نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها
ستارگان شرق

معرفی ۲۰ بسکتبالیست مشهدی حاضر در لیگ برتر کشور

  • کد خبر: ۱۷۲۵۶
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
معرفی ۲۰ بسکتبالیست مشهدی حاضر در لیگ برتر کشور
۲۰ آسمان‌خراش مشهدی در حال حاضر در ۸ تیم لیگ بسکتبال بازی می‌‎کنند. از بلند قامت‌ترین تا امتیازآورترین.
مرتضی اخوان - لیگ برتر بسکتبال به هفته پایانی دور گروهی رسیده و نمایش درخشان مردان آویژه صنعت مشهد، تحسین کارشناسان این رشته را برانگیخته است، تیمی که با ۹ بازیکن بومی پا به آوردگاه بزرگ غول‌های بسکتبال کشور گذاشته و تاکنون عملکرد خوبی داشته و فعلا بر پله چهارم تکیه زده است. اما به‌جز ۹ بازیکن پارسا، مشهدی‌های دیگری هم هستند که در لیگ برتر بسکتبال به‌تن‌هایی از نام و آوازه بسکتبال این خطه دفاع می‌کنند و از بازیکنان ثابت و ارکان تأثیرگذار تیمشان هستند. ۲۰ آسمان‌خراش مشهدی در حال حاضر در ۸ تیم لیگ بازی می‌‎کنند.

پوینت‌گاردها، ۲ نفر و یک ملی‌پوش
پوینت‌گارد پست شماره یک در بازی بسکتبال است. بازیکن گارد رأس غالبا توانایی بازی در همه پست‌ها را دارد. وی وظیفه سرعت بخشیدن به حملات تیمش را با کنترل صحیح توپ و رساندن آن به بهترین بازیکن را دارد. همچنین وظیفه پیاده کردن استراتژی مربی در زمین بر عهده اوست. از این جهت شباهتی با بازی‌ساز‌ها در فوتبال دارد. ۲ بازیکن مشهدی در حال حاضر در لیگ برتر در این پُست بازی می‌کنند. حامد حسین‌زاده و مهدی افخمی به‌ترتیب از باشگاه‌های پتروشیمی بندرامام و آویژه صنعت ۲ بازیکنی هستند که در پست یک بازی می‌کنند. حامد حسین‌زاده که تنها ملی‌پوش حال حاضر مشهدی تیم ملی بسکتبال به حساب می‌آید در طول این فصل یکی از عناصر اصلی موفقیت تیمش در لیگ بوده است. مهدی افخمی هم در آویژه صنعت توانسته است یکی از خوب‌های تیمش باشد.

شوتینگ‌گاردها، پرتاب به امتیاز‌ها
وظیفه شوتینگ‌گارد امتیازگیری برای تیمش است. برخی مربیان از شوتینگ‌گارد‌های خود در کار بازی‌سازی استفاده می‌کنند. در بسکتبال به این بازیکنان دوپست می‌گویند. پسر چشم‌بادامی با مو‌های بسته از پشت در تیم پارسای مشهد یکی از این بازیکنان است. ابوالفضل سیدی که در پست ۲ بازی می‌کند با حضور کورین هنری در تیم مشهد فرصت کمتری برای بازی می‌یابد، اما با تدابیر تاکتیکی سرجان، گهگاه به بازی می‌آید و کار را برای مشهدی‌ها درمی‌آورد. علاوه بر او، سجاد ابراهیمی هم در پارسای مشهدی است و در پست ۲ بازی می‌کند. دیگر شوتینگ‌گارد مشهدی حاضر در لیگ برتر برای تیم اکسون تهران بازی می‌کند. احسان دلیرزهان، برادر کوچک‌تر وحید دلیرزهان، ملی‌پوش اسبق تیم ملی، در اکسون نقش کلیدی را ایفا می‌کند.

