هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۵ آبان ۱۴۰۳) طرح «طاهرین»، الگویی برای سبک زندگی معنوی و اصلاح نگرش شهروندان مشهدی | فعالیت ۲۰۰ داوطلب در این طرح توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳) درباره کوچه «مسجد رانندگان» در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد | حکایت «رانندگان» و کوچه‌ای پشت چهنو اجرای ۶۱۷ پروژه طی سه سال در منطقه پنج شهرداری مشهد شهردار مشهد: برای تمام حوزه‌های کلان مشهد پروژه داریم اختصاص زمین صدهکتاری برای زندان جدید مشهد | شهردار مشهد از انتقال زندان به خارج شهر خبر داد هشدار زرد مدیریت بحران استان خراسان رضوی | بارش های رگباری و کاهش محسوس دما تا آخر هفته توسعه گردشگری پایدار مشهد با ثبت میراث ناملموس فرهنگی تعریف ۴۵ پروژه محوری برای سال پایانی شورای ششم مشهد جزئیات اجرای طرح پیشخان زیارت | امکان جلوه‌نمایی رضوی در ۲ هزار نقطه مشهد آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عضو جدید شورای اسلامی شهر مشهد: به‌ سرانجام رساندن پروژه‌های قدیمی در اولویت است

  • کد خبر: ۱۷۰۰۸۲
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
عضو جدید شورای اسلامی شهر مشهد: به‌ سرانجام رساندن پروژه‌های قدیمی در اولویت است
مجید نژادحسین برنامه‌های خود را با ۳ محور حوزه عمران، حاشیه شهر و کاهش مشکلات ساختاری تشریح کرد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ در هشتادمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که هشتم خردادماه برگزار شد، اعضای شورای‌شهر با استعفای غلامحسین صاحبی از شورا برای شرکت در انتخابات مجلس موافقت کردند و حدود یک هفته بعد هم با نامه فرمانداری، مجید نژاد‌حسین که نخستین عضو علی‌البدل فهرست منتخبان شورای ششم شهر بود، جایگزین رئیس سابق کمیسیون ویژه حاشیه شهر شد.

نژادحسین در همان روز‌های ابتدایی آغاز به کار مدیریت شهری جدید، به عنوان شهردار منطقه ۴ منصوب شد و حدود یک‌سال‌واندی در این منطقه حاشیه شهر مشهد کار کرد و در کنار سروسامان دادن به اوضاع درآمدی این منطقه و اجرای پروژه‌های روی زمین مانده، باعث و بانی تعریف و اجرای پروژه‌هایی شد که زمینه‌ساز تغییر چهره کنونی برخی از محلات حاشیه شهر منطقه ۴ است.

این عضو جدید شورای ششم با حکم شهردار مشهد حدود شش‌ماه هم به عنوان شهردار منطقه یک کار کرد و حالا با تجربه کار در دو منطقه کمتر برخوردار و برخوردار، وارد پارلمان شهری مشهد شده است و می‌گوید که همین تجربه دو ساله مدیریت در بدنه شهرداری باعث شده است تا با برخی محدودیت‌ها و معذوریت‌های مدیریت شهری که اجازه کار از مدیران و کارشناسان را می‌گیرد بیش از پیش آشنا شود و در نقش سیاست‌گذار شهری در شورا برای رفع آن‌ها قدم بردارد تا کارِ مردم راحت‌تر در شهرداری پیگیری شود و به ثمر بنشیند.

در ۲ فضای متفاوت کار کرده‌ام

مجید نژادحسین در گفتگو با شهرآرا با اشاره به فعالیت دو‌ساله در بدنه مدیریتی شهرداری گفت: در دو سال اخیر، شهردار ضعیف‌ترین و محروم‌ترین منطقه از نظر درآمدی و زیرساختی و البته در ادامه خدمت در شهرداری، شهردار یکی از مناطق مرفه شهر و قوی‌ترین منطقه شهرداری از نظر درآمدی بودم. حضور در این مناطق که دو فضای کاملا متفاوت با هم را دارند، دید خوبی از مسائل و مشکلات شهری به من داده است.

وی ادامه داد: مناطق حاشیه شهر مثل منطقه ۴ به لحاظ عمرانی و خدماتی محروم هستند و باید در این حوزه تقویت شوند و در مناطق برخوردارتر مثل منطقه‌یک هم مسائل و مشکلات درآمدی وجود دارد و مواردی که مربوط به طرح‌های تفصیلی است که باید حل‌وفصل شود تا سرمایه‌گذاران و سازندگان با آسودگی‌خاطر به سمت سرمایه‌گذاری در این مناطق بیایند.

