جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

استاد رحیم پور ازغدی: مدیون شهید نواب صفوی هستیم

  • کد خبر: ۱۴۷۴۹۰
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
استاد رحیم پور ازغدی: مدیون شهید نواب صفوی هستیم
«حسن رحیم پور ازغدی»، در مراسم شصت و هفتمین سالگرد شهادت شهید «سید مجتبی نواب صفوی» گفت: همه ما مدیون فدائیان اسلام و مدیون مجاهد بزرگ تاریخ ساز، شهید نواب صفوی هستیم. 

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم شصت و هفتمین سالگرد شهادت شهید «سید مجتبی نواب صفوی» که ظهر امروز در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، «حسن رحیم پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش شهید نواب صفوی در وقایع مهم انقلاب اسلامی ایران گفت: همه ما مدیون فدائیان اسلام و مدیون مجاهد بزرگ تاریخ ساز، شهید نواب صفوی هستیم. 

وی افزود: او نیاز بزرگ این عصر بود و در شرایطی، سخنانی کفت که ده ها سال بعد، به ذهن بسیاری از بزرگان آمد. اما آن زمان به تندروی، بی سوادی و ناآگاهی از سیاست متهم می کردند. 

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی را به این متهم می کردند که ملیت و ایران برای او مهم نبوده است. آن هم در زمانی که از سفارتخانه انگلیس بر ایران حکومت می کردند. در حالی که او حتی در وصیتنامه خودنوشته است که می خواسته مسلمین جهان را از جهل خودشان و شهوت حاکمانشان و ظلم استعمارگران نجات دهد و هدف خود را تجلی انسان معرفی کرده است. 

وی افزود: در زمانی که او حتی هنوز طلبه هم نبوده، یک سرکارگر انگلیسی در آبادان به یک کارگر ایرانی سیلی می زند. و او سکوت نمی کند. تمام کارگران را جمع می کند و شورش به راه می اندازد. 

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: او اعتقاد داشت که همه جهان اسلام وطن ما است و در زمان اشغال فلسطین و در آن دوران، به ثبت نام مجاهد برای کمک به مردم فلسطین اقدام کرد و همان زمان، ۵ هزار داوطلب ثبت نام کردند.  

وی با اشاره به نقش فدائیان در تحولات مهم نهضت انقلاب افزود: اگر فدائیان «هژیر» را ترور نمی کردند، انتخابات آزاد برگزار نمی شد و مصدق و کاشانی به مجلس راه نمی یافتند و اگر «رزم آرا» را ترور نمی کردند، نفت ملی نمی شد. رزم آرا مانع از ملی شدن صنعت نفت بود و هیچ کس جز فدائیان جرات زدن او را نداشت. هر چند که در ادامه با جبهه ملی اختلافاتی پیدا کردند که در نهایت منجر به زندانی شدن نواب صفوی شد. 

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: او از پیشگامان وحدت شیعه و سنی، جهاد اسلامی علیه استعمار، مقابله با صهیونیسم و رهایی فلسطین، تشکیل حکومت اسلامی بود. در آن زمان حتی آیت الله کاشانی هم شعار حکومت اسلامی نمی داد و از آن صحبت نمی کرد. 

وی افزود: شهید نواب صفوی حتی ملی شدن صنعت نفت را هم فقط یکی از اهداف نهضت می دانست و اعتقاد داشت که با شعار اسلام، هم نفت ملی می شود و هم آزادی می آید و هم استقلال و پیشرفت خواهیم داشت. اما بدون اسلام هیچکدام از آنها محقق نمی شود. او همان زمان، مطلبی شبیه به قانون اساسی نوشته بود و در آن جزئیات مهمی را نیز مطرح کرده بود و طرحی جایگزین برای ایران جدید داشت که احکام اسلام در آن جاری شود. برای آن هم سیستم سازی و نظام سازی را در نظر داشت. 

نواب صفوی یک «جریان ساز» بود 

«محمدمهدی عبدخدایی» دبیرکل جمعیت موتلفه اسلامی و از همرزمان شهید نواب صفوی در مبارزات انقلابی نیز ضمن بیان خاطراتی از دوران حیات شهید نواب صفوی گفت: شهید نواب صفوی اعتقاد داشت که به گونه ای می میرد که از هر قطره خون او یک نواب صفوی به وجود می آید و همینگونه هم شد. ما در جنگ تحمیلی دیدیم که از قطره خون شهدایی که در طول تاریخ مردانه شهید شده اند، سردار سلیمانی ها به وجود آمد. 

وی با اشاره ضرورت توجه مردم به تاریخ و اتفاقات تاریخی که طی سالهای متمادی در ایران صورت گرفته، خاطرنشان کرد: تاریخ، بیانگر هویت یک ملت است. مردم باید بدانند چه حرکت ها و اتفاقاتی افتاده و چه شده است که انقلاب اسلامی اتفاق افتاده که نه تنها ملت ایران، بلکه بسیاری از ملت های مسلمان را دگرگون کرده است. 

عبدخدایی در ادامه با اشاره به اقدامات شهید نواب صفوی افزود: نواب صفوی تنها یک مجاهد نبود. او یک جریان ساز بود و جریان دولت اسلامی را به وجود آورد. 

تنها آرزوی شهید نواب صفوی، استمرار حکومت اسلامی در سرزمین آل محمد (ص) بود 

در بخش دیگری از این مراسم نیز «معصومه (صدیقه) میرلوحی» دختر شهید نواب صفوی نیز در سخنان کوتاهی گفت: تنها آرزوی پدرم، استمرار حکومت اسلامی در سرزمین آل محمد (ص) بود. 

وی افزود: آرزوی پدرم این بود که نام علی بن ابیطالب (ع) در سراسر گیتی به گوش جهانیان برسد و این آرزو به دست امام (ره) محقق شد. در حال حاضر نیز تنها آرزوی خانواده های شهدا، تداوم این انقلاب عظیم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->