مهاجم‌ها، متوسط‌های پر‌شمار
بازیکنان پست ۳ و ۴ را در بسکتبال با نام اسمال و پاورفوروارد می‌شناسند، مهاجمانی که معمولا از قامتی متوسط برخوردارند و نمایش تاکتیکی تیم روی حرکت آن‌هاست. علیرضا مرتضوی، علیرضا علیزاده، صالح فروتن، امیرحسین تاتاری و علی آیینه‌چیان از پارسا، شهریار قلی‌نژاد، شرفی و امین بهشتی از نیروی زمینی، روزبه ارغوان از شهرداری گرگان، خواجی‌زاده از اکسون، و وحید دلیرزهان از شیمیدر بازیکنان مشهدی‌ای هستند که در لیگ در این پست‌ها بازی می‌کنند.

سنترها، آسمان‌خراش‌ها روی سبد
سنتر‌ها بازیکنان پست ۵ بسکتبال به شمار می‌روند که دست بر قضا بلندقامت‌ترین‌ها هستند. مأموریت ویژه آن‌ها زیر سبد است. مجید صادقی در پارسا، سینا هادی‌زاده در مهرام و احمد بوستانیان در شهرداری گرگان سنتر‌های مشهدی هستند که بر فراز سبد حکمرانی می‌کنند و معمولا ملکه عذاب آسمان سبد حریفان هستند.

مورد عجیب ۲ متر و ۲۰ سانتی‌متری!
سنتر شهرداری گرگان یکی از عجیب‌ترین سنتر‌های لیگ برتر بسکتبال به شمار می‌رود. احمد بوستانیان، ستاره مشهدی این تیم با ۲ متر و ۲۰ سانتی‌متر، بلندقامت‌ترین بازیکن فصل جاری است. بلندقامت‌ترین بسکتبالیست‌های تاریخ بازیکنان با میانگین قدی ۲ متر و ۲۰ سانتی‌متر و ۲ متر و ۵۰ سانتی‌متر هستند. الکساندر سیژوننکو با ۲ متر و ۳۹ سانتی‌متر، سون مینگ‌مینگ با ۲ متر و ۳۶ سانتی‌متر و سلیمان علی نشنوش با ۲ متر و ۴۵ سانتی‌متر بلندقامت‌ترین بسکتبالیست‌های تاریخ هستند.

ستاره‌های فرشی در عرش
بسکتبالیست‌های زیادی از فرش مشهد به سطح اول بسکتبال کشور رسیدند و در میان ۲۰ نشان خراسانی حاضر در لیگ امسال نیز بازیکنان زیادی محصول این باشگاه هستند، بازیکنانی، چون روزبه ارغوان، حامد حسین‌زاده، نوید خواجی‌زاده، وحید دلیرزهان و ... که همگی محصول آکادمی بازیکن‌ساز فرش هستند، باشگاهی که نزدیک ۱۵ سال است در رده‌های مختلف سنی تیمداری می‌کند و چند سالی است که محصولات این باشگاه در باشگاه حرفه‌ای‌پرور آویژه صنعت مشهد در قالب لیگ‌های حرفه‌ای کشور خوش می‌درخشند. در این میان، ستاره‌هایی هم از کهکشان فرش راهی عرش لیگ حرفه‌ای بسکتبال ایران شدند و حالا هرکدامشان در تیم‌های باشگاهی بزرگی چون، شیمیدر، پتروشیمی و گرگان یک وزنه به حساب می‌آیند.

یک تیم کامل مشهدی در لیگ
ستارگان مشهدی حاضر در لیگ برتر بسکتبال حالا شمارشان در پست‌های مختلف آن‌قدر هست که بتوان این رؤیا را در سر پروراند که روزی آن‌ها کنار هم جمع شوند و یک تیم صددرصد بومی را برای بسکتبال مشهد تشکیل بدهند. در بسکتبال هر تیم ۱۸ بازیکن دارد که با احتساب شرایط کنونی، بسکتبال مشهد به‌راحتی می‌‎تواند یک تیم رؤیایی و دست‌نیافتنی از ستاره‌های بومی‌اش داشته باشد. به عبارتی، ۸ درصد بازیکنان لیگ برتر بسکتبال ایران مشهدی هستند و با توجه به میانگین سنی جوان این بازیکنان، می‌توان امیدوار بود بسکتبال مشهد آینده درخشانی داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->