کوسه جان بازیگر «دزدان دریایی کارائیب» را گرفت «کودک شو» ویژه عید غدیر روی آنتن می‌رود + زمان پخش «منوچهر والی زاده» مجری مناظره انتخاباتی رادیو ورزش شد محمد معتمدی «از ایران نگذشتیم» را خواند + ویدئو «تامینا» جایزه بهترین فیلمنامه فالواترای ایتالیا را کسب کرد کنسرت رایگان محسن ابراهیم‌زاده در منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد معرفی کاندیدا‌های هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های خراسان‌رضوی + اسامی «ترانه راهزنان» از شبکه چهار پخش می‌شود راه‌یابی «آخرین شیهه...» به جشنواره RIFFA کانادا سریال «فراری» روی آنتن شبکه یک + زمان پخش «زخم کاری» به فصل چهارم رسید + جزئیات مریم و رامین «در پناه تو» بعد از ۴۰ سال + عکس جلسه نقد کتاب «گنجشک در اتاق ریکاوری» برگزار شد | کنسرو شدن کلمات و رنده شدن دیالوگ‌ها در شعر فراسپید جکی چان با یک «یک اسطوره» در راه سینما ویژه‌برنامه‌های تلویزیون به مناسبت عید غدیر + زمان پخش دوقلو‌های جایگزین سارا و نیکا در پایتخت ۷ مشخص شدند؟ + عکس صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ گذری بر ظرفیت نمایش‌های سنتی و آیینی در نقد اجتماعی
سرخط خبرها

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی عکس رضوی مشخص شدند + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۷۶۲
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
برگزیدگان جشنواره بین‌المللی عکس رضوی مشخص شدند + فیلم
در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی برگزیدگان این جشنواره مشخص شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز، ۸ خرداد ماه، برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی همزمان با دهه کرامت مشخص شدند.

 بیانیه این جشنواره نیز توسط محمدجعفر جراح نجفی، مسئول دبیرخانه عکس رضوی قرائت شد:

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس رضوی با هدف اشاعه فرهنگ والای رضوی در راستای بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و اعتلای فرهنگ عکس و عکاسی در محورهای خانواده با رویکرد رضوی، سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین ارتباط بیش از پیش جوانان به عنوان تاثیرگذارترین خوشه جمعیتی با شعائر دینی در بهمن ‌ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد. برنامه‌ریزی‌های این جشنواره به گونه‌ای طراحی شد تا فرصتی برای تمامی عکاسان اعم از عکاسان حرفه‌ای و آماتور و نیز عموم علاقه‌مندان به تولید آثاری هنری با مضمون الهام گرفته از آموزه‌های رضوی و در دیدگاه کلان‌تر قرآن کریم باشد تا دغدغه فرهنگی استفاده از صنایع هنری در خدمت اسلام که همواره مورد تاکید امامین انقلاب اسلامی بوده را لبیک گوید. جشنواره با عنایت حق تبارک و تعالی در سایه الطاف امام همام حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و هیئت فرهیخته داوران پذیرای ۳۶۲ عکاس با مجموع ۲۱۳۹ عکس از ۱۲ کشور جان یافت و میزبان آثاری از کشورهای عراق، ترکیه، بنگلادش، قطر، عربستان، اندونزی، افغانستان، پاکستان، هند، مصر، عمان و آلمان بود که نسبت به سنوات گذشته از رشد کیفی به ویژه در حوزه بین‌الملل برخوردار شد. روند داوری آثار توسط داوران جشنواره با موضوعات مفهومی و خلاقانه فرهنگ رضوی بود تا عکاسان به ویژه عکاسان حرفه‌ای به سمت موضوعات خلاقانه روایت تصویری و جلوه‌هایی را که تاکنون دیده نشده و یا کمتر به آن پرداخته شده گرایش پیدا کرده و در نهایت در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد. در این راستا اردوی عکاسی ویژه‌ای نیز در صحن‌ها و رواق‌های بارگاه نورانی و منور رضوی و همچنین محیط‌های پیرامونی آن برگزار شد تا آثار فاخر و مرتبط‌تری در این دوره از جشنواره ثبت شود. از طرف دبیرخانه، هیئت انتخاب و هیئت داوران دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی از تلاش‌های مسئولان محترم بنیاد امام رضا(ع)، آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شورای سیاست‌گذاری موسسه هنری عکاسان خراسان رضوی، دبیر تخصصی جشنواره و تمام همراهانی که تلاش خود را برای برگزاری شایسته‌تر این رویداد فرهنگی مبذول داشتند کمال تشکر و امتنان را داریم. به شرکت‌کنندگان این دوره خداقوت عرض کرده و به تمامی پذیرفته‌شدگان و برندگان نیز تبریک و تهنیت می‌گوییم. امید است با عنایت حق تعالی و از میان قاب دوربین با نگاه ظریف خود در اشاعه فرهنگ والای رضوی کوشا و مانا باشند.

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی:

در بخش حرفه‌ای نفر اول مهدی انتظاری از مشهد برنده ۴۰ میلیون تومان، نفر دوم امیرحسین ترکمن از همدان برنده ۲۰ میلیون تومان و نفر سوم سید مرتضی فاطمیان از مشهد برنده ۱۰ میلبون تومان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند، همچنین جلال بهنام از مشهد لوح شایسته تقدیر را دریافت کرد.

در بخش موبایلی نیز سارا یوسفی از مشهد برنده ۸ میلیون تومان به عنوان نفر اول، جابر غلامی از اراک برنده ۶ میلیون تومان نفر دوم و سروش جوادیان از تهران برنده ۴ میلیون تومان به عنوان نفر سوم معرفی شدند، حمیدرضا حبیبی از قوچان نیز لوح شایسته تقدیر را دریافت کرد. 

در این مراسم، نمایشگاه عکس رضوی در نگارخانه فردوسی فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد گشایش یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->