرواز برای تردد‌های خود بهره‌مند شوند و این در حالی است که صندلی‌های اختصاص‌یافته به بلیت‌های نیم‌بها‌‌ معمولا کم هستند و همین مسئله دردسر‌هایی برای پیدا‌کردن‌ بلیت ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر، فرسودگی ناوگان هوایی و کم‌بودن تعداد هواپیما‌ها برای مقاصد پر‌تعداد در ایران، مشکل خطوط هوایی در ایران است و به‌عنوان مثال، یک فروند هواپیما شاید در ۳ تا ۵ خط پروازی در حرکت باشد.

بررسی‌های خبرنگار شهرآرانیوز نشان می‌دهد، افراد دارای معلولیت متقاضی پرواز در خط مشهد-تهران و برعکس که قصد سفر در خرداد‌ماه را داشته باشند، امکان تهیه بلیت ندارند و وب‌سایت فروش این شرکت، برای خرداد‌ماه هیچ جای خالی‌ای ندارد.

 

بلیت هواپیما برای معلولان و مددجویان بهزیستی نایاب شد

 

 

بلیت هواپیما برای معلولان و مددجویان بهزیستی نایاب شد

 

 خدمات ناقص حمل‌و‌نقل برون‌شهری برای معلولان

حمل‌و‌نقل برون‌شهری هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای از زمان تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب اسفند ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، موظف بوده‌اند‌ خدمات خود را به معلولان به‌شکل نیم‌بها‌‌ ارائه دهند؛ اما واقعیت ماجرا با این مصوبه حمایتی متفاوت است.

قانون در تبصره ۲ از ماده ۵ خود می‌گوید: «استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه‏‌های حمل‌و‌نقل ریلی و اتوبوس‏رانی درون‌شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‏‌های برون‏‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم‌بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش‌بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور نماید.» اما هیچ یک از شرکت خدمات برون‌شهری چنین اقدامی را برای مخاطبان تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور ارائه نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین نصرا... پژمانفر در همین راستا در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز اعلام کرده بود تخلفات شرکت‌های خدمات مسافرتی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیری و با خاطیان برخورد خواهد شد. اینک باید دید جدا از این تخلف، مسئله کمبود بلیت و افزایش قیمت‌ها تا ۸۰درصد، چه آسیب‌هایی را برای مددجویان بهزیستی و دیگر نهاد‌های حمایتی به‌دنبال خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حمیدرضا ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
0
0
سلام محترم خسته نباشی ۴ نفر کارت معلولیت بهزیستی موجود هست هوایپما هما نصف بها موجود هست مبدا تهران به مقصرد ارومیه تاریخ ۳ بهمن می‌خواستیم متشکرم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->