اربعین شهدای جمهور در تهران و مشهد برگزار می‌شود تأکید استاندار خراسان‌رضوی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات پیش رو ۶۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد از ابتدای سال آسفالت شده است رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی: کارکنان دولت در ساعات اداری حق انجام فعالیت‌های انتخاباتی را ندارند حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات پس از عملیات مشترک با ارتش یمن برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۳ تیر ۱۴۰۳) ۸ تیرماه، فرصتی مهم برای میثاق با شهید رئیسی شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳) ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شدند (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازدید معاونین سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از ستادهای انتخاباتی استان در مشهد
سرخط خبرها

وزیر دفاع: اظهارات درباره «سوخو ۳۵» گمانه‌زنی است| محدودیتی در صادرات و واردات تجهیزات نظامی نداریم

  • کد خبر: ۱۶۶۴۷۶
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
وزیر دفاع: اظهارات درباره «سوخو ۳۵» گمانه‌زنی است| محدودیتی در صادرات و واردات تجهیزات نظامی نداریم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: به هر کشوری که در راستای منافع، امنیت و حفظ صلح بین‌المللی قدم بردارد، کمک می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح درباره همکاری‌های نظامی و دفاعی ایران با ونزوئلا و احتمال صادرات تجهیزات ایرانی به این کشور، اظهار داشت: ما هیچ محدودیتی برای در اختیار قرار دادن تجهیزات به کشور‌ها نداریم و با همه کشور‌ها در ارتباط هستیم و این ارتباط را با اقتدار ادامه می‌دهیم و هر کشوری به منافع، امنیت و حفظ صلح بین‌المللی متعهد باشد و به امنیت مشترک جهانی فکر کند، ما حتماً به او کمک می‌کنیم.

وی افزود: ونزوئلا کشور بزرگی است که در منطقه حساسی قرار دارد و ما هم از سال‌های گذشته با این کشور ارتباط داشتیم و شاید بتوان گفت بیشترین تعاملات روسای جمهور ما با ونزوئلا بوده است. ما در وزارت دفاع به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ضمن انجام هماهنگی‌های لازم، تمامی توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های مختلف را سازماندهی می‌کنیم که یک بخش از آن، مباحث امنیتی و دفاعی است.

وزیر دفاع در ادامه گفتگو با تسنیم، در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی گمانه‌زنی‌ها و اخبار پیرامون خرید جنگنده «سوخو ۳۵» از روسیه و احتمال ورود آن به کشور در آینده نزدیک، عنوان کرد: ما خودمان تولیدکننده هستیم و در بخش صنعت هوایی در حوزه جنگنده‌ها، هواپیمای ترابری، هواپیمای آموزشی و سایر بخش‌ها کار می‌کنیم، اما اگر درباره توان دفاعی‌مان احساس نیاز کنیم، سعی می‌کنیم از هر کشوری که امکانات فناوری و یا تجهیزات داشته باشد، دریافت کنیم.

امیر آشتیانی ادامه داد: مباحث مطرح شده درباره جنگنده سوخو نیز بیشتر گمانه‌زنی است؛ البته براساس قرارداد‌هایی که ایران از قبل در حوزه‌های مختلف با کشور‌های مختلف داشته، کار را دنبال می‌کنیم. ممکن است در هر مقطعی بعضی از آن‌ها به نتیجه برسد و بگوییم موردی که مثلاً ۵ سال پیش قرارداد آن را بستیم، الان به نتیجه رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ما منعی برای خرید داریم، تصریح کرد: نه منعی نیست، هر کجا نیاز داشته باشیم چه در تأمین نیازمندی‌ها و چه در صادرات محدودیتی احساس نمی‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->