سرخط خبرها

تشرف ۷۸۰ هزار زائر حج تمتع به مسجدالنبی (ص) تا امروز (۳۱ خرداد)

  • کد خبر: ۱۷۰۴۵۵
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
تشرف ۷۸۰ هزار زائر حج تمتع به مسجدالنبی (ص) تا امروز (۳۱ خرداد)
امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که تاکنون ۷۸۰ هزار نفر از این زائران پس از ورود به مدینه منوره، به زیارت مسجدالنبی (ص) مشرف شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از ۱۶۰ کشور دنیا به حج تمتع مشرف می‌شوند. پنج فرودگاه عربستان نیز برای پذیرش زائران فعالیت می‌کنند که بیشتر زائران خارجی از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده وارد سرزمین وحی شده‌اند. کشور‌های مختلف که سهمیه بالایی در حج تمتع دارند، برای مدیریت تعداد زائران، کاروان‌های مدینه اول و مدینه دوم دارند.

بر اساس اعلام سعودی‌ها، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر حج تمتع، تاکنون به سرزمین وحی اعزام شده‌اند که ۷۸۰ هزار نفر از آن‌ها از طریق فرودگاه مدینه وارد شده و به زیارت مسجدالنبی (ص) تشرف یافتند. روند پذیرش زائران کشور‌های مختلف ادامه دارد و برخی از کشور‌ها با سهمیه محدود، در حال اعزام زائران خود به سرزمین وحی هستند.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که بیش از نیمی از زائران در قالب کاروان مدینه اول وارد سرزمین وحی شده‌اند. در روز‌های گذشته اعزام ایرانیان به مدینه متوقف شد.

البته اعزام زائران در قالب کاروان مدینه دوم از طریق فرودگاه جده ادامه دارد. این زائران پس از انجام مناسک حج تمتع عازم مدینه منوره خواهند شد. تاکنون بیش از ۹۵ درصد زائران کشورمان وارد سرزمین وحی شده‌اند.

منبع: فارس

 


بیشتر بخوانید:

ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر حج تمتع به مسجدالحرام

نماز دهه اول ذی الحجه چگونه خوانده می‌شود؟ | نمازی که خواندن آن ثواب اعمال حج را دارد

عربستان، امروز را اول ذی‌الحجه اعلام کرد (۲۹ خرداد)


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->