شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نماز دهه اول ذی الحجه چگونه خوانده می‌شود؟ | نمازی که خواندن آن ثواب اعمال حج را دارد

  • کد خبر: ۱۷۰۱۳۸
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
نماز دهه اول ذی الحجه چگونه خوانده می‌شود؟ | نمازی که خواندن آن ثواب اعمال حج را دارد
خواندن نماز دهه اول ذی‌الحجه کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد و به حسب احادیث و روایات متواتر کسی که آن را بجای آورد در ثواب همه‌ی حاجیان شریک می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، فردا اول ماه مبارک ذی الحجة است که دهه اول آن، دارای فضیلت و شرافت زیادی است، و عبادت، در این ایام اجر و پاداش عظیمی دارد. یکی از اعمالی که تمام بزرگان و علما و فقهای جلیل القدر، در ده شب اول این ماه عزیز اهتمام زیادی به آن داشته اند؛ خواندن دو رکعت نماز در بین نماز‌های مغرب و عشاء است که معروف به «نماز و واعدنا» می‌باشد.

 نماز دهه اول ذی الحجه از نماز‌های مستحب است که توصیه شده در ده شب اول ماه ذی الحجه خوانده شود. در این نماز بعد از سوره اخلاص باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف نیز خوانده شود. به این نماز، «نماز و واعدنا» نیز گفته می‌شود. بنا بر حدیث نقل شده از امام باقر (ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد.

 خواندن این نماز کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد و به حسب احادیث و روایات صحیح و معتبر و متواتر کسی که آنرا بجای آورد در ثواب همه‌ی حاجیان شریک می‌گردد، بدون این که از ثواب آنان چیزی کاسته شود.

 

کیفیت خواندن نماز «و واعدنا»

«مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد، سوره توحید و سپس آیه ۱۴۲ از سوره شریفه الأعراف را میخواند:

«وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنا‌ها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین»

کسانیکه این آیه را حفظ نیستند می‌توانند از روی قرآن و یا یادداشت بخوانند.


بیشتر بخوانید:

تأثیر نماز در زندگی انسان

 


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->