تاکید ایتالیا بر علاقه مندی برای تعمیق روابط با ایران وقوع حادثه امنیتی برای نظامیان صهیونیست در شرق غزه ادارات یزد فردا (دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۴) با ۲ ساعت تأخیر آغاز به کار می‌کنند افراد مسلح به پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه حمله کردند دروغ رژیم صهیونیستی درباره کشف تونل زیر بیمارستان خان‌یونس افشا شد ۸۶۶ نظامی صهیونیست از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به هلاکت رسیدند قانون کاهش ساعت کار بانوان علیرغم تغییر ساعت کاری ادارات باید اجرا شود عراقچی بر حمایت از کاروان‌های ورزشی اعزامی به خارج کشور تاکید کرد یک مقام ایتالیایی با عراقچی دیدار کرد آیت الله علم الهدی: توسعه شعائر غدیر زمینه‌ساز ظهور است| آموزش‌و‌پرورش و شهرداری نقش کلیدی در اجرای برنامه‌ها دارند ادعای رژیم صهیونیستی درباره ترور یک عضو حماس در حومه دمشق پزشکیان به ایلام سفر می‌کند (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) جلسه رای اعتماد به وزیر اقتصاد ۲۶ خرداد برگزار می‌گردد فرش ایرانی کتابخانه سازمان ملل در ژنو به خانه بازگشت وزارت بهداشت فلسطین: بیمارستان‌های غزه محاصره و به مرگ دسته‌جمعی نزدیک شده‌اند وزیر پیشنهادی اقتصاد در نشست شورای معاونان این وزارتخانه شرکت کرد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) آیت‌الله سیستانی انگشترش را به کودک لبنانی مجروح هدیه داد + فیلم حماس: تنها راه برای پایان این جنگ انعقاد یک توافق جامع است وزیر اطلاعات: به‌زودی اسناد به‌دست‌آمده از اسرائیل را منتشر می‌کنیم + فیلم مجمع تشخیص درخصوص تصویب پالرمو بیانیه‌ای صادر کرد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) قطعنامه ضدایرانی غرب نتیجه مثبتی نخواهد داشت اختلاف ترامپ و ماسک به روایت واشنگتن‌پست | هیچ چیز مثل قبل نخواهد شد دیدار سخنگوی دولت و دستیار رئیس‌جمهور با خانواده مرحومه الهه حسین‌نژاد + فیلم اعتراف یک رسانه عبری به ناتوانی اسرائیل | نمی‌توانیم برنامه هسته‌ای ایران را نابود کنیم دولت غزه برای تأمین امنیت در توزیع کمک‌ها اعلام آمادگی کرد نصب پنل‌های خورشیدی در نهاد ریاست جمهوری ایران | قائم پناه: ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات با انرژی خورشیدی تامین خواهد شد یک رسانه عبری: سربازان ما در غزه مثل اردک شکار می‌شوند
سرخط خبرها

موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۸۰۱
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش+ فیلم
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن قرائت گزارش بررسی برنامه‌ها و صلاحیت صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، از موافقت ضمنی کمیسیون متبوعش با تصدی وی در وزارتخانه مذکور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا حاجی‌پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون متبوعش را در رابطه با وزیر پیشنهادی مربوطه به شرح زیر قرائت کرد.

مقدمه:

وزارت آموزش و پرورش بزرگترین، مهمترین و حساس‌ترین وزارتخانه کشور محسوب می‌شود. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه‌ای که در آن بیش از یک میلیون نیروی انستانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می‌باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن، بر همگان تکلیف و معین شده است، بطوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارات جران ناپذیر بر کشور خواهد داشت. مدیریت آموزش و پرورش کشور باید موقعیت بسیار حساس فعلی این وزارتخانه را درک نموده و هماهنگ با سایر بخش‌ها و دستگاه‌های نظام، تحول گرایی و اصلاح بهینه را متناسب با شرایط جدید اجرایی نماید.

در همین راستا، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برحسب وظیه، با دقت و جدیت، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می‌گردد.

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

پیرو استعلام به عمل آمده از سوی این کمیسیون، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره ۳۸۱۸۲ مورخ ۰۳/۰۳/۱۴۰۲، مدرک کارشناسی جناب آقای دکتر صحرایی در مقطع کارشناسی دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل ۷۴/۱۸ و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان در رشته زبان‌شناسی همگانی با معدل ۱۰/۱۹ و ۴۸/۱۹ از دانشگاه علامه طباطبایی را تأیید نمود.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

در جلسه کمیسیون، انتقادات ایشان از وضعیت موجود در قالب ۵ چالش مهم بیان شد:

۱ - فقدان عزم ملی برای تحول در نظام حکمرانی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن

۲ - کمی توجهی به ارتقای کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش

۳ - ضعف در بهره وری زیرساخت‌های فیزیکی و تجهیزات آموزشی

۴ - ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه‌های آموزشی و تربیتی

۵ - نابرابر بودن فرصت‌های آموزشی

با توجه به اینکه خود ایشان چالش اول آموزش و پرورش کشور را در ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش برشمردند، اعضای کمیسیون از ایشان ارائه راهکار‌های واقعی برای اصلاح و تحول این و ضعیت و نحوه جلب همکاری و هماهنگ نمودن دیگر بخش‌ها و دستگاه‌های کشور با وزارت آموزش و پرورش را خواستند، چرا که بدون هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان اداری و ا ستخدامی و سازمان برنامه و بودجه، اجرایی شدن برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش محتمل نخواهد بود.

ادامه گزارش کمیسیون آموزش را  اینجا بخوانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->