حضور سفیر عربستان در تهران در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای اصفهان شکوه یک انقلاب و تغییر دنیا اطلاع‌رسانی صادقانه باعث افزایش تعداد رأی‌دهندگان شده است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج: جمهوری اسلامی در پشتیبانی از فلسطین منتظر کسی نماند و نمی‌ماند | حج امسال، حج برائت است لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط بین ایران و تونس را بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
سرخط خبرها

روایت سردار رادان از حمله اشرار مسلح به برجک مرزی و نحوه شهادت مرزبانان+ فیلم

  • کد خبر: ۱۷۱۰۵۸
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
روایت سردار رادان از حمله اشرار مسلح به برجک مرزی و نحوه شهادت مرزبانان+ فیلم
فرمانده کل انتظامی کشور روایتی از حمله اشرار مسلح به برجک مرزی و نحوه شهادت مرزبانان مطرح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار احمدرضا رادان در آیین نکوداشت شهدای سال ۱۴۰۲ فراجا (به صورت برخط در کلیه یگان‌های سراسری کشور) در جمع خانواده شهدا اظهار داشت: مقدم خانواده شهدای سال ۱۴۰۲، خانواده ۲۰ شهید عرصه نظم و امنیت، خانواده شهدای مرزبانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، خانواده شهدای انتظامی، فرزندان عزیزشان، همسران مهربانشان، پدر و مادران فداکارشان، خواهران و برادران عزیزشان را گرامی می‌داریم که در این آیین نکوداشت شرف حضور دارند.

وی با تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) یادآور شد: فرماندهی انتظامی مفتخر است برای تامین امنیت، آرامش و آسایش مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران، مشتاقانه امنیت و آسایش خود را فدای مردم می‌کند و در نهایت باگذشت از جان خود و رنگین کردن مسیر امنیت با خون خود، آسایش مردم را تامین کند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه شهدا در مسیر و مکتب آقا ابا عبدالله الحسین (ع) قرار گرفتند، افزود: شهدا در مسیر امنیت جان شیرین خود را فدا کردند و امروز در خدمت ۲۰ خانواده شهدای عرصه نظم و امنیت سال ۱۴۰۲ هستیم که نماد ایثار و افتخار می‌باشند. خون این شهدا در مسیر امنیت قرار گرفت و مسیر مبارزه با قانون شکنان، هنجارشکنان و مردم ستیزان را روشن و آماده کردند.

سردار رادان گفت: چراغی که این ۲۰ شهید و همه شهدای انتظامی روشن کردند در حقیقت توشه‌ای برای همه رزمندگان امروز انتظامی شد که با این نور و چراغ مسیر، پرافتخار دوستان و همرزمانشان را ادامه دهند. ان شاء الله به دعای خیر خانواده شهدا، ما هم در مسیر خدمت به شرف شهادت نائل و در فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدای برجک مزه سر عنوان کرد: این شهدا از لحظه خدمت تا شهادت، حماسه داشتند و امروز در محل درگیری و برجک مزه سر یادمانی به یاد حماسه آفرینی این غیورمردان داریم و از حماسه‌ای یاد می‌کنیم که یکی از جلوه‌های ویژه فرزندان غیور ما است.

سردار رادان توضیح داد: در درگیری برجک مزه سر، ده‌ها نفر سرپا مسلح، به این برجک مرزی که در صفر مرزی برای امنیت و آرامش مردم مستقر بود، حمله کردند و این برجک توسط این افراد سرپا مسلح محاصره شد و بسیار تلاش کردند که رزمندگان ما را به تسلیم وادار کنند و اعلام کردند که اسیر و تسلیم شوید تا زنده بمانید، اما فرزندان ما در جواب آن‌ها با "نه"، مقاومتی جانانه، مردانه و دلاورانه را رقم زدند.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: اطلاعاتی کاملا موثق مبنی بر این است که در این مبارزه این افراد مسلح که تلاش می‌کردند که خودشان را به برجک برسانند از فرماندهان خود خواسته بودند که کاری کنند که از آتش مقاومت رزمندگان ما خلاص شوند. بچه‌های ما اینگونه در برابر دشمن جنگیدند و حماسه‌ای به یاد ماندنی آفریدن و امروز در محل شهادت آن‌ها یادبودی است که تا همیشه همیشه اعلام داریم "مقاومت همانا پیروز است".

سردار رادان با تاکید بر اینکه از مرز تا به عمق کشور، رشادت و شهادت همچنان باقی است، به تشریح دلاورمردی‌های مرزبانان و نیرو‌های پلیس در مصاف با تروریست ها، قاچاقچیان مواد مخدر، قانون شکنان و بدخواهان امنیت پرداخت و با یادی از شهیدان "شهرکی"، "قنبری" و سایر شهدایی که برای امنیت و آرامش حماسه آفریدند مطرح کرد: این از افتخارات خانواده بزرگ انتظامی است که همچنان در باغ شهادت به روی مشتاقان باز است.

وی گفت: امروز هم همه ما اعلام می‌کنیم، با شهدا عهد می‌بندیم که همان‌گونه در ابتدا با مردم عهد بستیم؛ برخورد مقتدرانه با افراد امنیت ستان را انجام دهیم، مقتدر و قانون‌مند در برابر هنجارگریزان ایجاد هراس کنیم و اجازه نخواهیم داد کسی از روی قانون و مامور قانون عبور کند، که اگر چنین کند، حتما به حکم قانون از آن عبور می‌کنیم و در جهت امنیت و آرامش مردم به این عمل معتقدیم.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: قرار نیست عده‌ای هنجارشکن، بتوانند ارزش‌های دینی و امنیت مردم را به‌سخره بگیرند. همه ما عهدمان را با شهدا تجدید می‌کنیم که هرگز نخواهیم گذاشت خون شما هدر شود و در فردای قیامت شرمنده شما باشیم؛ عمل به قانون را در برابر مردم مهربانانه و در برابر قانون‌شکنان و قانون‌ستیزان مقتدرانه، شجاعانه و استوار دنبال می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز آیین نکوداشت شهدا سال ۱۴۰۲ فراجا با حضور ۲۰ خانواده شهید، احمد وحیدی؛ وزیر کشور، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی کشور و برخی مقامات لشکری و کشوری در ستاد فراجا برگزار شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->