وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

نخستین رویداد ملی ایده پردازی «سقاخونه» به کار خود پایان داد

  • کد خبر: ۱۶۶۹۸۴
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
نخستین رویداد ملی ایده پردازی «سقاخونه» به کار خود پایان داد
مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی ایده پردازی «سقاخونه» عصر امروز و با معرفی افراد برتر در مشهد برگزار شد.

به گزاش شهرآرانیوز، مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی ایده پردازی «سقاخونه» عصر امروز و با معرفی افراد برتر در مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که جمعی از مدیران شهری و مسئولان عتبات شهرهای مشهد، قم و شیراز حضور داشتند، «سید سعیدرضا منتظری» رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان این که مسئله محوری از دغدغه های مهم دستگاه های اجرایی و مدیران بنیاد ملی نخبگان است خاطرنشان کرد: رویکرد جدید بنیاد نخبگان ، مردمی سازی است. به گونه ای که مسائل با مردم مطرح شود و از ایده ها و خلاقیت های مردم استفاده کنیم. این ایده های خلاقانه می تواند مشکلات بسیاری را از جامعه شهری و کشوری حل کند.

وی افزود: طرح هایی که در قالب مسئله محور قرار بگیرد، مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار خواهد گرفت.

منتظری در ادامه گفت: پیشنهاد می کنم این رویداد را با قدرت بیشتر و با در نظر گرفتن مسئله خاصی که مورد دغدغه مدیران شهری شهرهای زیارتی است، ادامه دهیم تا در قالب آن به یک محصول عملیاتی برسیم. شهرداری بدون توجه به نوآوری نمی تواند ماموریت خود را به انجام برساند.

در ادامه این مراسم «مهدی ناصحی» عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان این که مسئله «زیارت» به دلیل هدف معنوی آن، یکی از امور بسیار مهم در روابط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و عقیدتی تشیع به حساب می آید، اظهار کرد: سال هاست که شهرهای زیارتی به واسطه همین امر زیارت، مقصد زائران بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس ایده های انسان ها و نوآوری های آنها، دنیا در حال پیشرفت است و امر زیارت هم از این قاعده مستثنی نیست. لذا مدیریت شهری مشهد در دوره ششم تلاش کرد با دعوت از نخبگان فعال در امر زیارت از نقاط مختلف کشور، ایده های نوآورانه آنها را جمع آوری کند و در قالب رویداد «سقاخونه» این ایده ها را به اشتراک بگذارد.

ناصحی با اشاره به خدمات شهرداری مشهد به زانران و مجاوران خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۶ خدمت به مردم ارائه می‌کنیم که ۴۷ مورد از آن، به صورت مستقیم و بدون واسطه ارائه می‌شود. اگر نوآوری مورد توجه شهرداری نباشد، با این حجم از خدمت، نمی‌تواند آنگونه که شایسته است مامویت خود را به انجام برساند.

گفتنی است در روز پایانی رویداد «سقاخونه» ۲۷ ایده پرداز منتخب بخش پایانی از جمع ۴۰۰ ایده پرداز حاضر در جشنواره، تجربیات و ایده‌های خود را برای حاضران و اعضای هیات داوران تبیین کردند و در نهایت، هیات داوران ۳ ایده را به عنوان منتخب و ۲ ایده را به عنوان شایسته تقدیر معرفی کرد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->