تداوم جولان تبریزی‌ها در نقل و انتقالات | غلامی شاگرد اسکوچیچ می‌شود جانشین بیرو از آمریکا می‌آید؟ تیپ جدید سیمئونه در مادرید نتیجه و ویدئو خلاصه بازی اسپانیا و مصر در فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس | ماتادور‌ها صدرنشینی را واگذار کردند تست پزشکی استقلال تکلیف کاکوتای پرآوازه را روشن می‌کند مهسا جاور عذرخواهی کرد | لباس‌های کاروان ایران در شأن ما نبود + ویدئو جباری: وی‌ای آر باشد، خیال استقلال راحت است فوتسالیست مشهدی زیر تیغ جراحان نتیجه فینال والیبال آسیا ۲۰۲۴ بین ایران و کره جنوبی | یوز‌های جوان ایرانی بر بام والیبال آسیا برنامه روز پنجم ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (چهاشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | رقابت ۶ ورزشکار در ۴ رشته نتایج روز چهارم ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳) | روز بد کاروان ایران بیرانوند هم از المپیک حذف شد | جوان‌ترین ورزشکار ایران بیست و چهارم شد مجلل به انتقادات واکنش نشان داد | مگر امکانات من مانند آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بود؟ آرنولد به رئال مادرید نزدیک شد سعید صادقی در راه فولاد؟ ستاره جوان پرسپولیس ساز جدایی کوک کرد کایسری جواب نامه‌های استقلال را نمی‌دهد رونمایی از قرارداد نجومی دراگان اسکوچیچ در تراکتور تاریخ و ساعت بازی دوستانه بارسلونا و منچسترسیتی | جدال غول‌ها در آمریکا
سرخط خبرها
درخشش در تالار آزادی

آویژه صنعت با پیروزی برابر مهرام تهران به رتبه چهارم جدول صعود کرد

  • کد خبر: ۱۷۱۳۸
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
آویژه صنعت با پیروزی برابر مهرام تهران به رتبه چهارم جدول صعود کرد
آویژه صنعت با این پیروزی، چهل‌ودوامتیازی شد و با کنار گذاشتن نام‌های بزرگی، چون شیمیدر و مهرام، در جدول بعد از شهرداری گرگان، پالایش نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام، در مکان چهارم قرار گرفت.
مرتضی اخوان - ۳ پرتاب آزاد کورین هنری برای پیروزی بزرگ مشهدی‌ها در آوردگاه تالار آزادی کافی بود، جایی که تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا توانست با برتری ۶۸ بر ۶۳ مقابل مهرام تهران دست به کاری بزرگ بزند و برای اولین‌بار در طول تاریخ بسکتبال مشهد در لیگ برتر کشور به رده چهارم جدول صعود کند. مشهدی‌ها در این بازی نمایش خوبی داشتند و در بیشتر دقایق بازی توانستند با مدیریت بازی، بر میزبان خود برتری داشته باشند و در نهایت، برنده این ماراتن دشوار باشند. شاگردان سرجان ایوانوویچ هفته آینده در آخرین دیدار دور گروهی، از مس کرمان میزبانی خواهند کرد و از حالا خودشان را برای دور پلی‌آف و جدال با یکی از قدرت‌های بسکتبال ایران آماده می‌کنند.

شروع غافل‌گیرکننده بدها!
آویژه در دیدار روز گذشته مقابل مهرام شروع غافل‌گیرکننده‌ای برای شاگردان مصطفی هاشمی داشت. تیم مشهد که هفته گذشته در دیدار خانگی مقابل تیم نه‌چندان قدرتمند شهرداری قزوین نمایش ضعیفی از خود نشان داد، کوآرتر اول برابر مهرام را رؤیایی شروع کرد. پارسایی‌ها در این کوآرتر توانستند ۱۸ بر ۸ مقابل حریف خود به برتری برسند تا جبران ۱۰ امتیاز برای شاگردان هاشمی کمی دشوار به نظر برسد.

بازگشت با تجربه‌ها
داستان کوآرتر دوم برای مهرامی‌ها متفاوت دنبال شد. در این بخش از بازی، تهرانی‌ها با بهره‌مندی از تجربه بازیکنان ملی‌‎پوش و پرسابقه‌شان در لیگ برتر بسکتبال توانستند بر اوضاع مسلط شوند و با نتیجه ۲۲ بر ۱۰ نه‌تن‌ها برنده این تایم از بازی باشند بلکه ۲ امتیاز از حریف مشهدی جلو بیفتند. مهرام نیمه اول این مسابقه را ۳۰ بر ۲۸ به سود خود رقم زد.

