مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع پیروزی اصلی و نهایی با مستضعفان است قوّام و ریحان راه‌هایی برای بقای خانواده از منظر دین واریز بیش از ۳۰ میلیارد تومان فطریه و کفاره سراسر خراسان‌رضوی به حساب کمیته‌امداد مراقب میراث الهی باشیم!
سرخط خبرها

انتشار بیش از ۸۹ اثر قرآنی و تفسیری توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

  • کد خبر: ۱۶۸۰۵۹
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
انتشار بیش از ۸۹ اثر قرآنی و تفسیری توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۸۹ اثر قرآنی و تفسیری توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام «حسین شریعتی نژاد» معاون تبلیغات آستان قدس رضوی در نشست خبری افتتاح دارالتفسیر شیخ طبرسی در حرم مطهر رضوی با اشاره به این که انقلاب اسلامی آغازگر خط روشن رشد معنویت در جهان است گفت: حرم مطهر رضوی نیز از کانون‌های مهم اجتماعات معنوی در جهان اسلام است و ترویج معنویت های قرآنی به عنوان وصیت پیامبر، مورد توجه و تاکید آستان قدس رضوی بوده است.

وی با بیان این که توسعه فعالیت‌های قرآنی همواره مورد تاکید تولیت آستان قدس رضوی بوده است، خاطرنشان کرد: توسعه این فعالیت ها از طریق گروه قرآن و حدیث بنیاد پژوهش‌های اسلامی، گروه علوم قرآنی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، اداره علوم قرآن و حدیث و دارالقرآن حرم مطهر صورت گرفته است. بیش از ۸۹ اثر قرآنی و تفسیری توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است و بالغ بر هزار فارغ التحصیل رشته علوم قرآنی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به گسترش و نشر فعالیت های قرآنی در سراسر کشور کمک می کنند.

حجت الاسلام شریعتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تولیت آستان قدس رضوی بر تعمیق برنامه‌های قرآنی تاکید داشته است، به ایجاد مرکز دارالتفسیر در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: این مرکز با هدف توجه به تدبر و تفسیر قرآن و آشنایی مردم با معارف قرآنی در محل مقبره شیخ طوسی به عنوان یکی از مفاخر بزرگ جهان اسلام و صاحب تفسیر مجمع البیان افتتاح می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به بیان گزارشی از فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در حرم مطهر رضوی پرداخت و افزود: برگزاری سلسله جلسات تفسیری و آشنایی با معارف قرآن، معرفی و خوانش و رونمایی از کتاب هایی با مضامین مرتبط با علوم و معارف قرآنی، معرفی مفاخر جهان اسلام در زمینه فعالیت های قرآنی، ایجاد مجموعه مشاوره در زمینه مهارت های قرآنی، پاسخ به سوالات شبهات شبهات قرآنی از جمله این موارد بوده است.

دارالتفسیر حرم مطهر رضوی ۱۸ خرداد افتتاح می‌شود

در ادامه این نشست، حجت الاسلام بخشی قائم مقام معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با بیان این که افزایش سرانه فعالیت های قرآنی در حرم مطهر در دشتور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در راستای همین مسئله، دارالتفسیر شیخ طبرسی حرم مطهر رضوی صبح فردا به حضور آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در محل مقبره شیخ طبرسی افتتاح می شود و این مکان به عنوان کانون فعالیت های تفسیری در حرم مطهری آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، این مرکز همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ آماده ارائه خدمات تفسیری و معارفی قرآن به مخاطبان و متناسب با رده های مختلف سنی خواهد بود.

 

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->