ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

تندیس «حافظ» در دست عادل

  • کد خبر: ۱۷۱۶
  • ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲
تندیس «حافظ» در دست عادل
فردوسی‌پور در روز‌هایی که جایی در صدا و سیما ندارد در جشن حافظ به عنوان بهترین چهره تلویزیون انتخاب شد

ایمان فروزان‌نیا -

تا بینا شود هر آنکه نتواند دید!
«چقدر خوبین شما!» همین یک جمله کافی بود تا سالن برگزاری جشن حافظ برای بار چندم غرق سوت و تشویق شود. عادل فردوسی‌پور در جریان نوزدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر که با نام جشن حافظ شناخته می‌شود، تندیس بهترین چهره تلویزیونی به انتخاب مردم را دریافت کرد. اگرچه مدیران سیما و به‌خصوص علی فروغی ترجیح دادند دیگر «نود» در تلویزیون نباشد، عادل همچنان محبوب‌ترین چهره تلویزیون است. انتخاب او در جشن حافظ واکنش‌های زیادی به دنبال داشت و موجی دوباره در حمایت از او و نود در فضای مجازی به راه انداخت. کاربران زیادی با گذاشتن عکس عادل در اینستاگرام، عشق و علاقه‌شان به عادل را ابراز کردند و دریافت جایزه را به او تبریک گفتند. گروهی از کاربران هم این انتخاب را بهانه انتقاد چندباره از تلویزیون و علی فروغی، مدیر شبکه‌3، کردند؛ مثل کاربری که نوشته بود «عادل فردوسی‌پور برنده جایزه مردمی بهترین چهره تلویزیونی شد؛ همون جایی که مدیرانش به دلیل تنگ‌نظری و کج‌سلیقگی حذفش کردن». کاربر دیگری نوشته بود «حذف ‎عادل فردوسی‌پور به آن شکل و شمایل از شبکه 3 و رسانه به‌اصطلاح ملی رو استبداد محض می‌دونم». در بین واکنش‌های توئیتری، واکنش حبیب رضایی، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون، هم بسیار به چشم آمد و بازنشر شد. رضایی نوشت: «تا کور که نه، بینا شود هر آنکه نتواند دید عادل کجای دل مردم نشسته بود».


غیبت محمدرضا گلزار به دلایل شخصی
درخشش عادل یک حاشیه دیگر هم داشت؛ غیبت گلزار. بدترین اتفاق برای یک سلبریتی، این است که مردم او را علیه یک سلبریتی محبوب دیگر ببینند. آن وقت حتی اگر محمدرضا گلزار هم باشی، ترجیح می‌دهی دوباره مقابل عادل فردوسی‌پور قرار نگیری. اگر یادتان باشد، چندماه قبل در جریان جشنواره جام‌جم مشخص شد که مسابقه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار، با تقلب در آرای مردمی از برنامه «نود» پیشی گرفته است؛ اتفاقی که گردن عوامل سازنده مسابقه افتاد. در پایان جشنواره جام‌جم هم محمدرضا گلزار در رقابتی که عادل از آن حذف شده بود، از سوی داوران جشنواره به‌عنوان بهترین مجری انتخاب شد. این اتفاقات باعث شد که آن زمان موجی بر ضد گلزار ایجاد شود و همه او را مهره تلویزیون برای محو کردن عادل بدانند.
شاید همان هجمه‌ها باعث شد تا گلزار چند ساعت قبل از شروع جشن حافظ ویدئویی در اینستاگرام بگذارد و به بهانه نشان دادن باشگاه ورزشی‌اش به مردم بگوید که بنا به دلایل شخصی در این جشن شرکت نخواهد کرد. گلزار در این ویدئو حتی از آوردن اسم جشن حافظ هم خودداری کرد تا شاید نشان بدهد این روزها دل خوشی از تلویزیون ندارد.


آخرین بغض عادل
عادل وقتی برای دریافت جایزه روی سن آمد، بغض کرد؛ شاید چون می‌دانست این آخرین فرصتی است که می‌تواند در خود تلویزیون محبوبیتش را به رخ مدیران سیما بکشد و حمایت مردم را پشت سرش احساس کند. بعد از تعطیلی نود، فردوسی‌پور دیگر از تلویزیون محو شده‌است. او تنها تهیه‌کنندگی برنامه «فوتبال120» را بر عهده دارد و این یعنی در جشنواره‌های بعدی تلویزیون بعید است اسمی از او آورده شود و برای انتخاب به‌عنوان بهترین برنامه یا مجری نامزد شود. عادل بر خلاف پیش‌بینی خیلی‌ها، در این مدت نه سراغ شبکه‌های اینترنتی برای ساخت جایگزین نود رفت و نه شکل و شمایل فوتبال120 را تغییر داد و خودش جلو دوربین آمد. شاید همچنان امید داشت که مدیران سیما تسلیم خواسته و حمایت مردم از نود شوند، ولی انگار این خیال هم خام از آب درآمد. حالا عادل برای آخرین بار در تلویزیون مقابل مدیران تلویزیون قرار گرفت و باید دید با گذر زمان آیا همچنان در یاد مردم خواهد ماند و آیا شاهد برگشت نود خواهیم بود یا نه. کاربران فضای مجازی به این موضوع خوشبینانه نگاه کرده بودند، مثل کاربری که بر خلاف ضرب‌المثل‌ها نوشته بود: «از دل نرود هر آنکه از دیده برفت. تا برگشتنت صبر می‌کنیم آقاعادل، چقدر خوبی تو!» 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->