هنرمندانی که دل در گرو حسین (ع) دارند | روایتی از حضور اصحاب رسانه و هنر مشهد در هیئت مذهبی ماه + فیلم یک تنگ بلور در میدان مین آداب استغفار و توبه چیست؟ امام‌سجاد(ع) مظهر تقوا و تواضع است تضمین بقای دین و سلامت اجتماع با امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر نگاهی به بینش و منش واعظ شهیر مرحوم آیت ا... غلامرضا دهشت| عالم خیراندیش ۶ نمایش آیینی و تعزیه‌خوانی در محرم و صفر مجوز اجرا گرفتند ویژه‌برنامه‌های عزاداری دهه دوم محرم در حرم امام‌رضا(ع) خواب ممنوع، روزِ بیداری است! یادی از شیخ احمد کافی به‌مناسبت سالگرد درگذشت این واعظ محبوب ۲۰۰ مسجد استان در رویداد نوجوانانه تربیتی «هشتادیوم» پای کار هستند بازخوانی اهداف بنیادین قیام عاشورا در آینه عقل و نقل رونمایی از طرح حفظ تصویری قرآن کریم در مشهد + فیلم پژمان‌فر: باید بی‌سوادی قرآنی را در کشور برطرف کنیم پیش‌بینی تشرف بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر چراغ روشن خیمه روشنی چراغ دل است طلایه دار وحدت | یادی از مرحوم آیت الله محمد کفعمی خراسانی، هم زمان با سالروز رحلتش فلسفه خلقت در تبیین سیدالشهدا (ع)
سرخط خبرها

رحیم پور ازغدی: احسان به پدر و مادر مبنای سبک زندگی اسلامی است

  • کد خبر: ۱۷۲۲۰۰
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
رحیم پور ازغدی: احسان به پدر و مادر مبنای سبک زندگی اسلامی است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه تفسیر قرآن کریم دارالتفسیر حرم مطهر رضوی گفت: بر اساس آیات و روایات اسلامی بی احترامی به والدین از آسیب‌های جبران ناپذیر به کانون خانواده و احسان به پدر و مادر مبنای سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن رحیم پور ازغدی، در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم دارالتفسیر مقبره شیخ طبرسی که با حضور زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) برگزار شد، به تبیین موضوع کودک و خانواده از دیدگاه امام رضا (ع) پرداخت و اظهار کرد: اسلام دین مهربانی و رأفت می‌باشد و یکی از زیباترین آموزه‌های دین اسلام نیکی به پدر و مادر است.

وی افزود: احترام به والدین سفارش خدای متعال است و در قرآن چندین بار پس از دستور به یکتاپرستى، مسأله احسان به پدر و مادر مطرح شده است و اهانت به والدین خط قرمز خداوند متعال و حرام است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امام رضا (ع) درحدیثی تأکید فرموده‌اند که خوش رفتاری با پدر و مادر اگر چه مشرک باشند، واجب است، اما پیروی از آنان در امر حرام و گناه صحیح نیست، بیان کرد: بی احترامی به پدر و مادر از آسیب‌های جبران ناپذیر به کانون خانواده محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه طبق مقررات سبک زندگی اسلامی هیچ کس حق ندارد به پدر و مادر خود بی احترامی کند، گفت: امام رضا (ع) فرمودند: بر تو باد به اطاعت از پدر و نیکى و فروتنى و خضوع و بزرگ شمردن و احترام به او و همیشه صداى خود را در حضور وى آهسته کن، زیرا پدر ریشه فرزند است و فرزند شاخه‌اى از او مى‌باشد. اگر او نبود، خدا تو را مقدر نمى‌کرد و جاه و جان و اموال را در راه او نثار کن؛ بنابراین حفظ حرمت آنان واجب است چرا که جوانی والدین به پای رشد و نمو فرزندان به پیری می‌رسد.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: آن حضرت همچنین در حدیث دیگری فرموده اند: خدای متعال ما را به سپاسگزاری از خودش و پدر و مادر فرمان داده است، پس کسی که از پدر و مادرش سپاسگزاری نکند، خدا را شکر نکرده است.

 وی افزود: بنا به فرمایش ائمه اطهار (ع) اگر خداوند براى جلوگیرى از رنجش و آزار پدر و مادر کلمه‌اى را کوتاه‌تر از «اُف» مى‌دانست، آن را در قرآن شریف مى‌آورد.
رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه والدین زحمات بسیاری برای فرزندان خود متحمل می‌شوند و باید از همه وجودمان برای تکریم آنان بهره‌برداری کنیم، افزود: امام رضا (ع) تکلیف فرموده‌اند که ضمن نیکی به والدین در هر فرصتی قدردان زحمات آنان باشیم بنابراین احسان به پدر و مادر مبنای سبک زندگی اسلامی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->