محدودیت‌های کارشناسان و مدیران شهری باید حل شود

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه برخی از محدودیت‌ها در شهرداری کار را برای مدیران سخت کرده است تأکید کرد: بعضی از مدیران و کارشناسان شهری با محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی روبه‌رو هستند که باعث شده نتوانند با آرامش‌خاطر سراغ تعریف پروژه و کار کردن برای مردم بروند.

یکی از رویکرد‌هایی که من به‌طورقطع در شورای شهر پیگیری خواهم کرد؛ رفع همین موارد است که درخواست بخش زیادی از بدنه کارشناسی و مدیریتی شهرداری است و خودم در تجربه دوساله مدیریت در دو منطقه با آن‌ها رو‌به‌رو و درگیر بودم. با رفع این موارد دغدغه فکری از روی نیرو‌ها برداشته می‌شود و با خیال راحت‌تری سراغ کار برای مردم می‌روند. حل‌وفصل این محدودیت‌ها در نهادی مثل شورای شهر که کار سیاست‌گذاری انجام می‌دهد، باعث می‌شود فرایند‌ها تسهیل و کار مردم راحت‌تر انجام شود.

کار در کمیسیون‌های عمرانی و اجرایی

نژادحسین در پاسخ به این سؤال که قرار است در کدام کمیسیون‌های شورای‌شهر مشغول به کار شود توضیح داد: با توجه به سابقه کاری و رشته تحصیلی‌ام به‌طور قطع برای عضویت و کار در کمیسیون‌های عمران، معماری و شهرسازی، حاشیه شهر و خدمات‌شهری اقدام خواهم کرد.

از پیگیری برای اجرای پروژه‌های رسوب‌کرده تا لزوم اتمام مطالعات پروژه‌های شهری

این عضو شورای ششم در ادامه از سیاست‌ها و اهداف عمرانی صحبت کرد که قرار است در این دو سال در شورای شهر مشهد پیگیری کند و با تأکید بر فعال کردن دوباره پروژه‌های رسوب‌کرده در مجموعه عمران شهرداری گفت: من دو سیاست را در حوزه عمران شهری در شورا دنبال خواهم کرد، یکی پیگیری و رفع مشکلات پروژه‌هایی که سال‌هاست در معاونت عمران رسوب کرده است. مشکل بسیاری از این پروژه‌ها با یک مذاکره و پیگیری ساده حل می‌شود و می‌توان دوباره آن‌ها را فعال کرد. شاید تعداد زیادی از این پروژه‌ها کوچک باشند، اما اثرگذاری بسیار بالایی دارند.

وی افزود: دومین کار ویژه‌ای که خواهم کرد؛ مسئله مطالعات و اجرای بی‌نقص پروژه‌های بزرگ شهری است. این پروژه‌ها باید قبل از آغاز به صورت کامل بررسی شوند و همه مطالعات، رفع معارض و اقدامات زیرساختی انجام و حتی برنامه زمان‌بندی تهیه و بعد پروژه آغاز شود. نه اینکه پروژه‌ای شروع و کار به قول معروف زخمی شود و بعد از آن تازه به فکر رفع معارضات و... باشیم که هم باعث طولانی شدن پروژه می‌شود و هم خارج شدن آن از حیز انتفاع.

شورای شهر باید حلقه واسط میان مردم و مدیریت شهری باشد

نژادحسین با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی و میانجی‌گری شورای شهر در ایجاد هم‌گرایی میان شهرداری و مردم برای تعریف پروژه‌های شهری تصریح کرد: در حاشیه شهر به پروژه‌های زیرساختی نیاز جدی داریم که بعضی از آن‌ها را مردم به خوبی شناسایی کرده‌اند و کم‌وبیش در قالب پروژه‌های زودبازده اجرا شده و می‌شود، اما اجرای بعضی دیگر از پروژه‌ها به خردجمعی میان شهروندان و مدیریت شهری نیاز دارد.

اینکه صرفا مدیریت شهری روی اجرای یک پروژه اصرار کند یا برعکس آن شهروندان روی تعریف پروژه‌ای مٌصر باشند درست نیست، این دو می‌توانند با هم صحبت و مذاکره کنند تا پروژه‌ای براساس نیاز مردم تعریف و اجرایی شود و شورای شهر می‌تواند حلقه واسطه‌ای میان این دو باشد تا این هم‌گرایی اتفاق بیفتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->