اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

برنامه‌ریزی برای حضور ۱۰ هزار زوج در برنامه‌های باشگاه اجتماعی همسران مشهدی

  • کد خبر: ۱۶۸۳۵۱
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
برنامه‌ریزی برای حضور ۱۰ هزار زوج در برنامه‌های باشگاه اجتماعی همسران مشهدی
رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: برنامه‌های باشگاه بعد از سال ۹۴-۹۵ با تغییر مدیریتی و به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد. سال گذشته ۶۰۰۰ نفر شرکت کردند، امسال نیز هدفگذاری کردیم تا در خدمت ۱۰ هزار زوج باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین باغگلی امروز، ۱۹ خردادماه، در آیین افتتاحیه برنامه‌های سال جاری باشگاه اجتماعی همسران مشهدی که در سالن همایش‌های شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: اگر روند طبیعی مانند گذشته ادامه پیدا کند، انتظار می‌رود یک‌سوم از زوجینی که الان در سالن هستند در سه سال پیش رو از هم طلاق بگیرند.

وی افزود: بسیاری از زوجین جوان وقتی این را می‌شنیدند فکر می‌کردند این موضوع شامل حالشان نمی‌شود، اما آمار نشان می‌دهد میزان طلاق در جامعه ما به خصوص مشهد بالا است. از هر ۱۰ ازدواج سه یا چهار مورد طلاق داریم و بیشتر طلاق‌ها متعلق به سه سال اول زندگی است. مطالعات مختلفی انجام شده که چرا آمار طلاق افزایش یافته است؟ بیشترین آسیبی که زوجین جوان می‌بینند از عدم آگاهی لازم از رابطه زناشویی است. جامعه آنگونه که باید ما را برای زندگی آماده نکرده است.

باغگلی گفت: مداخله‌هایی که ما در حوزه آموزش‌های مهارت‌های زندگی داریم به این دلیل که مخطبان آن بیشتر بانوان هستند، باز هم حل‌کننده مسائل ما نبوده است. باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای می‌کردیم تا این مسئله را حل کنیم. گرفتاری‌های زندگی زیاد است، بنابراین انتظار شرکت هر روزه در برنامه‌ها نیست پس باید خودمان را با امکانات آن‌ها هماهنگ کنیم. نسل جوان نیز چندان حوصله شنیدن ندارد و با کلاس‌های رسمی نمی‌توان محتوا‌ها را منتقل کرد. سال اول زندگی زوجین خیلی تمایل دارند با هم باشند.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: این موارد ما را به اینجا رساند بسته‌ای تحت عنوان باهم آماده کنیم و این هدیه ویژه شهرداری مشهد به زوجین جوان باشد. دوره اول ۳۰۰۰ و دوره دوم ۶۰۰۰ زوج در این برنامه‌ها شرکت کردند. این مسیر را ادامه دادیم. سال اول تمام و این سوال مطرح شد که این باشگاه چقدر اثر داشته است؟

وی اضافه کرد: قرار بود پنج باور ارتباطی را در ذهن زوجین بارور کنیم. سال دوم تصمیم گرفتیم کار پژوهشی انجام دهیم. زوجین در بین پنج باور، در یک باور مشکلی نداشتند، اما در چهار باور دیگر مسئله داشتند که با آموزش‌ها سه باور را حل کردیم. یکی از باور‌های غلط زوجین این است که وقتی دو نفر یکدیگر را دوست دارند اگر دعوا کنند اساس و بنیان زندگی آن‌ها دچار چالش می‌شود. این باور غلط بوده، باور درست این است هر دو نفر در دوره زندگی طولانی برای اینکه در جزیی‌ترین مسائل به تفاهم برسند، درگیری طبیعی است.

باغگلی بیان کرد: ما مردان دنیای پیچیده زنان را به خوبی نمی‌شناسیم و تا زمانی که به خوبی نشناسیم نمی‌توانیم ارتباط برقرار کنیم. زنان نیز دنیای ساده و بسیط مردان را به خوبی نمی‌شناسند. همه اینجا هستیم تا در آغاز زندگی مشترک باور‌های اولیه زندگی را اصلاح کنیم. زوجینی که در این باشگاه شرکت کردند گزارش دادند در مورد مسائل زیادی فکر می‌کردند بدیهی است، اما با آموزش‌ها متوجه شدند بدیهی نبوده است. برنامه‌های باشگاه بعد از سال ۹۴-۹۵ با تغییر مدیریتی و به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد. سال گذشته ۶۰۰۰ نفر شرکت کردند، امسال نیز هدفگذاری کردیم تا در خدمت ۱۰ هزار زوج باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->