فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش استانداری فارس به حواشی حافظیه شیراز

  • کد خبر: ۱۶۸۱۴۸
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
واکنش استانداری فارس به حواشی حافظیه شیراز
اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس با توجه به مباحث پیش آمده در خصوص مسئله حافظیه شیراز در راستای تنویر افکار عمومی و رفع شبهات متنی به شرح زیر منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز،  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس با توجه به مباحث پیش آمده در خصوص مسئله حافظیه شیراز در راستای تنویر افکار عمومی و رفع شبهات متنی به شرح زیر منتشر کرد: پیرو اتفاقات اخیر ایجاد شده در خصوص مسئله حافظیه شیراز و مطالب منتشر شده، در راستای پاسخگویی به سوالات مخاطبان، موارد ذیل به منظور تنویر افکار عمومی و رفع شبهات منتشر و به استحضار مردم شریف می‌رسد:

۱- شیراز دارالعلم فارس و مهد تمدن کهن ایرانی و پایتخت بزرگ ایران در دوره‌های مختلف تاریخی، دارای فرهنگی اصیل، مردمانی نجیب و سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی است که ضرورت دارد وجوه مختلف تمدنی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهر و استان حفظ و مورد احترام میهمانان قرار گیرد و مسئولان در حفظ و تکریم شئون استان اهتمام داشته باشند.

۲- فیلم منتشر شده نه منطبق با فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی ما بود و نه در شرایط کنونی جامعه امری عادی بود. تلاش هنجارشکنان برای تغییر فضای دل انگیز، عرفانی و آرام حافظیه که در مناسبت‌های ملی و مذهبی پذیرای اقشار مختلف مردم با هر فکر و عقیده‌ای در کنار هم است، بر کسی پوشیده نیست و تمرکز رسانه‌های بیگانه و حرکت‌های مختلف برخی افراد معلوم الحال؛ حوادث قبح شکنی و عفت زدایی جریان جشن‌های ۲۵۰۰ ساله و تکرار جهت زمینه سازی آن را به ذهن متبادر می‌سازد.

۳- همواره امنیت روحی ـ روانی و اخلاقی و توجه به شرایط فرهنگی هر منطقه و بوم گردشگری، عامل جذب توریست و گردشگر می‌باشد؛ لذا انتظار ایجاد فضایی منضبط، امن، آرام و فرهنگی ضرورتی است که مورد مطالبه اکثریت مراجعین به حافظیه و دیگر اماکن تاریخی است. استفاده از محیط زیبای اماکن تاریخی و بهره مندی از آثار آن در همه جای دنیا اصول مشخصی دارد و هیچگاه این محل ها، محل التقاط فرهنگی نمی‌شود و وظیفه متولی و حاکمیت حفظ شرایط مناسب و عمل به مقررات کشور است.

۴- در کشور جمهوری اسلامی دستگاه قضایی دارای استقلال در تصمیم و اجرای حکم است و بر همگان تمکین از احکام قضایی فرض است؛ در ماجرای حافظیه اصرار مدیریت ارشد استان عدم بازداشت مدیرکل محترم میراث فرهنگی و گردشگری فارس و حفظ حرمت ایشان بود که مورد قبول دستگاه محترم قضایی نیز قرار گرفت و هر صاحب کمترین اطلاعی از قوانین کشور می‌داند که اصولاً قوه مجریه و مدیریت اجرایی ارشد استان نمی‌تواند حکم بازداشت احدی یا ممنوع الکار شدن فردی را صادر کند.

۵- ساعاتی پس از آغاز تحقیقات در مورد حواشی موضوع حافظیه، برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر دستگیری مدیرکل میراث فرهنگی استان را منتشر ساختند که این برخلاف واقعیت بود. استاندار فارس در مصاحبه‌ای تنها خبر رسیدگی قضایی به پرونده و متن ابلاغیه قضایی را به عنوان روایت اول، اعلام کرد تا امکان سوء استفاده و خبرسازی‌های دیگری که سناریو پردازان، آن را آغاز کرده بودند، فراهم نگردد.

۶- اگرچه عملکرد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس و سایردستگاه‌ها همواره تحت نظارت و ارزیابی استانداری و دستگاه‌های حاکمیتی است و با هرگونه اختلال یا کم کاری و قصور و تقصیر به صورت قانونی برخورد می‌شود؛ اما شیوه عملکرد تیم مدیریتی استان، حفظ حرمت افراد، توجه به سوابق و عملکرد قبل و حاضرو حمایت از مدیران توانمند و کوشاست و در این گونه موارد، هیچ نوع رفتار خلاف شرع و اخلاق اسلامی انجام نمی‌گیرد.

۷- لازم است علاقه‌مندان و اصحاب محترم رسانه که همواره آبادانی و آرامش استان، آرمان آنان است، با روایت دقیق و منصفانه حوادث و تحقیق در مورد مسائل مطرح شده؛ اطلاعات خود را از منابع اصلی و رسمی دریافت نمایند تا ضمن قرار گرفتن در جریان صحیح و دقیق اطلاعات، با نگاه منصفانه و نقادانه خود عامل پیشرفت استان باشند.

۸- همگان اطمینان داشته باشند مدیریت استان فارس به تأسی از فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی خود را متعهد به رفع مشکلات اقتصادی استان می‌داند و تلاش در جهت توسعه و آبادانی و اشتغال را اولویت اصلی خود قرار داده است. همچنین دفاع از امنیت اعتقادی و اخلاقی جامعه مسلمان ایرانی نیز از وظائف غیر قابل انکار خود قلمداد می‌نماید.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->