ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟
سرخط خبرها

اردوغان پس از پیروزی در انتخابات، وعده داد

  • کد خبر: ۱۶۷۰۳۰
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
اردوغان پس از پیروزی در انتخابات، وعده داد
رئیس جمهور منتخب ترکیه از رسیدگی به مشکلات اقتصادی، بازسازی مناطق زلزه زده و برقراری کمربند امنیتی در منطقه و جهان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «رجب طیب اردوغان» که بار دیگر به عنوان رئیس جمهور ترکیه انتخاب شده، طی سخنرانی در یک مجمع اقتصادی در شهر «آنکارا» پایتخت این کشور مدعی شد که قصد دارد «کمربند امنیت و صلح» در سراسر جهان برقرار کند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی آر‌ تی» اردوغان در هفتاد و نهمین مجمع عمومی اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های کالای ترکیه در شهر آنکارا گفت: «هدف ما ایجاد کمربند امنیت و صلح از اروپا تا دریای سیاه، از قفقاز و خاورمیانه تا شمال آفریقا است.»

اردوغان همچنین قول داد که در اسرع وقت مشکل روادید اتحادیه اروپا برای ترکیه را حل خواهند کرد.وی از  بازسازی مناطق زلزله زده و رسیدگی به موضوعات اقتصادی به عنوان  اولویت اصلی دولت خود سخن گفت.

یک مقام سازمان ملل متحد اخیرا گفت میزان خسارات وارد‌شده در اثر زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است.  این زمین‌‌لرزه ترکیه و سوریه را لرزاند  و جان بیش از ۵۰ هزار نفر در هر دو کشور را گرفت. بانک جهانی نیز میزان خسارت این زلزله برای ترکیه را حدود ۳۴.۲ میلیون دلار برآورد کرد.

بر اساس داده‌های بانک مرکزی ترکیه، نرخ رسمی تورم همچنان بالاست  و همچنین نرخ بیکاری ۱۰ درصد است.

اردوغان در ادامه سخنان خود گفت: «دموکراسی ترکیه و ملت ترکیه در ماراتن انتخابات پیروز شدند. ترکیه یکی از مهم‌ترین فرآیندهای انتخاباتی در تاریخ خود با موفقیت به پایان رساند.»

اردوغان روز یکشنبه با کسب ۵۴.۱۴ درصد آرا رقیب خود «کمال قلیچداراوغلو» در دور دوم انتخابات ترکیه شکست داد و بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور ترکیه انتخاب شد.در دور نخست انتخابات اردوغان توانست ۴۹.۵۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. در همین حال، ۴۴.۸۸ درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات، به قلیچدار اوغلو، نامزد ائتلاف ملت رأی دادند. 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->