شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

دبیر شورای عالی امنیت ملی: عراق هرچه سریع‌تر حضور عناصر ضدانقلاب در این کشور را پایان دهد

  • کد خبر: ۱۶۶۷۰۱
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
دبیر شورای عالی امنیت ملی: عراق هرچه سریع‌تر حضور عناصر ضدانقلاب در این کشور را پایان دهد
مشاور امنیت ملی عراق صبح امروز با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و تبادل‌نظر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق که به تهران سفر کرده است، صبح امروز با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و با وی پیرامون مسائل دوجانبه به‌ویژه نحوه اجرای توافق‌نامه اخیر امنیتی میان دو کشور و همچنین مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی: عراق هرچه سریع‌تر حضور عناصر ضدانقلاب در این کشور را پایان دهد

در این دیدار احمدیان با اشاره به ریشه‌های مشترک دینی، مذهبی و تمدنی طولانی میان ایران و عراق، آن را تضمین‌کننده روابط عمیق و گسترده دو کشور دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از حکومت برخواسته از اراده مردم در عراق بوده است، تصریح کرد: خون شهدای دو کشور در مبارزه بی‌امان با تروریسم و ناامنی در هم آمیخته و بارزترین آن شهادت سرداران بزرگ مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

احمدیان، توافق‌نامه امنیتی اخیر که حاصل ماه‌ها گفتگو و تلاش مشترک نهاد‌های ذی‌ربط دو کشور است را اقدامی بسیار مناسب و راهبردی توصیف کرد و بر اجرای دقیق مفاد آن تأکید کرد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم دولت عراق در چارچوب این توافق‌نامه، هرچه سریع‌تر ضمن پایان دادن به حضور عناصر ضدانقلاب در این کشور، امنیت مرز‌های این کشور با ایران را تضمین کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیگیری و اجرای سایر توافقات میان ایران و عراق به‌ویژه توافقات اقتصادی میان دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران، گسترش و تعمیق همه‌جانبه روابط با کشور‌های همسایه به‌ویژه کشور دوست و برادر عراق است و برای اجرای این سیاست در همه ابعاد آماده همکاری و تعامل دوجانبه و چند جانبه هستیم.

در این دیدار نیز قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق با تبریک انتصاب احمدیان به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای وی، تصریح کرد: دولت و نهاد امنیت ملی عراق مصمم و آماده است که چون گذشته با تداوم ارتباطات نزدیک و مستمر در همه حوزه‌ها با جمهوری اسلامی ایران، همکاری و تعامل داشته باشد.

دبیر شورای امنیت ملی عراق، با اشاره به روابط ممتاز دو کشور که همواره تدوام داشته، گفت: امنیت عراق را امنیت ایران و امنیت ایران را امنیت عراق می‌دانیم.

وی رایزنی مستمر میان مقامات عالی دو کشور به‌منظور تسریع در اجرای توافقات فی‌مابین به‌ویژه در ابعاد اقتصادی و امنیتی را زمینه‌ساز ثبات و پیشرفت دو کشور دانست و گفت: من به همراه یک هیئت عالی‌رتبه به دیدار شما آمده‌ام و بر پایبندی عراق به توافقی که اخیراً بین دو کشور امضا شد، تأکید می‌کنم. این توافق برخواسته از ایمان و اعتقاد ماست؛ زیرا ثبات و توسعه ایران و عراق را تضمین‌کننده ارتقاء ضریب امنیت ملی دو کشور و بستر ساز آرامش و پیشرفت در منطقه می‌دانیم.

در ابتدای این دیدار، قاسم الاعرجی پیام تبریک سودانی، نخست‌وزیر عراق را به احمدیان تقدیم و اظهار کرد: من حامل سلام‌های گرم ایشان به شما هستم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->