زوج کارساز فروتن و سلمانی
کوآرتر سوم با شوک بزرگ به پیکره تیم هاشمی همراه بود، جایی که مهرامی‌ها هر‌چه در فاز دفاعی سعی در مهار کورین آمریکایی داشتند و تمام توجهشان به این ستاره خارجی پارسا بود، این ۲ ضلع دیگر مثلث مرگبار پارسا بودند که هماهنگ با یکدیگر علیه میزبان عمل می‌کردند. عماد سلمانی و صالح فروتن در این کوآرتر بار‌ها با هم همکاری‌های چشم‌نوازی داشتند و توانستند نتیجه این بخش را به سود تیمشان رقم بزنند. پارسا در این کوآرتر ۱۹ بر ۱۷ پیروز شد.

صفر - صفر کوآرتر چهارم!
کوآرتر چهارم آغاز یک بازی جدید بود، جایی که مردان مهرام میزبان و آویژه میهمان به‌خوبی می‌دانستند حالا همه‌چیز در نقطه صفر قرار دارد. تساوی ۲ تیم در امتیاز ۴۷ در پایان کوآرتر سوم، همه‌چیز را به کوآرتر سرنوشت کشانده بود. در این تایم ۲ تیم پا‌به‌پای هم پیش آمدند و در نهایت، کورین هنری آمریکایی توانست باز هم نقش خود را به‌خوبی ایفا کند. هنری ۵ امتیاز پایانی را برای پارسا با زیرکی و روی تبحرش روی ضربات آزاد به دست آورد تا نماینده مشهد بتواند مقابل میزبان به برتری با ۵ امتیاز اختلاف دست یابد.

انتقام سخت از حریف سخت
دیدار رفت آویژه صنعت پارسا و مهرام در مشهد با حواشی زیادی همراه شد، دیداری که به زعم مشهدی‌ها داور بازی را برای مهرام در‌آورد و تجربه کادر فنی تیم تهرانی باعث شد با جنجال‌آفرینی صوری، تمرکز پارسایی‌ها به هم بخورد و این مهرام باشد که دست آخر با نتیجه ۸۱ بر ۷۱ پیروز میدان می‌شود. اما در دیدار برگشت، ماجرا طور دیگری رقم خورد. پارسایی‌ها با هشیاری فراوان در این دیدار نه‌تن‌ها وارد حواشی و جنجال نشدند بلکه در امتیازات پایانی کوآرتر چهارم وقتی بازیکن مهرام به سینه سلمانی زد و او را زیر سبد آویژه به زمین انداخت، هم بازیکنان و هم نیمکت تیم در آرامش کامل از کنار این رفتار ناشایست گذشتند تا کار با روال طبیعی ادامه یابد و تمرکزشان از بین نرود. انتقام سخت پارسا در زمین مهرام نه‌تن‌ها با یک بازی پرحاشیه همراه نبود بلکه کاملا روی سبد و بر پایه منطق بسکتبالی رقم خورد.

مثلث امتیازآور علیه مهرام
اگرچه مهدی واحدی با ۱۸ امتیاز از مهرام عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را از آن خود کرد، نمایش یکدست و هماهنگ مثلث مرگبار پارسا پیروزی را برای این تیم رقم زد. در این دیدار، کورین هنری با ۱۷ امتیاز، عماد سلمانی با ۱۳ امتیاز و صالح فروتن با ۱۲ امتیاز توانستند امتیازآورترین بازیکنان پارسا باشند. این در شرایطی است که جلیلیان و آتشی، نفرات دوم و سوم امتیازآور مهرام، فقط ۱۱ و ۱۰ امتیاز به دست آورده بودند. ارسلان کاظمی و مهدی اسماعیلی هم با ۱۱ ریباند، بهترین‌های ۲ تیم در این بخش بودند.

درخشان در پرتاب‌های آزاد
یکی از عوامل پیروزی پارسا در نبرد دیروز، پرتاب‌های آزاد موفقی بود که بازیکنان این تیم داشتند. بر اساس آمار منتشر شده از این بازی، مهرامی‌ها ۵۲ درصد پرتاب‌های آزادشان به گل تبدیل شد. این در حالی است که ۷۰ درصد پرتاب‌های آزاد مشهدی‌ها موفق بود و به سبد نشست. نکته جالب‌تر آن است که اگر پرتاب‌های آزاد کورین هنری در کوآرتر آخر نبود، شاید پارسا نمی‌توانست برنده نبرد بزرگ هفته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->